allting kan ändras

2009-07-27 / 09:19:05
på ett ögonblick.. ja verkligen... vi får se hur saker och ting kommer att utvecklas...
det är ett tuff beslut E ha framför sig... men man vill ju ställa upp så mycket som man bara kan..
Martin och jag får väl ha en diskution om det senare när vi vet hur allt kommer att utveckla sig..
ivll inte skriva för mycket ännu om det...

Nathalia har blivit lite lugnare, vi får hoppas att det håller i sig.. känns fruktansvärt tråkigt om man ska
behöva at bråka när hon snart ska åka till sin far.. det är visseligen två veckor kvar, men det går ju så fort..
vill ju bra mysa med henne den tiden man har henne.. sen ser man inte henne på två veckor..
det är tufft och det blir ensamt..

och isabell växer och frodas.. det är så kul att få uppleva denna tiden igen.. hon är så lite tjock och mysig... nu är hon ju inte direkt tjock men hon har ett mysig lager babyhull... hehe.. nathalia hade aldrig det därfö njuter jag extra mycket...
det är så kul att se martin med isabell med, kan inte förklara det men han får en speciell blick och kroppen ändra kroppspåk.. det är så kul att se..



helt underbar är hon!!



Nathalia är också underbara... mina prinsessor är de

blä

2009-07-24 / 18:36:13

hmm.. glömde skicka in ett inlägg.. oväder och tjejkväll det är en vecka gammalt så ni vet om det ni som läser...

hmm vad finns det att berätta.. det har varit lugnt.. förutom igår.. nathalia fick nått flipp och var jätte arg och jag menar jätte arg... hon skrek och skrek.. slängde med alla sakerna på sitt rum.. slog sönder en glas burk i stallet.. suck..
men till slut fick vi henne att lugna ner sig..
Vad ska ma göra för att de inte ska bli så arga... Martin och jag håller på att diskutera för fullt.. vi kommer på nått.. vi brukar kunna prata bra tillsammans..
Hon har ju också börjat komma ner runt halv 6 på morgonen ibland till och med tidigare... och det blir ju ett sånt himlans liv om vi går upp med henne igen... prövade med att sätta upp en klockradio så när den ringde fick hon komma ner.. men de4t har inte funkar vidare bra.. så nu har det åkt upp en extra säng i vårt sovrum, så när hon kommer får hon ligga i den.. den funkar inte att hon ska ligga i vår säng.. hon ligger inte stilla... hehe helt plötsligt har man en fot upp i näsan..

Lekstugan fortsätt fint som vanligt... fick målat ena kortsidan idag.. den sidan där luckorna sitter.. så den ska målas en gång till... sen är den färdig.. då återstår det bara 3 sidor.. hehe och insidan.. den ska också målas och golvet kaklas.. det kommer att blir så fint..

oväder och tjejkväll

2009-07-24 / 18:24:13
ja igår hade vi en liten tjejkväll jag, susanne och pia .. det var jätte kul.. förutom att jag fick en jävla huvudvärk som inte ville släppa... började må lite illa med så jag åkte hem.. fick ta tabletter och en kall handduk innna jag till slut kunde somna....

sen kom ovädret... skit vad det smällde och hade sig.. regnet bara värkte ner.. det regna fortfarande..
nathalia kom springade ner och var jätte rädd.. hon fick krypa ner i sängen hos oss.. och sova hos oss.. det var mysig..

igår var en bra dag.. martin fick klart panelen på hussida nu.. ska ut och ta lite bilder.. på huset

huset

2009-07-17 / 16:38:54
japp då har martin fått upp all panel.. det är bara målningen kvar, en plåt  bit.. och listerna runt fönsterna.. sen är vi färdiga för iår.. har börjat spara till nästa år... hehe. blir lite dyrare på vi ska bygga ut på baksidn så vi får ett rejält förråds utrymme..  sen ska vi riva altanen på ovanvåningen och sätta smides räcke runt om.. och jag vill ha klinker som golv.. lättare att underhåll..

köpte färg till lekstugan idag.. usch 899 kr gick det på.. det är dyrt att bygga egen... ja färgen iallafall.. materialet har inte varit så dyrt.. det mesta är ju återvunnet...

nej ikväll ska jag på tjej kväll med mina svägersker.. ska blir jätte kul.. ska få åka buss.. haha

idag har det byggts..

2009-07-15 / 18:59:22
..lite på huset.. martin fick upp panel på ena sida.. och imorgon ska han sätta panel ovanför fönstret..
vilket är det jobbigaste.. Men han kan inte jobba hela dagen eftersom vi ska hem till hans och hjälpa honom med hans lekstuga som han har skaffat.. han behövde bärhjälp..

fick uppsatte alla väggar i lekstugan förutom en.. måste ha en board till suck.. sen ska det upp en bräda ovanför väggarna.. svårt att förklara.. men det blir som en hylla som går runt alla väggarna... sen ska det upp lite board runt dörren på insidan för att täcka de hål som är där..

sen ska det målas på insida.. och jag ska lägga kaklet.. jo visst glömde bort.. ska ju sätta dit ena fönstret haha..
glömsk man blir när man gör så många saker samtidigt...

haft kul

2009-07-14 / 17:36:09
ja det har jag verkligen.. körde tidigt imorses för att gå på kivik marknad med nathalia...
svängde inom åhus för att ta ut pengar och tanka.. svängde fel så jag fick ju köra en lång omväg innan jag kom till banken.. Kom fram till kivik marknad till slut.. det var inte mycket folk...
gick en runda och köpte ett par fina capri byxor eller två stycken de var billiga.. en fin munkjacka.. present till emma och susanne.. passade på ju när man hittade fina saker..
ett par byxor till nathalia och isabell som matchar varandra... lite godis och lite dricka.. tärffade sen en kompis
som jag inte hade träffat på jätte länge..
Hon och hennes mamma var och sålde gräddbullar.. var så otrevlig att jag inte köpte några.. är inte så förtjust i gräddbullar faktist..

körde hem sen vid halv tolv ungefär.. gud med folk de var som köade för att komma in till marknaden.. kö nästan ända fram till brösarp.. hehe skönt att jag slapp köer både dit och hem.. hahaha..
ja annars inte gjort så mycket ätit en jätte god mat från viktklubben, pasta sallad med kycklig, fetaost, melon och passion frukt plus lite saker till.. skit gott.. tyckte martin med.. Nathalia hon tog på omgångar.. så det var nog en bra middag..
får se vad vi ska ha imorgon..

nej nu ska jag ut till lekstugan lite och pyssla lite till..

dagen som var och idag..

2009-07-05 / 16:42:49

ja igår var på vi på 1 års kalas.. Alice fyllde 1 år.. satt ute var jätte härligt, trots att det var hett..
isabell fick ligga hel naken på gräsmattan.. det tycke hon jätte mycket om =)
Gott mat och tårta..

Idag har vi fått frostat av frysen och slängt upp en massa skit på släppet som jag ska köra och slänga imorgon..
Fick dessutom upp två sidor på lekstugan. plus färdigt sågat en massa brädor som bara ska sättas upp.. golvet ska in först.. Måste en runda in till byggmax imorgon med och handla lite saker till lekstugan.. kul att man snart har ytter väggar och golv klart.. är en del som ska fixas inomhus och dörren ska göras, plus två luckor på ena sidan, och fönstret på den andra.. Sen ska allt målas och knutar ska upp..

Undrar var man kan hitta billig rosa  och lila färg... hahaha