min cykel

2007-08-28 / 09:21:03
Här kommer min nya cykel.. är den inte fin... Barnsadlen är inte på ännu .. men den kommer.. ska sticka iväg idag och handla lyse och cykel lås... hehe... det måste man ha...

273746-56

äntligen...

2007-08-27 / 16:51:28
Min trännings dvd har kommit... Den som har salsa som inspiration!!! jippi...
Nu är det bara för mig att sätta igång.... =)
 
273746-55

Mys pys

2007-08-27 / 16:50:18
Nathalia Och Martin var bara så söta tillsammans igår efter att Nathalia hade badat...

273746-53


273746-52

fotbolls bloopers

2007-08-26 / 18:36:30
hahaha kanske inte lika rolig som de andra med.. Martin tyckte om den...

svenska bloopers

2007-08-26 / 18:34:12

hahaha Malmö tredje rikes stad... hahaha

Falukorv.. hahahaha

Kryptonit i fittan...

Cykel

2007-08-26 / 17:38:59
Nu har jag besämt mig ska börja cykla inom bromölla... Bra sätt att gå ner i vikt och komma i form.. Dessutom börjar jag bli snål.. Det är dyrt att köra bil haha jag låter som Martin..

Hehe ska åka och köpa en ny cykel och cykelhjälm och dessutom ska jag försöka hitta en billig och bra cykelsits till Nathalia..... Fick låna en av Wivecka men den passar inte till nya cyklar... Nathalia tyckte det va jätte kul att vara med och åka...

Martin bror Hans.. såg mig och Nathalia bakifrån när vi cyklade och han sa då till Martin "vad är det för jävla socialfall"  hahaha Då sa Martin det är Carlie... hahaha pål på Hans...

Nymö

2007-08-26 / 17:32:59
Åkte ut till Nymö idag satte upp gipstaket... Fan vad fint rummet börjar bli nu.. Allt tar form.. Vi är nog klara med taket till nästa helg.. sedan ska man måla och betsa.. och volia!! taket helt färdigt....
wivecka och nisse kom ut på förmiddagen oc h hämtade det bräder som vi hade slängt ut när vi rev... De hade med sig fika så det blev trevligt...

Sen körde vi hem svängde inom pizzerian och köpte god pizza... =).. Sen va det iväg till jobbet för mig del..  Men jag skulle inte jobba.. hade bytt med Matilda.. så suck.. det var bara att köra hem igen.. fast.. det va skönt att komma hemoch vila...  Med vila menar jag Martin diskar och jag städar toaletten .. hahaha

Roliga katter

2007-08-24 / 10:49:02
roliga katter.. hahaha älska såna här videos


här kommer en till


Och ännu en...

Pablo Francisco

2007-08-24 / 10:33:52
Älskar verkligen denna komiken...

kolla in denna.. ni kommer att garva lika mycket som jag =)


Kurser på högskolan

2007-08-24 / 09:12:50
Nu har jag anmält mig till kurser på Högskolan...
Dessa har jagaanmält mig till

1. Psykologi 1
2. Rättspsykologi 1
3. Missbrukt och nätverk
4. Konflikter och mobbing

Hoppas att jag kommer med i alla fall ett pat kurser...

Kommer Nathalia lära sig...

2007-08-23 / 19:08:31
... att leka fint med andra barn... idag när jag hämtade henne fick jag hör att hon hade knepit en liten pojke och då hade han bitit henne i pannan!! Ja ni läste rätt pannan... Tredje gången på två veckor... Jag undrar hur elak hon är igentligen.. Fast allt är inte hennes fel själv klart!!

fönsterputs

2007-08-23 / 19:04:55
Kom hem från jobbet och kände att jag behövde putsa fönsterna... De blev fina.. Tills jag hade hämtat Nathalia och hon tryckte sin ansikte mot fönstret.. smutstigt igen.. suck.. varför försöka...

febrig och snurrig

2007-08-22 / 16:13:36
Allt snurrar runt i huvudet på mig.. känns som om kroppen inte riktigt hänger med.. på grund av min infektion så har jag fått feber plus pencellinet påverkar mig på ett negativt sätt... Blir lite snurrig.....
Hoppas det blir bättre annars vet jag inte om jag klarar av det... suck.. kan ingen pyssla om mig...

