saknar en liten

2008-04-23 / 14:46:23

Jag vill verkligen ha en lite ungen nu...
Min svåger och hans fru var och hälsade på min andra svågers fästmö.
Och de hade med sig sina barn, den lille är bara 5 månader...
Hon är så söt, det går så fort, de blir stora så fort.
Lilla nathalia är inte så liten längre hon är stor nu.

Suck ja längtan blir bara större!

mycket bättre idag...

2008-04-15 / 17:22:53

Har sovit jätte dåligt inatt med, näsan har hållt på hela natten.
Trodde nästan att jag skulle få sjukanmäla mig.
Men det blev bättre och nu ikväll känns allt mycket bättre.
Hoppas min förkylning går över snabbt.
---

Och på jobbet har man fått slita var tre man kort idag.
Och personal chefen hade inte satt in nån personal
för en kollega som har hostat sönder sitt revben.
Hmm... tror personal chefen att en person med brutit revben
kommer tillbaka inom det snaraste.
Men men det gick. Imorgon ska vi tydligen till bäckaskog och göra nått som jag inte kommer
ihåg.
---

Körde med bilen idag och en lampa började lysa. Och där stog det kolla motor.
Fick kör inom en hyundai verkstad som kolla upp lite,
det är tydligen nått med bränslepumpen, eller nån ventil som sitter
där.å jag rinde firman som jag köpte bilen av och jag ska lämna in den imorgon
så ska de kolla på den. Hoppas att de fixar det.
Så jag får tillbaka bilen samma dag.
Aldrig ska man ha nån tur. Fast bilen går jätte bra..
---

SLUT

Denna låånga dag

2008-04-14 / 18:50:20

Denna dagen har varit väldigt lång.
Det började med att jag skulle till tingsrätten och få ett interremistiskt
beslut om vårdnaden om min dotter. Hennes far har vägrat skriva på
Barnomsorgen och flyttanmälan.
När vi sitter inne i salen, så vänder han plötsligt och säger
att han nu förstår att det inte var en nyck av mig att
flytta utan detta var det bästa för Nathalia så nu hade han inga
bekymmer med att skriva på några papper.
Jamen hallå kunde han inte har sagt något tidiagre om
detta så hade man inte behöft köra hela vägen in!!?
Jaja, jag fick en fullmakt iallafall att jag får ordna barntillsyn på det sätt som jag
finner lämpligast. Så det är skönt. Då var detta av klarat. Sen ska vi har huvudförhandligen
nån gång i höst.
---

På vägen hem så svängde jag inom auto center och skulle kolla på en bil.
Den var fin vissa små saker var jag inte nöjd med. Lacken
var rätt så dålig på vissa ställen. Och bilen luktade mycket rök. Sedan var fönstret på
förar sidan snett så det stänger inte som det ska.. Det blir en liten glipa.
Men men för 22 000 kr så får man inte så mycket.
Annars var bilen jätte fin. Pigg som bara attan!
Har satt vatten blandat med ättika i en burk. Det ska tydligen ta bort röklukten.
Det får bli en hel städning av bilen med möbeltvätt på säten och bakage lukan..
--

Sjuk har man också blivit. I lördags efter att jag hade varit på kalas
så fick jag jätte ont i halsen när jag kom hem.
Sen kom huvudvärken och förkylningen.
Mår riktigt dåligt.. Hoppas att jag ska klara mig igenom denna
veckan på jobbet. ledig dag på fredag.
Så jag får hållla ut tills dess.
---

