sjuk stackars lilla mig

2007-11-28 / 10:52:16
Började igår kväll... Hade ont i magen som kom i intervaller. Och när jag fick ont kändes det som att jag skulle svimma... Men jag var tvungen att jobba idag så jag lämnade lillan på dagis och trodde att det skulle gå över tills morgonen... Tusingen heller...
Spydde hela natten och hade diarre... usch... Jag mår skit kan jag säga Er.

Mår lite bättre nu, Susanne hämtade lillan på dagis, hon får ju inte vara där när jag är sjuk, men hon passar henne så jag kan krya på mig rejält... Vilket behövs, ta hand om en 2 ½ åring när man själv är mag sjuk... Inget lätt jobb...

TACK FÖR ATT DU FINNS SUSANNE

Extreme Homemakeover

2007-11-26 / 20:35:36
snacka om att jag älskar detta program.. Men varför ska jag gråta varje gång jag ser det... Det slår inte fel jag lovar..
jag skriver detta medans mina tårar rinner!

här är bilderna susanne

2007-11-16 / 15:48:32
273746-71
kalle min styvbror

Syskon

2007-11-14 / 18:54:17
Satt på msn och pratade med mina syskon när först den ena stack och sedan den andra... Snacka om att man känner sig älskad NOT!!

dagis

2007-11-14 / 18:49:29
Sedan jag har bestämt mig att jag ska börja ta tåget till kristianstad tll mitt jobb, har jag och Nathalia behövt gå upp kl 4. Lite för tidigt, så man pratade med dagis och det var okej att lämna henne på kvällen före 19.45. Är väl kanske inte det bästa alternativet... Men i denna situationen är det bäst... Tror det kommer funka jätte bra, fats hon få vara uppe nästan 1 timme längre.. hehe

Bilsetreo

2007-11-12 / 12:19:18
Jag hämtade mig bilstereo som min mamma har köpt till mig i julklapp... Men inte trodde jag att det skulle bli så mycket problem... suck, men nu har jag köpt en special kabel som behövdes, och jag vet inte hur jag ska göra med de högtalare som inte sitter i den stora kontakten.. Måste ha andra specialstick kontakter och ja jag vet inte
hur detta kommer att gå..

suck...
Men visst är den fin!!

stereo

exet

2007-11-06 / 19:20:42
det här fick jag i sms av mitt ex idag... Jag hade frågat honom om han ville ha sin dotter från torsdag i stället från fredag, men när han inte hörde av sig så antar man att han inte ville... Så då skickar jag ett nytt sms där jag skriver men att han kommer på fredag kl 15 som i har bestämt från början...
Men han påstår då att han inte har hört nått ifrån mig... visst...  Och sen får man detta till svar...

"Sen gå för fan till doktorn och kolla dina blod-fetter. Du har fan inte frågat mig det! Men du är väl inte nykter?"

Och denna man har hand om min dotter... suck..
Och så här skrev hans bror till mig på msn...

Simon säger:

eee jo

Yippi-ka-yey säger:

varför skriva till nån som man inte vill ha kontakt med?

Simon säger:

för du är ful

Yippi-ka-yey säger:

haha

Simon säger:

utåtstående ögon och luktar svett

Simon säger:

Fy fan

Yippi-ka-yey säger:

haha

Simon säger:

och vadå saknar din pappa, du var ju att han gick bort så ni kunde lensa alla hans grejor

Yippi-ka-yey säger:

tack adde¨för de orden

Simon säger:

det är simon

Simon säger:

så fuck you

Yippi-ka-yey säger:

simon kan inte skriva så invecklade ord...

Simon säger:

ee va

Simon säger:

?

Simon säger:

vad snacka du nu om

Simon säger:

vad var det som är inveclat

Simon säger:invecklat*

Jag svarade sen inte mer och han slutade skriva... Men varfrö skriva till nån som man inte tycker om det fattar jag inte.. Är det någon annan som fattar det??

Glömde helt bort

2007-11-06 / 19:13:36
har helt glömt bort att skriva om när Nathalia gick Halloween.. Jag hade bestämt att hon skulle vara en geisha.. Men av någon andledning fick jag för mig att det Halloween var på onsdagen och inte fredagen.. Kan vara för att de sa på radion att det var halloween,... Men men  så på tisdagen hade jag börjat på henne dräkt hade väl kommit halvvägs...

Så man jobbade till fyra, stresade hem lagade mat samtidigt som man sydde... Hade fått låna min svärmors symaskin och den funkade riktigt inte som den skulle.. Satan vad jag svor... Mn jag blev klar med dräkten och sedan fick jag färga håret på henne... Hade köpt sån sprayfärg som går att tvätta bort..
Och sedan fick jag måla henne vit i ansiktet och smika henne... Men det gick bra för hon fick titta sig i speglen heöa tiden.. tycket hon va jätte roligt.. Men hon kände inte igen sig först...