tandbekymmer

2007-08-22 / 13:18:32
Vaknade idag med att jag var svullen och hade ont bakom mina tänder.. Visst de är en visdoms tand som är på väg upp tänkte jag... Men jag blev mer svullen under dagen och sedan "sprack" svullnaden och jag fick en konstig metallisk smak i munnen.. Och det gjort jätte ont...
Fick åka från jobbet in till min tandläkare... Perandonit blev beskedet.. När man får nya tänder kan det blidas en ficka mellan tandköttet och tanden och här kan det då bli en infektion... Vilket det hade blivit i mitt fall... Så pencillin i 7 dagar....

Dans

2007-08-21 / 11:36:10

Nathalia och Martin svängde runder i köket... Martin med kaninöron och nathalia med en älvdräkt...
De är så fruktansvärt söta tillsammans....

dans4

dans3

dans2

dans1

helgen som gick

2007-08-21 / 11:32:46
..... Tog lite fina bilder..
nathalia i byrå
Nathalia kröp in min gamla byrå...
mys i sängen
Joakim och Nathalia myser ihop i min säng...
band i näsan
Vet inte varför hon stoppade snörerna i näsan.. Men gulligt blev det !!

jocke
Nu ska Joakim åka hem.. Väntar på tåget.. Men han kommer snart igen..

högskolan

2007-08-20 / 19:55:53

Var på högskolan och hörde mig för om socionomprogrammet men det finns ingen chans att jag skulle kunna komma med i år.  De har 400 säkande som står i tur.. Kanske nästa år, men jag tänker ialla fall ta ett par kurser för att se hur jag trivs och jag ska göra högskolen provet den 27:de oktober...  Det kommer nog att gå bra...

heltid, dagtid

2007-08-20 / 08:38:22
Ska ut idag och lämna lite jobbansökningar... Det gäller heltid och dagtid.. kan det bli bättre?? Nej... Tänkte om man lämnar in dem peronligen så kanske har man lite mer tur... Man vet inte kan ju försöka...
Skriver senare och berätta hur det har gått..

Socionom

2007-08-18 / 17:10:43
Nu har jag bestämt mig för att utbilda mig till socionom med inriktning åt missbruks,kriminalvård och socialtjänsten... Så jag ska leta upp lite utbildningar helst nära... Vad kul att jag har bestämt mig vad jag vill läsa vidare till... Tittade lite på tandläkare utbildning men f-n man måste läsa kemi, biologi, fysik.. Inte min starka ämnen snarare mina värsta =) Hatade de ämnen i skolan... Teknik med =) hahaha men Socionom blir bra.. =)

Men det blir tufft 3.5 års utbildning är det... Och så ska man jobba upp till för att få det gå ihop?!! Ja vi får se.. men det kommer säkert att funger, jag menar jag fick ju ihop det när jag utbildade mig till undersköterska...

Gris

2007-08-17 / 11:33:44
Ska hem till min mamma och hämta en halv gris idag... Ska blir kul att hälsa på... Fast det är en bra bit att köra...
Se när man ska köra mellan 13.00 och 14.00... Så hinner man kanske hem till taco kväll..

Nathalia's rum

2007-08-16 / 18:41:25
273746-40
Här är Nathalia's rum

273746-41
Detta bordet fick hon av mig, Martin, Susanne och Mattias... Visst är det fint!!

Dacing team

2007-08-16 / 18:19:52

Har haft ont i magen under nästan hela dagen.. så när man väl kom hem så var man ju slut och lite deppig... Då tog Matin tag i mig och dansade runder med mig... Sedan dansade han med Nathalia en runda så hon kikade av skratt...

Då kände en så varm och glad känsla inom... Älskad...

Hoppas att man får dansa flera månger med dröm prinsen..

27 år

2007-08-15 / 13:47:43
Den 6 augusti fyllde Martin 27 år... Men vi firade nu i lördags... Det var jätte kul, åt smörsgås tårta och kakor...

273746-36
Martin och Nathalia strax innan vi ska gå över till hans föräldrar...

