naglar

2008-11-27 / 21:06:18


dålig bild... men lite ser man.. långa fina naglar

bakdag idag

2008-11-27 / 20:56:26
jag och nathalia har haft fullt upp idag med att baka lite julgodis..
vi hade jätte kul, även om det inte var mycket som nathalia kunde göra, tyckte hon att det
var jätte kul att vara med mig när jag bakade.. hon ville hellre det än se barnprogram, snacka om
att man blir glad att han har en sån go unge..


nathalia fick lägga ut alla formar.. de höll henne sysselsatt ett tag.


chokladtoppar.. utan russin... det gillar inte jag..


ischoklad med ljuschoklad och vit.. ingen av oss tycker om mörk choklad..



och självklart ska man ha knäckt.. nästa vecka blir det peppakakshus, pepparkakor
och lussekatter.. man hinner inte allt på en dag.. hehe

idag..

2008-11-26 / 17:41:32
.. har jag gjort en del..

..Hämtat symaskin, och sytt upp de sista jul gardinerna..
..strykit gardinerna och hängt upp dem..
..köpt en tyg garderob till nathalia och satt ihop den.. (måste nu bara leta upp galjarna som ligger ner packade)
.. sett filmen mamma mia.. SKIT BRA FILM BARA ÄLSKAR DEN!!
.. säkert en massa andra saker med, men det står stil i huvudet på mig..

jaja..
ju just det, slog i min tumnagel igår.. det blödde som bara den och ont har jag.. hoppas att jag inte kommer förlora hela mig nagel.. får se om ett par dagar till när det har läkt lite mer.. suck.. igår skadade jag händerna hela tiden, kändes det som..

hejdå

vecka 29

2008-11-24 / 15:28:33
är jag enoigt mig själv, men bara i vecka 28 enligt ult.

jag har hittils gått upp 2,9 kilo.. hehe vilket är bra eftersom jag är hmm "lite" överviktig haha
så när denna ungen är ute ska jag försöka att amma bort alla mina överflödiga kilo.. och ut och gå med den lille och den store... varje dag minst en timme..

Annars har allt gått jätte bra, äter järntabletter, och ha ett lgt blodtryck, kan själv tycka att det är för lågt men det håller
sig inom ramarna... Dtét enda som är mitt stora bekymmer är min foglossning.. men jag hoppas att den blir bättre när barnet har fixerat sig...

Jag vill verkligen inte göra sockerbelastningen.. blä.. behöver ju inte göra det om jag inte vill men det kanske är bäst..

ska försökamta en mag i veckan och sätta in.. när jag får lite mer tid över det är ju julpynt dags nu... om jag bara kan hitta mina gardiner... hmm

Min underbara naglar..

2008-11-24 / 15:22:27
gjorde ju en nagelförlägning för en månad sedan.. helt underbart.. jag bara älskar dem..

men måste ju på återbesök igen, och jag ska dit imorgon, ska nog ha glittriga naglar som passar till jul..
fast på julafton är väl utväxen så ful att det inte blir snygg..

men vi får ser om man kan snåla in lite så att man kan fixa naglarna innan jull.. både martin och jag får mindre pengar.. det är  aldrig roligt...

jag måste försersten ringa min brors tjej och höra hur det är med deras underbara dotter Ebba.. helt söt är hon...

famlijerätten

2008-11-24 / 15:19:14
ja på onsdag ska man dit.. snacka med exet om hur vårdnaden om min dotter ska fungera..
suck.. att man måste ta till såna metoder för att prata..

vi får sde hur det går.. om han nu kommer dit, bara det vore ett under... jag vill ha fasta rutiner i hur detta ska fungera, för jag är bara så trött att hah ska hålla på att krångla så fort han inte får som han vill..

jag försöker tänka på att min dotter behöver sin pappa och ser till hennes behov.. ibland undrar jag vem behov han ser till, för inte är det hennes alltid inte..

garderober

2008-11-19 / 09:50:06

jag ger upp...    vi hade hittat en skit snygg garderob som vi skulle ha i vårt sovrum...

men tyvärr så passar den inte.. det är typ 2 cm för hög.. snacka om jobbigt..


har letat runder lite efter en ny garderob men hittar ingen.. inte på mio, möbelaffären i bromölla, EM.. var mer kan man vänd sig.. javisst ikea, där denna garderoben fanns, så var alla garderober 236 cm höga!!!


