nästan där!

2011-01-14 / 18:37:31
ja nu är operationen verkligen gjord.. och de har varit ett par väldigt tuffa dagar..
tyvärr har jag haft väldiga problem med illamående... men idag h'mtade jag ut mina suppar
som läkaren fick skriva ut idag.. oc de funkar verkligen.. jag har idag fått i mig alla mina mål mat,
kanske inte så mycket som jag ska ha men nästa  =))

och jag har dyckigt 5 dl utöver det.. och ger mig jävle på att jag ska klara de sista 5 dl med... sister med
3 dl laktosfri choklad mjölk just nu och sen ska jag ta lite provia dryck mango.. mums...
så skönt att magen käns bra så bra som den kan göra..  =))

Ställde mig på vägen mest för skoj skull.. minus 5 kilo jippi!!! Jag har bestämt mig för att jag ska ha 4 del mål.

1. 90 kilo
2. 80 kilo
3. 70 kilo
och sista final målet
4. 60 kilo

men om jag ska nå de sista blir de att ta till lite extra träning också.. tänkte simma 1 - 2 gånger i veckan.. sedan  cykla en timme om dagen och en promenad en timme om dagen.. ev mer promenad om man får ihop med

Och min rökning.... ja den går jätte bra!! och när jag har hållt upp i 6 månader så ska Martin köpa en torktumlare till mig.. och jag längtar kan ni tro!!


puss oh kram på er!!

snart dax

2011-01-09 / 14:54:56
ja nu är det snart dags..

ikväll reser jag till stockholm... tar natt tåget upp.. martin lämnar mig vid bussen i bäckaskog innan halv tio..

och imorgon ska jag ha provtagning och samtal.. sedan blir det en lång väntan till kl halv tre på tisdag när min op ska ske!!!

äntligen gäller det... men gud vad jag är nervös... kommer jag att kunna sova inatt på tåget? imorgon på hotell?? jag vet inte.. är skit nervös!!!

det är en stor omvälvande sak för mig... en ny början på mitt liv...
jag har en underbar man, tre underbara barn, hus, körkort, bil katter och en hund.. allt som fattas nu är en högskoleutbildning och ett fast jobb, och en smal kropp...

detta håller jag på att fixa nu =) underbart