273746-37
Matilda och Nathalia så gulliga de är =)

Nattis

2007-08-15 / 07:00:06
Nu har jag hämtat Nathalia från Nattis... Jag körde lite tidigare... Martin skulle ge sig iväg tidigt idag så efter att han hade åkt så körde jag iväg...

273746-35
Ser lite skeptisk ut... Men hon va glad att vara hemma...

Nej nu ska vi äta frukost... =)

Nathalia

2007-08-14 / 21:50:15
Här kommer lite bilder på Nathalia...

273746-34
Sitter på en pizzeria i Halmstad... ja ni kan ju se vad hon vill ha att äta... haha

273746-33
Jag hade rullat mitt hår och självklart ville hon ha likadant i sitt hår...

273746-32
Susanne har lärt Nathalia hur apan gör.. Visst är det likt....

273746-31
Nathalia är ute och gungar.. Ser det inte ut som att hon har jätte roligt...

273746-30
Susanne tog denna underbart fina bild... Man kan undra vad Nathalia funderar
på... Det måste vara viktigt...

273746-29
Nathalia ute i Nymö... Hälsade på hästarna....

273746-22
Snygg ställning hon somnade i va??

273746-20
"Jag är en fluga med kläder" Ser nästan ut så med dessa glasögon...

273746-19
Kanin öron och en banan.. Konstigt.. Men visst är hon söt...  =)

273746-18
273746-17
Dessa bilder tog Martin en morgon när han passade henne.. Jag var och jobbade
snacka om morgon ruffs...

273746-16
Sjunger sånger för Nathalia, hade precis fått sång bok och sago böcker som
jag hade beställt...

273746-15273746-14
Tyckte dessa bilder blev så bra så jag bara måste visa dem på bloggen...

273746-13
Denna cykel fick Nathalia i födelsedags present och Martin fick sätta ihop den...
Det lyckades jag inte med... =) Men hon tycker om den jätte mycket... =))

Tårtan

2007-08-14 / 21:10:21
Nu har jag bakat färdigt Nathalias tårta.. det ska bara sättas ljus i och det gör jag imorgon.. titta och njut.. är någorlunda lyckad tycker jag....

image2

50 års kalas

2007-08-14 / 14:09:10
Här kommer lite bilder från Bosses 50 års kalas....

kalle min styvbror

Kalle min styvbror i sitt esse....

Kalle med nån brud'

Kalle med nån brud

Mamma, Nathalia, Veronika

Min mamma, Nathalia och min moster Veronika...

Joakim, Mamma, Nathalia

Min lillebror Joakim, min mamma och Nathalia

Anders, Jonna, Miki

Anders, Jonna och Miki

Marie, Lina

Marie, Lina och Jonnas pojkvän.. vet inte vad han heter.. =)

273746-6

Min morfar, min morbror och hans tjej Suzzi

273746-11

Jag och Martin sommni ser är det fint värder ute =)

273746-10

Martin som väntar på maten =)... haha.. han är alltid hunrig =)

Bajskorvar

2007-08-14 / 13:08:53
Nathalia satte sig på potten och bajsade... En stooor bajskorv kom det.. Jag berömde henne och kramade om henne...

Sedan tog det 5 minuter och då kom hon med en liten smal bajskorv som hängde från rumpa (usch) det var inte lika kul =(.... Den trillade av innan jag har sätta henne påpottan igen, bara ta lite hushålls papper och torka upp det...

hahahahha

Trotsigare kan ingen vara

2007-08-14 / 13:06:35
Snacka om att Nathalia börjar bli trotsig av sig.. det har börjat nu denna veckan.. Hon lyssnar inte på er, gör inte som man säger... Pratar man med henne så låsas hon som att hon inte hör...

