auktion

2008-09-23 / 07:39:10
var på auktion, men fick inte köpt så mycket.. det varså mycket folk som bjöd högre..
men men så kan det vara..

ska på en ny auktion idag och imorgon.. se om jag har bättre tur där istället..

auktion

2008-09-21 / 13:13:55
idag ska jag kolla in vad de har i bromöllas auktion.. och kollat lite på nätet och ska dit och spana lite mer.. titta på sakerna och se om det är fina..
och på måndag ska jag på auktion!! jippi!! hehe det ska bli kul.. nått kommer jag ju att få med mig hem!!

ultraljud igen..

2008-09-18 / 12:13:59
jaha då har man gjort ultraljudet.. det är förmodligen en flicka.. men det är inte säkert.. fick en massa fina bilder med.. en bild var på fötterna..

de är så himlans häftigt att se hela denna bebisen på ultraljud.. så coolt..
och jag är så glad över att det kanske är en flicka..

ultraljud

2008-09-16 / 16:40:47
imorgon kl åtta ska vi vara på ultraljud...
jag längtar.. martin låsas som att det inte är nått speciellt..
hehe..

ultraljud

2008-09-16 / 16:40:46
imorgon kl åtta ska vi vara på ultraljud...
jag längtar.. martin låsas som att det inte är nått speciellt..
hehe..

kinderägg

2008-09-16 / 08:55:27
köpte kinder ägg till nathalia igår som hon skulle ha som lördagsgodis..
hmm.. glömde en sak, martin älkar kinder ägg.. så han hade ätit upp alla kinder ägg
jag vet inte när han lyckades med det.. men men.. stackars natahalia jag får köpa nya ägg
till nästa helg..

Martin Martin.. du är för rolig..
hhaha.. puss på dig

Frys

2008-09-12 / 17:18:33
Idag har vi fått hem vår frys som vi beställde för 2 och en halv månad sedan.. snacka om att det
har tagit tid.. men nisse kom hjälpe martin ner med den i källaren.. imorgon kan vi lägga in kött..

om ungefär i mitten av oktober får vi 10 brojler kyckling på ca 3 kilo.. gott.. men det fyller upp frysen!
hihi

Kamin

2008-09-10 / 19:34:27
Mannen från elda var här idag och kollade runder och mätte lite..
Vi har ju bestämt oss för att sätta in en kamin för att dra ner på el kostnaden..
vi har ju bara direkt el, det blir inte billigt på vinter..
Längre fram så ska vi nog sätta i vatten buren varme med jordvärme pump..
om man inte sätter in en luft värme pump på ovanvåningen för att få in bra värme på
ovanvåningen..



vi vill ha den som är till höger i täljsten!! FIN eller hur??

simskola

2008-09-08 / 09:29:32
Nathalia var för första gången  på simskola igår... Hon tyckte det var jätte kul...
nja.. hon ville mera leka än lära sig simma.. hehe.. får gå och simma lite med henne mitt i veckan så
hon får utlopp av sin leklust till vatten..

Men om nått år skulle jag tro så är hon mer intresserad av att simma.. men så länge hon tycker att det
är kul kommer jag att fortsätta gå till simskola med henne..

auktion och idag

2008-09-02 / 10:51:42
jag åkte till auktionen i bromölla igår.. jätte kul ochköpte lite grejor med.. hehe..
en barnstol till nathalia, nysilver bestik till mig, lite jul pynt, lite dock skaer till nathalia i julklapp, ett par vaser
till martin.. och ett HELT dockhus med en massa möbler och garage med bil oh dockor till mig..
har alltid velat ha ett dockhus.. jätte söt är det... men jag vet inte riktigt var vi ska ställa det.. än så länge sår det
ovanpå vitrinskåpet  i köket..

finns en massa fina saker som man kan köpa till och byta ut lite möbler eller sånt... på tradera finns det mycket billigt..
jippi..

idag har jag inte gjort mycket, ställt iordning mitt dockhus, lite ialla fall.. städat upp lite, ska försöka hålla ordning så vi har tid i helgen att börja med sovrummet.. tänkte ta och mura fogarna på tegelvägen, sätta upp reglar och slipa takbjälkarna..
det är lagom att göra denna helgen tycker jag...

det som kommer att ta en väldigt tid är stjärn himlen i sovrummet.. två hundra små fiberlampor ska upp.. det blir många hål att göra.. nästa helg kanske? vill ju har klar sovrummet nu så vi kan flytta ner och få iordning på ovanvåningen.. allt kommer bli så fint när det väl är klart!!

läkaren

2008-09-02 / 10:43:08
var hos läkaren igår på mvc.. skulle prata om min risk för att få blodproppar..
eftersom båda min föräldrar har haft det..

Jag fick lyssna på hjärtljuden.. alltid lika coolt.. 148 slag i minuten.. tror det är högt..
men tyvärr så kan man ändå inte säga vilket kön det är..
men det är inte så många veckor kvar till ultraljudet så vi hoppas att vi kommer få reda på könet..

fick kör upp till kemlab efter att jag varit hos läkaren och ta de prover som behöves för att kolla mitt blod..
om jag skulle ha förhjöd risk för blodpropp så får jag ta en liten spruta varje dag sa läkaren..
men jag tror att det kommer gå jätte bra, jag menar har ju ändå fött ett barn innan och inga
problem där inte..

tar väl en tre veckor eller nått innan man får svar.. proven skulle till malmö så..