Arn Tempelriddaren -> CC av CCCCC

2008-07-01 / 15:24:01
Ja du Arn Tempelriddaren, en mycket bra gjord film... Lite långdragen hände inte mycket försen i slutet och det varade bara i ca 5 minuter.
Saken blev inte bättre heller för att man har läst böckerna. Och de har tagit bort en stor del av det som fångade ens intresse i böckerna. De har inte lyckas återskapa detta helt.
När jag läst böckerna så kändes det som att de var ens historia, ens kultur och ens arv som togs upp i dessa böcker...
Den känslan fick man inte alls när man såg filmen.
Dessutom tycker jag att man skulle ha gjort 4 filmer och inte två... DEt blir inte bra när man trycker in så mycket fakta och äventyr i en enda film...

Jag tyckte mycket om filmen, men det fattades alldeles för mycket från böckerna!

Cloverfield -> CC av CCCCC

2008-07-01 / 15:10:25
Såg Cloverfield idag. Och det var ingen bra film tycker jag. Visst snygga speciall effekter, och de har verligen försökt att göra filmen på ett så verkligt sett som möjligt. En grupp människor nån som filmar och släpper aldrig kameran.
Men jag tyckte inte den verkade tillräkligt trogen, för ingen människa skulle någonsin håll i en kamera så länge speciellt om man vore under en sådan attak.... Jag vet ju hur jag själv hade gjort, flytt för lite... någon median kan filma från luften mycket bättre!!! Men det är ju bara jag! haha...

Man har försökt för mycket tycker jag, påminer lite om "världarnas krig". Någonting bara dyker upp och börjar slakta saker. ingen förklaring inget ting, det bara känns som om nått viktigt fattas i filmen....
Nån annan som håller med mig? Eller tvärt om?

Kom med era kommentaren, eller om ni har någon bra film som ni rekomendera mig att se.
Tänkt börja recencera alla filmer som jag ser nu för tiden.. En rolig sysselsättning.

illamående

2008-07-01 / 12:13:10
usch ja idag mår jag inte riktigt bra det gjorde jag inte går heller, har mått väldigt illa och spytt...
fin inledning på semester som börjar på lördag. kan ju hoppas att det går över tills dess...

Martin har åkt till köpenhamn och ska jobba där nu i ett par veckor... Så vi får se när han ska ha sin semester..


Lillan kommer hem på söndag, skönt, jag har saknat henne så otroligt mycket.. Tror att vi ska åka till tosselilla på tisdag eller torsdag, det tror jag hon kommer att älska!!
Vi får se om vi åker till kolmården i år eller om vi vänta några år till....