Det är skit jobbigt.... Tyckte att hon var så duktigt innan... men nu... ja man börjar bli lite trött på henne och hennes farsoner... Trots åldern kom tidigt med henne...usch och suck... jaja får se hur detta går...

biten

2007-08-14 / 11:51:40
Kom till dagiset och hämtade Nathalia... Då fick jag reda på att hon och en annan liten kille (inga namn) hade varit i slagsmål, och han hade betit Nathalia i benet.. Finns ett litet rött märke men det har inte gått hål i huden...
Nu kanske hon lär sig att man inte ska slås för ibland är den andre starkare... hehe.. Nä det är ju lite synd om henne så hon ska få efterrätt idag efter lunchen...

martin dejtar kändis

2007-08-13 / 21:06:30
Martin gjorde samma test som jag... och han dejtar Babben... hahaha.... Sedan gjorde testet igen fast vilken manlig kändis han skulle dejtar och det blev lite bättre Martin Stenmark.... hehe... vad kul...

inskolning nattis

2007-08-13 / 20:53:11
Idag var det första dagen för inskolning på nattis för Nathalia.. Vi kom dit och där var tre andra barn där också... Men Nathalia lekte och hade de jätte kul... Hon var inte alls trött.. Ritade lite innan vi skulle där ifrån...
Det kom lite krokodil tårar när vi skulle gå.. Men hon kramade om alla och sedan gick vi hem.. Imorgon ska hon sova över där för första gången.. spännanden, känner mig väldigt nervös över hur det kommer att gå...

vilket jobb

2007-08-13 / 20:49:51
Har satt in alla foto jag hade i fotoalbum... Var och köpte album idag på markislagret... 3 stycken för 99 kr.. inte farligt....
Två album och lite till fyllde jag... över 600 bilder.... satan vad man har samlat på sin under de senaste två åren...
Men nu är det gjort... Tror jag ska köpa 3 album till så man har i framtiden.. Nu när man har en fin digital kamera så tar man många fler kort... hehe...

stranden??

2007-08-13 / 13:34:37
Hade tänkte sticka ut till stranden nu på eftermiddagen men Nathalia... men hur slutade det.. jo jag fick möblera om vardasrummet.. röja upp Nathalias rum.. såg ju ut som ett bombnedslag... disken väntar på mig... jg är varm och svettig...

Varför är det så att när man ska ta det lugnt finns det alltid en massa saker som man ska göra.. och när man ska göra saker så finns det inga... jobbigt.. man kan ju aldrig planera något känns det som.. ska se hinner jag bli klar till kl 2 sticker vi iväg.. annars är det nästan bara att börja med maten så det är klar när martin kommer hem, en surig hunrig kille orkar man inte med en sån här dag...

dagis

2007-08-13 / 11:16:01
Har precis hämtat Nathalia på dagis...Hon skulle bara vara en timme idag... Hon grät när jag lämnade henne.. det har hon aldrig gjort innan.. Men hon slutade att gråta när hon fick gå och rita.. det är ju en favorit förutom att titta på pippi långstrump och anki och pytte.. hehe...

anmälningar och socialen

2007-08-13 / 10:42:36
Andreas gör allt för att ställa till bråk med mig.. Andreas är Nathalias pappa... Han hade anmält mig till socialen att jag inte kan hantera Nathalia och att han var orolig för att han inte hade träffat henne på 7 veckor..
Vem fel är det da?? Han kluddar och bråkar och så blir han förvånad att man reagera... Herregud han är snart 31, väx upp och ta ansvar för dig själv och dina handling...

Nåja jag var inne på Social och träffade en kvinna som var jätte snäll... Efter att man hade suttit och berätta ett tag och sig själv, livet, dotter och lite allt möjligt så hon bara att det inte kommer bli någon utredning eftersom det inte är någon fara med Nathalia... Det enda hon mår dålig över är att jag och hennes pappa bråka..
Och det förstår jag.. är själv ett skilsmässobarn och kommer ihåg hur jobbig jag tyckte det var när min föräldrar bråkade med varandra.. och det vill jag inte att Nathalia ska ha...

Vill att hon ska kunna tänka på sin föräldrar utan att komma ihåg bråk och tjat... Utan att hon ska komma ihåg hur älskad och trygg hon var i sin barndom... Är det för mycket att begära??

Dejta en kändis

2007-08-13 / 10:36:04
Gjorde samma lilla test som min svägerska hade gjort.. och fick kunlig fisk på kroken... hahaha... det var faktiskt ganska kul... Skickade in ett sms till Mtv en gång för att se vilken kändis man passade ihop med...
Ni vet när man skickar sitt namn och 6 första siffrorna i ens födelsedata.. Och gissa vem jag fick Sean Connery.. hehehe.. Det är en man i min smak.. vilken karisma och charm.. Då blir man glad...