Kan nån hjälpa mig.. jag är ute efter en hörngarderob... I värsta fall får vi nog titta på skjutdörrs garderober.. de är de enda som är till räkligt fina..


hejhej....

suck

2008-11-18 / 08:27:45
suck suck suck suck suck suck suck.. allt känns bara blä idag...

- - - - - - -

Har hittat en spikpistol till martin som jag får åka iväg och köpa denna veckan.. Och spik..har lovat han en spik pistol om jag får mitt pärlspont tak..  hehe.. vore väldigt synd om honom om han ska behöva spika alla plankor själv ..

- - - - - - -

nej  nu får jag lämna Nathalia på dagis, sedan hem och tvätta och städa toaletten  och ovanvånningen.. sedan får jag  nog vila lite innan jag ska äta middag och hämta lillan på dagis..

Gabriels dop

2008-11-17 / 10:38:36
ja..man fick ju en liten minnesbeta för att man inte hade skrivit nått om gabielsdop..
ibland skriver jag inget bara för tt jag orkar inte ladda upp bilderna..  men jag ska iallafall ladda upp en kanske två bilder..

Martin och jag var på gabriels dop.. gabriel är mattias (martins bror) och susanne första barn.. får se om det blir fler, gabriels föddes i vecka 25 pågrund av havandeskapsförgiftning.. så det finns ju vissa risker man måste räkna med om man ska skaffa ett till barn.. om man inte adoptera..

Martin är gudfar till gabriel och därför fick han stå längst fram med alla de andra.. hehe de var han inte glad för, martin är en skygg pojke som helst håller sig undan.. hha...


fin bild på alla.. Martin står längst till höger om ni nte visste det.. Susanne ä
den som står brevid Martin och Matiias står brevid Susanne..


En närbild på Gabriel.. Eller Gabbe som jag ibland säger för att kivas med hans mamma.. hehe..



Fast det är Gabriels dag måste jag sätta in en bild på min underbara man..
här sitter han med sin brordotter Astrid i famnen vid pianot.. Han vill få henne
att spela lite.. hehe.. det gjord ho efter tag, sen fick vill alla be dem att sluta haha..

Älskar dig Martin

mini är inte som hon ska

2008-11-16 / 13:59:31
Martins häst la sig i morses efter att hon hade ätit upp sitt betfor.. hon ville inte äta av höet som hn hade fått..
och nu pratar vi om en häst som alltid vill äta och kan äta ihjäl sig..

suck.. körde iväg i ekohallen och köpte loppfrö.. det kan ju vara sandkolik igen.. Martins pappas häst tosan hade sandkolik för ca 2 månadet sedan.. vetrinären fick komma hit och han rekomenderade loppfrö..

så vi kör på loppfrö igen.. se om det gör nån skillnad annars får vi ringa till vetrinären.. Men mini är piggaren än vad tosan va när ho fick sandkolik.. Så vi får hoppas attt det inte är nått allvarligt..

nej nu ska jag kolla på Martin när han jagar hästen runt i hagen.. de behöver röra sig mycket om det är kolik...

nathalia

2008-11-13 / 10:38:47
hehehehe min unge är underbar...
jag hade duschat och sprayat mig med bodyspray , så när vi kramades sa nathalia, usch du luktar mamma..

hehehe

helt underbar..

vetrinären

2008-11-11 / 15:29:04
var hos vetrinären idag, skulle kastrerat diva och ge de andra vaccinations spruta.. fick bara med mig panter och
zack.. kajsa och sture, had gömt sig nån stans..

stackars diva hon va helt utslagen.. får vara inne på toaletten tills hon är tillräkligt pigg att komma ut, ska snart ställa in lite mat till henne.. har bara fått vatten hittils, vill inte att hon ska sätta i halsen och kvävas..

men 1500 kr gick allt på.. suck, och man ska lägga utt 700 kr till för att vaccinera de andra katterna.. mycket pengar tur att man bara behöver göra det en gång om året.. haha

3d och 4d ultraljud

2008-11-06 / 20:06:35
vill verkligen göra detta, men vet inte var.. vill inte köra till linköping eller stockholm..

kan nån hjälpa mig!!

