ledsen

2009-04-28 / 14:06:21
ja det har jag känt mig nu i flera dagar.. det är tyfligen normalt att man kan vid 2 månader blir lite ledsen och nere...

det var skönt att få prata ut med nån annan än martin.. martin och jag har en jätte bra relation och kan verkligen prata med varandra vilket är jätte skönt..

bvc

2009-04-28 / 13:34:53
var på mamma samtal idag.. det gick bra.. samtidigt ägde vi isabell för att se om hon hade gått upp nått..

joda 80 gram.. så nu väger hon 5040 gram och är 57 cm lång.. Så vikten var inte så bra.. hon har dalat lite till..
inte mycket men lite..
Så nu kommer jag att sluta pumpa ut och amma.. jag får ut igenomsnitt 60 ml varje gång jag pumpar.. och hon äter mellan 100 - 150 ml varje gång.. sen behöverhon kanske mer näring i mjölken än vad jag har.. så jag kommer att ge henne mjölk ersättning vid natta målet... så får vi se om det blir bättre resultat vid nästa vägning om två veckor..

Jag hoppas att det ska funka bra.. nu får man ta och tina upp den mjölken som man har fryst ner.. tur att man gjorde det..
det blir nog mer än en månad som hon kan äta av den mjölken.. pumpade mycket och ofta i början när det rann till riktigt rejält..

sköterskan sa iallafall att isabell var väldigt framåt och helt otrolig på att söka kontakt med sin omgivning..Isabell skrattade jätte mycket mot sköterskan.. över huvudtaget så skrattar hon mycket när man prata med henne.. och det är
så mysigt..

amning och pumpning

2009-04-23 / 12:05:22
ja... isabell blir inte mätt när jag ammar henne.. så nu pumpar jag ut mjölk och ger henne..
så kan man se hur mycket hon får i sig....
sen skriver jag upp allt som har med atning och pumpning.. hur mycket hon äter m.m.
vill ju att hon ska gå upp och vara nöjd...

lilla gumman hoopas det blir bättre

out fit

2009-04-22 / 19:06:46


Byxorna är köpta på maxi... Tycker att hjärtana som sitter på bakfickorna
är jätte fina..


Isabell får ju också ha en dagens outfit...

body är lånad från pia.. Byxorna har svärmor köpt.. och sockarna har nathalia haft när hon var liten..

Mig själv? ja när jag har nått roligt att visa så kommer det nog en bild.. hahaha

nya 3 pro

2009-04-22 / 09:16:59
ja då har man fått den och installerat den på
dator.. vi får se om internet går fortare..

det är skönt att det bara en liten sak som man har i usb:n.. den andra modemet var så stort och
hade en lång sladd... så skulle man flytta data så kunde modemet dras ut.. inte kul...

CSI utan grissom

2009-04-21 / 20:27:55
ja usch vad det blev tomt..
jag vill inte uttala mig ännu dr langston...

´jag har tre favoriter och två är borta nu.. grissom och warrik... suck...

tur att navy csi inte ändras så mycket =)

denna dag..

2009-04-21 / 17:08:50
.. det har varit tuff.. Nathalia har inte varit på dagis idag.. så jag hade med henne på föräldra gruppen.. och det gick väl bra... det var ett annat syskon där som var lite bråkig..  slängde tågbanor på nathalia..
Nathalia böjade tjuta som vanligt... okej det gör ont när man får en tåg bana i huvudet.. Men hon är så bölig i vanliga fall så det blir nästan bara jobbigt att höra på henne..
Hon får tuffa till sig lite... slänger nån tågbana på henne så släng tillbaka.. hehe.. det hade varit snyggt...

Lilla Isabell har inte varit på humör sen i söndags kväll.. hon har varit så ledsen.. vet inte varför.. Om hon inte får tillräkligt med mat? Dessutom kräker hon rätt så mycket så det kanske påverkar också..
Vi var ju på bvc och träffade läkaren idag med.. Hon har dalat lite på vikten och på längde.. Men vi ska avvakta tills nästa gång och ser hur det förehåller sig.... Så hon väger nu 4960 g och är 56 cm lång..
Så man måste sotera ut lite kläder som är för små nu.. det går så fort tycker jag..
Men jag ska exprimentera lite här hemma.. ska ge henne bröstmjölk ur flaskan så jag ser hur mycket hon får i sig.. och hur länge det går efteråt innan hon vill ha mat igen..
Gnället kan ju vara att hon har lite magknip också.. Eller så är tönder på väg... hon dräglar ibland så mycket att det droppar på golvet när man bär henne.. haha



Isabell som sitter i barnstolen..

 

Nathalias outfit idag..
Leggins har jag köpt på maxi och tröjan på gekås förra året..

kallt

2009-04-19 / 08:37:54
ja det har det varit inatt.. martin satte inte upp preseningen på huset igår kväll eftersom det skulle inte regna inatt..
vilket betyde att det har blåst rätt igenom huset.. så det var väl en ca 10-15 grader kallt inne inatt..
tur att man har tjockt täcke... Isabell har ju duntäcke med så
vi riskera inte att frys...

men martin ha ha ha han har en tun filt i sitt påslakan.. han brukar bli så varm hehehe..

dopklänning

2009-04-18 / 17:47:50
ja då håller vi på att bråka om vilken dopkläning Isabell ska ha...


detta är martins som han döptes i.. Så han vill ju ha denna.. Det ska vara en rosa del istället
för den blå...