Skickade också in till Mvt mitt och Martin namn hur bra vi passade ihop.. Detta svar fick jag tillbaka -" Jajamen! Bättre blir det inte. Vilket kärlekspar! Martin vet om att du älskar honom. Du är tjejen han älskar."

Då blir man också glad..

stolt

2007-08-13 / 10:20:13
Jag är bara tvungen att berätta hur stolt jag är över min dotter Nathalia....
Hon har slutat med nappen, hon håller på att lära sig gå utan blöja.. jag behöver ibland bara ha blöja på när hon ska sova middag och till natten.. hur duktigt är inte det!!
Dessutom provade jag om hon kunde sov i sin egen stora säng.. inte spjälsängen utan den vanliga.. och vet ni vad det funkar jätte bra... Trodde inte att det skulle gå så bra som det har gjort...

Min underbarar dotter som precis nästan har fyllt två år... Min stolthet!!

mer renovering

2007-08-10 / 19:54:34

273746-39
Martin fixar gipset efter att han har satt dit skivor och element...

273746-38
Denna väggen har jag tagit fram... jäkla vilket jobb... och knacka bort allt
murbruk det var inte lätt heller... Men visst blev det fint??

273746-37
Jäkla Martin skulle ta bild när man håller på att slipa, svettig och oklädd hehe..

Åkte till Nymö idag efter att vi hämtade Nathalia från dagis och Martin reglade taket, jag hjälpte till lite inte mycket.. blandade lite gips som jag fyllde i lite större hål som inte klarar av för mycket spakel.. Tror det kommer bli bra... Imorgon när det har torkat rejält kommer Martin slipa lite sedan sätta armerings tejp och sedan spakla... Och jag ska slipa en träplanka som jag sedan ska lacka och slipa det sista på takbjälkarna.. Men jag kan inte betsa dem försen vi har satt taket och gjort det hemliga med rummet..  Snart blir det dax att fixa tapeterna.. Tycker att det har gått jätte fort ändå med rummet... Suck så ska man göra det andra rummet med...Men det blir nog bra...

Efteråt åkte vi hem till Susanne och Mattias, de bjöd på pizza..mums gott... Och det har varit så himlans varmt idag trots att solen inte har varit framme... Så Nathalia fick bada lite i deras pool.. Hon skakade som ett asplöv och vill inte går upp efter 3 minuter, men nej hon får inte bada när hon fryser.... hehe

egen säng för Nathalia

2007-08-10 / 19:44:52
Igår när Nathalia skulle lägga sig så ville hon ligga i den stora sängen som är henne...Fick den av min mamma och har tänkt att Nathalia ska sova i den när hon blir för stor för spjälsängen... Och nu när min lilla syster inte sover här längre så tänkte jag varför inte försöka få henne att sova i en vanlig säng...
Sagt och gjort.. Jag la henne och läset en saga, pussa henne godnatt, stoppade om henne och tände hennes nattlampa... Och gick sedan ut... Sedan började skrikandet men hon slutade efter knappt en timme och hon sov jätte gott tills hon vaknade imorses kl 7.30... Så jag ska fortsätta med att låta henne sova i egen säng.. Hon sitter på en vanliga toaletten själv och kisar.. Hon är jätte duktigt fast bajsar passar hon på att göra i blöjan, men det gör inget hon är ju bara 2 år, så man kan ta det lugnt.....

Min dotter är den duktigaste och smartaste.... hehe... tycker väl alla mammor och pappor...

cancer, kött, dagis

2007-08-09 / 20:11:23

pratade med min mamma idag, hon hade varit och hälsat på Veronika. Hon tyckte att hon verkade de bra, de hade tagit hela bröstet och lymfskörtlen... Tog flera prover för att se om det har spridit sig.. Det tar ca 2 - 3 veckor innan vi får ett svar... 5 år måste det ha gått utan att cancer har kommit tillbaka för att man kan räkna sig som cancer fri.. Lång tid...