SLUT

10 April

2008-04-10 / 19:37:06

Hämtade diskmaskinen ikväll jippi jätte kul att få hem den.
Men trodde först att det var fel storlek när jag fick hem den.
Men martin packade upp den och mätte dem, det var rätt... vilken tur!! Och cyklen fick vi också
med oss hem så nu håller Martin på att sätta ihop den.
Diskmaskinen ville han inte sätt ihop ikväll. Hoppas han gör det imorgon när jag är och jobba.
Skönt att komma hem och ha en diskmaskin!
-
Martin fick sin förlovnings ring idag. Han sa inget om han tyckte den var fin. Lite dålig
stil vett ja. Men men min ring kommer väl på måndag.
De hade ju skickat fel, jag skulle ju ha en diamant i min.
Men nu sitter ringen på Martins finger
så tjejerna vet nu att han är upptagen!!!
--
Lyckades äntligen lista ut hur jag för över musik från datan till min mobil!!
Började krångla med det igår. Först fick jag rippa in alla cd som jag vill ha in i datan.
Men när jag skulle föra över dem til mobil så slutade programmet att funka snacka om att man får lite
panik då.
Men idag efter en god natt sömn och hårt jobbande så lyckades jag!
Är man inte bäst va!!
---
Köpte 20:de filmen idag om morden i midsommer. Bara tre filmer kvar.. jätte tråkigt vad ska man sen samla
på? Tror jag ska börja på beck filmerna. Hade varit trevlig. De som man inte har hunnit
köpa kunde man tydligen köpa på cdon.
Ska gå in och kolla det nu tror jag.
----
SLUT

diskmaskin och cykel på köpet

2008-04-09 / 13:43:18

Precis som det låter, var på elgiganten och köpte
en diskmaskin.. Och fick en cykel på köpet hahahaha
Fast en rolig grej är ju att om man bara skulle köpa cyklen kostar den 1000 kr.
Fast om man köper nån av de märka varorna så är cyklen
Värd 2000 kr... HM skumt men men martin får sig en ny cykel så nu kan vi verkligen ge oss ut i sommar.
Ner till landön och bada, härligt.
På lördag får vi väl hämta diskmaskinen och cyklen.
-
Var på det nya dagiset idag och hälsade på. Ja det var väl inget fel på själv dagiset.
Men Nathalia är så stor av sg att hon igentligen skulle gå på en syskon
avdelning men det hade ingen plats. Så nu blir det små barns avdelningen.
OM adde bara hade kunnat skriva på anmäla så kanske man kunde fått en
mer passande avdelning, men nu får man ta vad man får.
--
Nu börjar det närma sig.. Usch mår dåligt rent psykist av detta.
Men det borde gå min väg ju.
---
Susanne ska komma och äta hos mig och talia ikväll. Stackaren hon har ingen mat hemma.
När gubben är bort fastar mamman. Nej det stämmer ju inte
hahaha
----
SLUT

trött, hänig och glåmig

2008-04-08 / 19:37:35

Så känns mitt liv just nu..
Suck har ju inte ens orkat skriva nått här på en månad..
--
Ja, man har då fyllt 23 år! Det var väl kul.. Hade stort kalas
som gick väldigt bra, förutom att vissa som var för fina för att dyka upp
och kunde inte ens höra av sig.
--
Min tvätt maskin har väntat på sig men imorgon åker jag iväg
och köper en. Yes!!
--
Martin har äntligen fattat att jetta inte riktigt funkar som den ska.
I helgen när jag skulle jobba så gick den inte igång.
Jag var så förbannad att Martin kunde höra mig gasta  inne i bilen,
Och han låg i sovrummet på ovanvåningen.
Så man har kollat in lite olika bilar, var till och med och provkörde en bil igår, men den såg så
skabbig ut att nej den ville jag inte ha. Svängde inom Vannerberga bil och ´där hittade jag två riktigt fina bilar, med ett fint pris. Så martin och jag har bestämt oss för att spara över sommaren och sen köpa en ny fin bil.
Inget ont utan gott eller hur det nu är
--
Har varit jätte hänig och trött vet inte vad som felas, men jag var inom apoteket och köpte lite kvinno vitaminer med extra järn och folsyra. Får se om det kan pigga upp mig.
--
Jaha tingsrätten på måndag för att få ett nytt interremisktisk beslut. suck kan detta aldrig tar slut.
--
Imorgon ska jag också inom det nya dagiset och titta hur det ser ut.
Kommer nog bli kul och intressant.
--
Vi har börjat med trädgården nu också... Man håller på på alla kanter känns
det som. Sov rummet i huset, den extra stora trädgården som ska anläggas och martin
har börjat med sitt trädgårdsland.
Hoppas vi blir klara i år med detta. För nästa har  jag planerat andra saker.
Tex fixa iordning vägen som går till huset och gårdsplanen.
Det är mycket som ska ske nu de närmaste 3 åren.
Om jag har tur så kanske vi bygger garaget som martin har pratat om vore dunder bra.
---
Nej nu har jag nog inget mer att skriva om idag. Lovar att försöka bli lite flitigare..!!

SLUT