Jag längtar till nästa halloween, fast då ska jag ha bättre tid på mig och göra klart hennes dräkt 1 vecka i för väg...
Wivecka och Nisse visste inte att det var Nathalia när vi kom, så för ändrad var hon =) ett perfekt jobb...

273746-69

Min pappa

2007-11-04 / 19:39:04
Idag var det gudstjänst till minne av min pappa som dog för snart ett år sedan...
Jag orkade inte köra dit och vara med, hade inte klarat av det...
Mitt hjärta hade brustit och jag hade stor gråtit, Jag har för mycket i mitt liv just nu för att ta i tu med det också...


Forgive me, my weakness, but I don't know why
Without you it's hard to survive
I want this to last

Need you by my side

Your arms are my castle, your heart is my sky
They wipe away tears that I cry

The good and the bad times, we've been through them all
You make me rise when I fall

I can't let you go
Want you in my life

Till dig PAPPA... 380709 - 061209

Flyttning

2007-11-03 / 18:07:29
Martin och jag ska ju flytta ihop i Nymö i hans hus till sommaren när vi har renoverat färdigt vårt sovrum...
Efter som Andreas och jag har delat vårdnad än så länge så måste jag ha hans god kännade för att´flytta,
Annars måste skatteverket göra en egen utredning som tar typ 3 månader.. snacka om jobbigt!!

Så jag skickade ett meddelande till Andreas och undrade om han kunde skriva på papperna om jag flyttade tll ett hus i Nymö... Detta var hans svar;

-" Du skiter ju fullständigt i att ge min dotter en fast och stabil punkt. Du tänker bara på dig själv."

Jaja, då tar jag de tre månader som det tar för skatteverket att göra sin utredning.. Om inte rätten dömmer först att jag ska ha ensam vårdnad...

sms

2007-11-03 / 17:52:52
15/10/07 21:48
God natt min ängel sov gott gott o dröm vackra drömmar.
Saknar dig ÄLSKAR dig.
Puss puss

17/10/07 18:29
Ok då ska vi se jag börjar med.
Du är min ros så snäll o go.
Du har tagit en stor del i mitt hjärta som slår för dig min kära.
Älskar dig puss

22/10/07 19:26
Man ligger här o ibland tänker man vilken bra flickvän man har
kommer alltid vara tacksam för att du skrev till mig.

22/10/07 21:28
God natt du är mitt allt utan dig är jag ingenting.
Älskar dig PUSS PUSS

24/10/07 22:06
Kan inte tänka mig en bättre tjej än dig.
Puss älskar dig gå o sov nu så får du drömma om din prins :)

VARDAGSRUMMET

2007-11-03 / 17:41:58
Jag höll på att GLÖMA vi är ju klara med vardagsrummet

Och det blev skit fint.. Fast Susanne har ju mitt minnes kort till kameran så jag kan ju inte ta bilder...
Ska försöka ta lite bilder imorgon och lägga ut på kvällen...
Fan man har ju alltid så mycket att göra, man hinner inte med allt.. suck

Julklappar

2007-11-03 / 17:36:26
 Är nästan färdig med julklappshandlingen!!
Dessa har sina klappa inslagna

Joakim
Emma
Amanda
Jessika
Nathalia

Dessa är kvar
Mamma&Bosse
Nisse&Wivecka
Fredrik
Susanne&Mattis
Pia

Heltid dagtid jobb

2007-11-03 / 17:32:33
Just det... Har börjat jobba inne i Kristianstad nu och detta resultera i att hela november har jag jobb måndag - fredag 7 -16...

Känns skit gott, kommer detta kommer att fortsätta, underbart... Visseligen kommer jag få jobba kväll,natt och helger känns trist men det blir extra goa pengar i allafall, så min jul i år kommer blir dunderbra!!!

Fest och fest

2007-11-03 / 17:27:37
Följde med Susanne hem till en kille ´som heter Tobbe... Jätte trevlig... Hans tjej Jossan och en kille som kallades Sloban var där också...
Det var en mycket trevlig kväll med musik, skratt, alkohol och cigaretter.. Just det jag rökte, men jag är inte sugen idag usch... mår nästan illa när jag tänker på det nu...

Men det var underbara människor som man träffade, man får säkert träffa dem igen.. Hoppas jag iallafall...
Kvällen slutade bra  eller jag hade en fruktansvärt huvudvärk plus jag var trött för jag hade jobbat 9 timmar innnan... 4 på morgonen var man hemma hos susanne.. sov till halv 10.. Sedan har det varit fullt ös känns det som,är fruktnsvärt trött men det får man ta igen inatt....
Puss och kram på Er alla goa människor...