BVC

2009-03-31 / 11:25:17
ja då var det dags igen...

4570 gram väger den lille.. väger precis som hon ska.. skönt.. 54 ½ cm lång.. hade inte växt så mycket.. men det beror på hur man dra när de ska mätas... hehe..

diskuterade pumningen också.. jag vill dra  ner på pumpningen ev sluta pumpa helt.. har väldigt mycket mjölk infruset nu och får inte plats med mer.. Men martin är orlig att de ska sina i den andra bröstet med.. Men det  var ingen risk ska barnmorskan.. eftersom Isabell bara äter från de bröstet så finns det mjölk till henne så de räcker.. Det har ju anpassat sig efter hur mycket hon äter... hehhe...

torsdag

2009-03-26 / 16:36:42
idag skulle jag ha gjort en massa saker.. men inget blev typt gjort..
Isabell har varit väldigt gnölig idag..

Men jag fick vardagsrummet helt avdammat... sedan tog jag ungarna och körde in till stan..
handlade de sista till dopkorten.. ska se om jag inte kan få klart dem ikväll.. iallafall de flesta så man kan dela ut dem
på kalaset på lördag..
Gick inom BR och kollade efter en mobil till Isabell.. Hittade en jätte fin för 249 kr..
Sen på väg tillbaka till bilen hittade jag en butik som bara säljer banskor...
Passade på att köpa ett par fina gympa skor till Nathalia.. hennes fötter har ju växt som bara den hon var tvungen att ha ett par nya..

min kamera funkar inte, inga batteri.. så fixar foto sen..

nya internatonella doften - kräk

2009-03-24 / 09:53:01
haha ja det kan man tro..
alla mammor och ev, pappor som har barn som är lite eller väldigt kräkiga av sig känner igen sig...

Martin kramar om mig på kvällarna och luktar mig i halsen, sedan säger han.. mums vad gott du luktar.. bebiskräk..
hahaha..
varje kväll säger han detta istort sett.. hehe alltid lika roligt... och han säger det med glimten i ögat så det är inget illa menat..

skaffa barn - inte lycklig

2009-03-24 / 09:49:01
läste precis på aftonbladet att de som skaffa barn inte är lyckliga... Utan att de är för mycket jobb med barn för att man ska vara lycklig..

Jag undrar vad det är för föräldrar som de har intervjuat då...
Har precis fått mitt andra barn och visst fan är jag lycklig över att ha två barn.. finns inget annat som skulle kunna göra mig lika lycklig..
Visst är det jobbigt att ha barn.. allt som ska göras, nästan inte fritid, men det är det fan ta mig värt!!
den kärlek man får från ett barn... helt ovärdelig!!

BVC

2009-03-17 / 15:53:00

Ja där var man också idag..

54 cm lång, 4330 g, 37 cm i huvudfång..

så den lilla växer som hon ska.. jätte bra att huvudet hade utvidgat sig bra denna gången.. Annars hade de fått kolla om hennes plattor hade växt ihop, och hade de gjort det så hade man fått öppna upp dem igen..
låter inte roligt så det är skönt att hon slipper det!!

dessutom kan hon nu fixera blicken jätte bra...
 och hon log 2 gånger mot migg idag.. medvetet.. jippi.. hon är så söt..

överabisös

2009-03-17 / 15:37:37
eller hur det nu än stavas..

Martin och jag har ju börjat diskutera runt dopet...
faddrar och gud föräldrar vilka man ska ha.. och det har vi lyckas komma överens om haha..
Men vi ska göra egna dop kort och tack kort..
Har varit och inhandlat de saker som vi behöver.. så ikväll får man väl sitta och pyssla lite.. eller imorgon..
Kommer att göra egna servetter också..

Har kollat in vilken musik som ska spelas på dopet.. vilka psalmer vi ska.. fast vi är inte helt klara än..
Boka kyrka och församlinghemmet... Jag har idag ockå hämtas en lista med vilken mat som ska serveras, så vi får kolla igenom den och bestämma oss.. Tårta och kakor är klart.. Bordsdekoration nja lite kvar att tänka på.. eller jag bestämmer hur jag vill ha det och martin hänger på haha..

Fast det stora som vi inte har lyckas bestämma än är vilken klänning vi ska ha.. jag vill ha min och Martin vill ha sin.. så vi får väl se vilket det blir... Nått mer som man ska tänka på vid dop som jag har glömt? Det är en massa saker som snurra i mitt huvud just nu hhaha....

förlåt

2009-03-16 / 15:42:55
ja förlåt mig för att jag inte skriver så ofta.. ska  försöka bättra mig.. är rätt så trött nu innan man har kommit in i rutinen
att vakna på nätterna =) och sedan allt annat som ska hinnas med också..



Nathalia och Isabell i Farfars knä..


Isabell hos pappa vilket mys...


Nathalia myser med sin lilla syster.. de är så söta tillsammans


Nathalia är sjuk idag.. spydde 2 gånger inatt.. men det märker man knappt nu.. Hon springer runder
och liver loppan.. Så det blir nog dagis imorgon.. en dags vila var nog vad hon behövde...

kristall avtryck

2009-03-10 / 07:44:16

martin och jag har gjort avtryck på Isabells fot och hand och ska skicka iväg det
för att få det tryckt i kristall.. det kommer att bli så himlans fint..
Detta har jag velat göra ända sedan Nathalia föddes men aldrig haft råd..



Så med Nathalia gör vi avtryck i vanligt gips här hemma som vi sedan ska guldspraya och göra det som en tavla..
hon tycker att det är jätte kul...

bvc

2009-03-10 / 07:43:13
japp då ska man börja springa där igen.. =) men lilla isabell hade gått upp 220 gram sist så jag tror att det ska gå bra denna gången med =)

en liten bild med isabell och nathalia hos sin mormor...