Detta är min gamla dop klänning.. så denna vill ju jag ha..



När bild på detaljerna..

Vilken tycker ni är finast..

vilken dag

2009-04-18 / 17:40:15
idag har jag haft fullt upp.. det började med att jag körde till svärmor och svärfar och lånade hennes bil...
sen körde jag till min svåger fredik och hämtade släpet... sedan till susanne och mattias för att hämta gerings såget..

en vända till byggmax, och köpte nya läkt, osb skiva till golvet i lekstugan och lekablock som grunden ska stå på.. sedan blev det att köra hem och börja jobba... jag har städat upp där martin bygger... imorgon ska jag gräva färdigt gropen i sandlådan och ta ner kojan och lägga grunden.. vill ju komma igång rejält så man bli färdig..

en liten bild på huset..


allt skräp som jag samlade upp...

Isabell

2009-04-17 / 18:34:14
visst är hon underbart gullig..



Tyckte jätte mycket om att ligga på pappas plats.. hehe Martin satt brevid och surade..

längesedan

2009-04-17 / 18:31:39
ja det var ett tag sedan man skrev...
har har hänt... nja kanske inte så mycket.. Nathalia är hos sin pappa... har varit där över påsken och ska vara där till söndag denna veckan.. Det är väldigt tomt utan henne.. det kan jag lova..

Men jag hämtade henne i måndags och vi umgick hela dagen.. var och hälsade på henne kusiner i Laholm.. det var jätte kul.. Hon hade lite problem med Idun.. hehe.. Idun satte henne på plats och nathalia började tjuta varenda gång...
lite mesig är hon, men visseligen har jag lärt henne att man får inte slåss eller svära så, jag får väl skylla mig själv..

Sen hälsade vi på moma... Det var kul att träffas.. saknar min famlij lite faktist.. det blir tomt när man inte kan träffas när man vill...
--------------

Nu har vi revit färdigt en del på huset.. Så martin ska börja spika upp reglar och isolera.. Vi har köpte hem allt i bräder som vi ska ha.. även fasaden.. Men vi väntar att köpa färg tills martin får sin lön.. grund färgen är väldigt dyr..
Sen hade jag tänkt mig grön färg på hus.. med gröna knutar... hmm det kan bli fint... om martin går med på det...

ska ta lite bilder imorgon som jag ska visa...
 ska även gräva gropen i sandlåda imorgon så man kanske kan få den färdig.. om inte i helgen så i början av veckan iallafall... Vill ju börja bygg lekstugan nu =)
skit vad jag är duktigt.. hehe.. det ska bli så himlans kul...

---------------

Ja jag har skaffat bilddagbok med... så försöker sätta in så mycket bilder som möjligt... =)

nu har jag

2009-04-08 / 14:42:27
gjort det... äntligen att jag vågade..

vad det är som jag har vågat kommer jag inte att berätta än.. för det är en hemlighet än så länge..
får vänta nån vecka kanske lite längre innan jag berätta det...

Men gud vad roligt.. jag bara längtar....

cellprov

2009-04-06 / 16:43:03
japp har bokat inte att göra cellprov i slutet av maj.. man måste vänta 14 veckor efter förlossning innan
de kan göra det.. är lite orolig faktist.. om det kommer göra ont.. och om de kommer att hitta nått som avviker..

nån som vill berätta hur de tycker att det är..

byggherre

2009-04-06 / 14:27:01
ja det har man blivit nu.. har byggt nathalias sandlåda .. visst blev den fin.. ska nu bara gräva en grop
som jag ska fylla med sand till henne..



sen håller jag på att bygga en koja till henne.. men det är ett litet större projekt.. det ska upp tak
och sen ett räcke  runnt taket så hon kan klättrar upp där med..

Nathalia och Isabell

2009-04-06 / 11:47:08
Nathalia och Isabell är å söta tillsammans.. tog detta imorses när vi väckte Nathalia


Och detta är Nathalia igår kväll hade satt igång en film som hela famlijen
satt och tittade på.. men hon var så trött att hon somnade mitt i allt..

bjuder på lite bilder

2009-04-06 / 11:44:39


Martin som är ute i trädgåden med Isabell i bärselen...



Lät Isabell ligga på golvet... somnade bums... tyckte hon nog var mysig..
men innnan hon somnade hade hon nästan ålat in under soffan.. haha


Isabell ligger i mitt knä hade lite problem med magknip stackaren


Helt utslocknad..

isolera

2009-04-06 / 11:41:04
ja vi har ju börjat med att riva fasaden för att kunna isolera så man slipper betala såmycket i värme....



ja det ser inte vackert ut.. men men