3 stora händelser

2010-06-15 / 17:46:12
japp det är det

Nathalia fyller 5 år
Martin fyller 30 år
och Enya ska döpas..

Idag har tankarna gått till vilken mat man ska bjuda på..

Nathalias kalas blir det en god kyckling rätt med ungsrostade potatis och rotfrukter, hon ville sedan ha en chpklad prinsesstårta, och bullar, negerbullar och peppar kakor till efterrätt...
Eftersom det är hon som fyller år får hon bestäma efterrätt och kakor.. =))

Martins kalas så blir det en förrätt, sedan olika sorters kött som är grillat, och potatisgratäng och grönsallad, efterrätt blir swarzvaldtårta och en chesscake. sedan bjuds det på sprit och go musik!!

Enyas dop... hmm det är värre det.. två eller tre sorters kakor och en pannacotta i glas till efterrätt iallafall, ingen tårta ... men vad ska man ha till mat

10 juni

2010-06-10 / 11:29:29
fick en samtal igår från A... en massa snack var det, men slut klämen var att han ville hämta N tidigare redan idag.. hmm kändes inte bra kan jag säga..
Men efter mycket så gick jag med på det.. Vi får väl se om saker blir bättre nu..
jag hoppas verkligen det för N skull.. allt som görs är för hennes skull..

Så vi får ta en sak itaget och se hur det utvecklas... men rädslan att han ska vända en gång till känns väldig stor.. men vi hoppas.. Det kan ju inte bli värre..
fick höra en annan sak också och stämmer det så är det tråkigt.. men jag blir inte helt förströd över det.. men jag hoppas att det är fel...

annars händer inte mycket idag, ska köra till eko hallen sen och köpa Snövit och de sju dvärgarna, fanns rabattkupong i tidningen igår, får köpa filmen för 59 kr.. det är billigt, den kostar annars 199 kr...

längtar tills imorgon, Amanda tar studenten och vi ska fira henne.. på lördag tar min kusin studenten och min moster firar 40 år år... Det blir en rolig fest kan ni tro =D

9 juni

2010-06-09 / 16:12:02
idag har jag och enya var på stor runda i stan..
Körde inom svenska kyrkans secondhand butik skulle se om de hade nått fint som jag
kan ha på mig på fredag eller lördag..
Hittade en långarmad sticka tröja, tunn då =)) och en sommar jacka till nathalia.. annars hittade jag inte
nått speciellt..
Och när jag gick där inne kom det inte två killar i min ålder typ, och höga som hus!! Skit vad de var påverkade, det var så man blev lite rädd, höll extra hårt i min vätska och i Enya...
Men jag förlorade inget så det var skönt =D

Sen körde jag till vårdcentralen och tog sänkan, läkaren ska ringa mig på fredag om svaret, hoppas att sänkan har gått ner. Men jag vill ändå att han skickar mig till ultraljud för att se om jag har några stenar..
går och har små ont till och från... Och jag vill inte få nått nytt anfall, gud vad dåligt jag mår då..

Sen blev det att köra inom Engelbrecksboden och kolla vad de hade för kläder, hittade en jätte snygg blå tunika som kommer passa perfekt ihop med mina blå sandaler som jag har införskaffat..

Och visst så belv det en vända inom affären för att handla mjölk.. den tar alltid slut känns det som.. =))

---

När det gäller bygget så har martin kommit en hel del, grunden är färdig, och en del av hussidan som inte ska byggas ut på är färdig isolerad.. Nu behöver han bara mer material för att kunna regla upp utbyggnaden.. och jag?? har redan börjar planera hallen, tapeter vet ni.. ska ha nått som är vitt, grått och silver, kanske lite svart med också.. det kommer blir så jävla fint!! Men vita lister och vet inte garderoben ska vara vit eller spegeldörrar..

och köket vill jag inte planera förrens jag ser ut det kommer ser ut.. Vet inte om jag ska måla hela köket eller sätta nån tapet hmm.. bra fråga.. får fundera lite på det..