Var i Näsum och köpt en massa kött...
1 kilo kotletter utan ben
1 kilo karre utan ben
4 kilo schnitzel
4 kilo blandfärs
Så det blev och dela upp när man kom hem =).. Så frysen fylldes på igen.. Fast jag har beställt en hel gris som jag ska hämta så fort den blir slaktad... Ska låna min svågers frys.. Jag har ju bara en liten frys...  Gott...

Nu har jag börjat med inskolning på dagiset eller dagisarna.. Ska ju har Nattis med... Första natten hon ska sova över på stället blir på tisdag nästa vecka.. suck det känns tungt att främande ska ta hand om henne...
Men jag tror det kommer gå bra, hon är ju inte främande och hon älskar att umgås med andra barn.. fan hon bore ha lite syskon... Varför Martin kan du inte ge mig ett eller kanske tre stycken.. hehe 

bröstcancer

2007-08-03 / 12:23:48
Igår fick jag beskedet att min moster har bröstcancer och de ska operera henne på onsdag... det är en elakartad tumör... De vet inte om det har spridit sig än... Känns jobbigt eftersom min pappa dog i cancer den 9 december 2006... Tog 4 månader efter att vi fick beskedet att det var cancer innan han dog... det gick fort...

Veronika min moster är inte så gammal heller 37 eller 38 år...... Hon har ju mer än halva livet kvar att leva... Men innan vi vet precis hur långt det hargått ska vi inte tro det värsta.. fast man ska tro det värsta och hoppas på det bästa... det ä ett bra ordspråk....

Nymö

2007-08-02 / 20:35:41
Martin och jag var och tittade på balken i nymö som jag har slipat idag.. och han godkände slipningen.. så jag  har bara två kvar att slipa =)
Sedan drog vi bort lite lister och satte upp två gipsskivot på den ena väggen... det blev jätte fint...
Så jag ska väl dit imorgon bitti och slipa resten eller så mycket som jag kommer åt för det ligger fullt med gipsskivor i rummet.. suck... kunde han inte ha lagt det någon annan stans...

Fotografier

2007-08-02 / 09:37:02

Nu har jag fått alla mina foto.. gud vad många det blev nu måste jag skaffa ett par tre stycken album och sätta in dem... det blir jobbigt men lika kul eftersom jag äntligen har framkallat nästan alla korten.. det fattas en rull ska kolla upp var den finns och skicka in den så jag kan få den nästa vecka... men jag kan nog sätta in 250 kort redan i ett album minst...

hmm.. får se om jag får in lite pengar idag på itt konto så jag kan åka iväg och köpa..!!!

byggvaror och renovering

2007-08-02 / 09:33:05
igår var jag  och hämtade byggvarorna som jag hade beställt förrgår.... Hmmm... vad de är inte otrevliga men inte trevliga heller på bygglagret eller vad det nu än heter.... Var inom färghandlen och hämtade spakel och bets och lite andra saker...

Vi har bestämt oss för att betsa bjälkarna i mörk ek, tror det kommer blir bra.... Sen har vi bestämt oss för en lila tapet och bård... golvet?? nja där står vi på olika ställen, jag vill ha stengolv eller parkett som liknar sten och martin vill ha skeppargolv... Vi ska titta på golven nu i helgen och tycker han inte om mitt val så får det bli skeppargolv....

Sen har vi en liten hemlighet när det kommer till renoveringen... men jag får inget säga för Martin... suck... men fan vad bra det kommer bli när allt är färdigt... jätte fint... Måste skaffa gardiner med hmm.... vad ska man välja för några??

Vi ska ut på söndag och pyssla lite med rummet.. tror att vi kommer sätta upp vägarna och slipa bjälkarna och kanske betsa dem.... Kommer nog spakla vägarna med.... Kan inte börja med taket än, vi har lite andra saker att göra och tänka på först innan vi sätter upp det...

Tycker det är jätte kul att vara med och renovera, Martin har tid och tålamod  att stå ut med mig... jag kanske inte är den bästa på att renovera men jag tycker om att vara med och bygga nått med mina händer.. =) Tror detta kommer föra mig ochMartin nämre varandra.. hihi... Vilken kille jag har va!!