dop

2009-05-29 / 06:44:56
ja isabell hade sitt dop den  23 maj.. har inte hunnit sätta in några bilder försen nu.. har haft fyllt upp.
dopet gick jätte.. men den stackars flickan som skulle sjunga var sjuk och det lät inte som det
skulle låta.. men hon var jätte duktig... inte mång hörde att hon var sjuk..
Maten var underbart god, men skit det blev nästan 2 hela lax skivor över... suck vad vi åt lax dagen efter.. har frusit in en hel halva.. ta upp lite då och då och ha på mackan..

Nej men vi var jätte nöjda med slut resultatet.. Har ju lagt ner mycket arbete på detta.. Gjorde egna blomster arangemang.. och all dukning.. men jag hann och det blev så fint fint..


Präst Rosa Henningsson, fadder; Mattias (martins bror) Emma (min syster)
gudmor: wiveka (Martins mamma)


Nathalia var helt överlycklig att hon fick så framme hos prästen.. det har hon
inte fått när vi har varit på barndop innan..

digitalkamera

2009-05-21 / 21:10:18
ja äntligen lagom till dopet så har vi köpt oss en ny videokamera..
det behövdes den andra höll på att ta slut.. rejält då menar jag.. linsen var på väg att
gå sönder...

60 gb hårddsik så ny slipper man alla skivor och band.. skönt... en sony.. och den är så häftig..


...

2009-05-06 / 22:00:04
suck.. jag är trött, ledsen och lite deppig just nu..
Nathalia är väldigt gnällig just nu och gråter så fort det inte blir som hon vill, eller så struntar hon i det man säger, står bara och tittar på en med en tom blick eller så fortsätter hon som att hon inte har hört nått.. Man blir så trött av allt detta, samma sak ut dag ut och in..

Isabell ja med henne är det inga större problem än vanligt, som hennes vikt, hoppas att hon har gått upp som hon ska nästa gång vi ska till bvc.. Hon utvecklas så fort tycker jag.. hon försöker greppa saker med sina händer och söker ögon kontakt jätte mycket.. Sitter hon i barnstolen så följer hon mig med blick och hela huvudet när jag går runder.. Ja och hon är så stark i nacke och rygg att hon klarar av att sitta i en barnstol..

jag fattar inte att nathalia blir fyra år snart.. skit var har tiden tagit vägen.. jag hinner inte med tycker jag..herre gud snart börjar hon skolan.. Har hela tiden lite grann ialla fall sett nathalia som min lilla flicka, men sen isabell föddes har detta förändras, jag ser hur stor hon börjar blir, hur mycket intryck hon tar in från omgivningen.. Min stora underbara flicka, du växer ifrån mamma.. det gör mig lite ledsen det med..

huset

2009-05-03 / 19:30:04
ja det börj gå åt rätt håll nu känns det som..
Martin har satt upp lite panel där nere... och vi har målat ett par bräder för att se hur färgen blev..

Den var alldeles för ljus... på snudd vit... och den ska vara begie som går lite åt det bruna..
så jag fick köra in och fixa så de hällde i mer färg i burken.. Kom hem igen och målade ett par bräder.. det
fick torka.. och det blev mycket bättre.. men vi vill ha färgen lite mörkare.. så jag ska köra in igen
på tisdag och göra den ännu mörkare.. sen blir det bra..

Martin har lite kvar att regla och isolera på ovanvåningen sen är det helt klart.. bara panel och bläck kvar att sätta upp sedan ska det målas två gånger.. sedan färdig..

valborg

2009-05-01 / 14:20:39
ja man gjorden en massa seker..


jag har klippt mig blev jätte fint..



nathalia har tagit hål i öronan..


fin maj brasa..


nathalia hade ett par kompisar att leka med..