Utkast: Var på ...

2008-11-03 / 11:10:10
Var på dog igår.. Martins bror Hans dotter Alice skulle döpas... Det tyckte hon inte om som ni kan se här ..
haha.. lilla gumman.. Men dopet var jätte fint och det var god mat hemma hos Hans och Pia..
Men jag blev jätte trött på strax vid fyra tiden.. hade glömt att ta mina järntabletter innan på dagen
och det märkte jag.. har inte hunnit lägga upp ett förråd i min kropp av järn ännu i min kropp..

Men det var skönt att få komma hemma och vila lite.. Skulle på ett party kl 22.00 på kvällen.. så man behövde
vara på topp.. Men partyt gick jätte bra och jag var hemma strax efter 24.00.

Ja  just det.. vi ska skaffa hemtelefon nu.. äntligen.. om det vill säga telia kan hitta oss.. det verkar vara lite problem
på den fronten.. Sen när


helgen

2008-11-03 / 11:09:07
ja.. vad kan man säga...
mitt ex har tydligen bestämt sig för att börja bråka igen med mig.. suck.. ta kontakt med en ny advokat och se hur man på bsta sätt kan lösa detta..

jag vill ha en kontrakt där det står precis hur vi ska göra.. just nu har vi bara ett domstols beslut, men enligt mitt ex så gäller inte det längre, det är upphävt.. fattar inte hur.. men visst.. oki.. då finns där inget beslut på att han ska ha henne varanna helg eller nått annat som vi kom överens om i rätten.. behöver jag då verkligen lämna ut henne??
oki jag kan forsätta att fälja rättens dom som jag vet att den gäller... men den gäller bara varannan helg, där står inget om storhelger eller nån annan umgänge... fattar ni? jag behöver bara lämna ut henne varannan helg inte annas enligt mig..

killen är över 30 år, och tydigen kan han fortafarande inte bete sig som en vuxen.. Jag kommer att kräva att det ska upprättas ett kontrakt med allt som ska gällas.. och innan det är färdigt så får han bara ha henne varannan helg.. så sätter det press på honom att vilja få det här konraktet färdigt innan jul.. Det är hans jul igentligen... men det finns ju inget domslut på att vi ska ha henne varannan storhelg...

självklart ska jag diskutera igenom detta med en advokat först innan jag beslutar mig för någon handlingen över huvudtaget..


Tyvärr sätter jag inte bilder så ofta längre, då mitt internet är så långsamt att det tar en sååå lång tid att ladda upp det..
förlåt mig..

Jag har klippt och färgat mitt hår.. jätte fint blev det.. sedan gick jag och fick nagelförlägning, det är nått som jag har velat göra länge.. underbart att ha långa fina naglar.. annars har jag bara korta små som bryts eller frasas.. Det var min julklapp, annars hade jag inte fått slänga ut pengarna på det.. hehe..

Martin har sletit som en idiot denna vecka för att få fädigt så mycket som möljigt av sovrummet.. Det fattas en gipsvägg så den måste ja köpa.. och sedan ska väggar bara spaklas och slipas...  det går sakt med säkert... Martin är jätte duktigt.. villju ha rummet färdigt i år innan bebisen kommer.

Jag har nu slagit in alla julklappar som ska slås in.. om jag inte köper nån till till min lilla gumma, nathalia.. svårt att låta bli.. Annars är vi helt klara n u med julklapparna.. underbart skönt... alla andra har knappt börja.. och jag kan ta det lugnt och baka kakor med min dotter... haha kram på er alla..