Året som gått..

2009-12-31 / 12:13:15
ja detta år har varit upp och ner...
DEt började ju med att Isabell föddes, vilket var helt underbart.. Min andra dotter och Martins första.. kommer ihåg inne på sjukhuset efter att hon fötts, hur han satt i en stol och hon låg i hans knä och höll i hans långfingrar... så underbart gulliga var de... Finns det underbarare??

Nathalia har en riktigt utevcklignsperiod i sommras där hon sparkade helt bakut och gjorde tvärt om.. Och riktigt argessiva utbrott... Men det lugnade ner sig och är helt borta i dagens läge, skönt.. för det var inte kul..
En sväng in soc har man också fått vandra =))
A anmälde oss men det hände inget med det... Vi är bra föräldrar =))

Vi väntar vårt andra barn tillsammans.. mitt tredje... och det komer bli så underbart, jag älskar hur min famlij bara växer... Att se isabell hur hon utvecklas.. och nathalia. Hon är så stor och jag är så stolt över henne när jag ser på henne...

Vi köpte en ny stor fin bil, så vi ska få riktigt med plats!! Vi har byggt en ny varport itll den fina nya bilen också =)) man är ju lite räddare om saker som är helt nya..
Huset är färdigt med sin första sida.. och tre kvar =)) hihi

Nyår firas i halland =))
Ska bli kul att komma iväg även om man inte kan göra så mycket... har ju barnen och en bulle i ungen hahah...

Grattis på er alla och hoppas att era nyår och nya år bli bättre än det som har gått!!

Min underbara dotter

2009-12-29 / 16:32:55
ja... Nathalia min äldsta underbara dotter... gud vad det händer mycket med henne... man skrattar åt eller med henne flera gånger om dagen nu.. sedan dra man sig i håret lika många gånger för man undrar vad håller hon på med igentligen...

Det har startat upp en friskola inte långt ifrån där vi bor, och jag har starka funderingar på var jag sätta Nathalia nånstans... Utbildningen är ju det viktigaste man ge sina barn och jag vill ge det bästa... Den kommunala skolan som hon annars kommer att gå på har inte det bästa ryktet.. plus att det är väldigt stora klasser..
Många som jag har pratat med och vissa av dem har själva barn som som går eller har gått i friskola.. säger att det är mycket bättre eftersom klasserna är små och barnen får bättre gemnsakp, mindre mobbning och lärarna få bättre kontakt med barnen och ett nära och bra samarbete...

Det är väl inget fel på kommunala skola, men staten har inte det bästa för barnen i sina ögon när de gäller upp budgeten.. vilket innebär att att de små och stora bli lidande..
Men kruxet är att den kommunal skolan ligger lite mer centralt och de har egen idrottshall m.m. vilket friskolan inte kommer att ha...
Friskolan som öppnar nu i höst är en gammal kommunal skola som kommun stängde i sommras..  Och utbildningen ser lika dan ut då som den kommer att göra nu.. Bara att det blir vi föräldrar som styr i skolan... Bra på ett sätt....

Snacka om att tankarna går runder i huvudet.. Men jag ska prata med dagis om vad de tycker är lämpligast för nathalia... de ser ju bättre än jag vad nathalia kan behöva för att hon ska blomsta inom skolan och bli det bästa och göra sitt bästa...

------

Till en annan sak, fick hem den nya h&m katalogen och hittade en massa fina kläder till nathalia som jag vill köpa.. till sommaren då.. nu har hon så det räcker och bli över =)=))))
Men efter att skrivit upp vad jag ville köpa och räknat ihop så gick kalaset på 1500 kr.. hmm... och då kommer man ändå få köpa en massa kläder till då detta bara va en liten del... suck..
får väl ta det som jag tyckte var finast och sen får man väl köra en runda till ullared och inhandla istället...

Till isabell hittade jag inte så mycket är lite kräsen när det gäller kläder till de  mindre... det finns inte lika fina och häftiga saker som det gör till nathalia...  och det blir ännu roligare när hon kommer upp till 134 st. där finns jätte mycket häftigt!!

hittar inte...

2009-12-28 / 09:49:28
jag kan inte hitta min usb hubb till mitt minneskort i telefonen.. satans!!
förlåt nathalia mamma ska inte svära... men var i h'lv't' är den!!

Kan inte föra över min bilder .. suck suck

förvånatsvärd lugn

2009-12-26 / 11:57:45
ja det är jag... N pappa skickade sms idag och skulle bråka bara för att han inte får ha henne en vecka under julen här..
Vi går på famlijerätten för att vi ska få samarbetet att fundera.. och jag har sagt att jag är nöjd med umgänget som rätten har besätmt, varannan helg...  Och tills att vi kan få det att fungera så tänker jag inte gå med på mer... och det vet de om på famlijerätten och de skulle prata med A om det...
De ringde mig efter att A hade varit på möte hos dem och sa att han gick med på det... fram tills till februari då vi ska träffas igen och prata och se hur saker har funkat...
Men enligt honom så har han sagt till famlijerätten att han  ska ha henne en vecka under julen (vilket de inte har snackat med mig om, konstigt).. vilket är ett muntligt avtal mellan oss.. eh.. stämmer ju inte... varannan storhelg ska det vara.. och då skulle ju julhelgen vara min... men eftersom han fick hämta henne den 25:de (då började hans helg)  så får jag inte heller ha henne vad jag igentligen skulle ha.. men det förstår han tydligen inte.
Fick trevliga sms om att han ska ringa polisen m.m. gör det jag bryr mig fatktist inte...  Det som jag har gjort fel det står jag får och det gör M också.. vilket soc vet om.. eftersom vi precis har fått färdigt socutredningen och det enda fel de hittar är att A och jag inte kan samarbeta...

Hmm detta som han håller på med får ju verkligen mig att tro att vi någonsin kommer att kunna samarbeta om Nathalia... NOT...
Men det ska bli kul i februari när vi ska till famlijerätten igen, när han inser att jag inte behöver gå med på något alls, som inte rätten har bestämt.. Och jag kommer hålla stenhårt på det, tills att det avtal som vi har nu fungerar... jag menar om man inte kan få detta lilla att funka, hur i f'n ska man få ett stort avtal att funkar??

det undrar jag verkligen..

lördag och lucia

2009-12-12 / 16:16:21

har tagit det lugnt idag.. M skulle till sin storbror för att hjälpa honom sätta upp

sin lcd tv på väggen..

Så jag och isabell följde med.. vad skulle vi sitta hemma ensama för.. mycket roligare

att sitta hemma hos lite trevligt folk..

Annars har det inte hänt mycket idag.. kommer nog inte hända så mycket heller..

bara vila och ta det lugnt..

fredag

2009-12-11 / 13:11:16

Idag så åker nathalia till sin pappa... alltid lika tråkigt och trist när hon ska dit.. det blir så tyst hemma..

Glömde påsen med hans overoll i, så det blir en extra tur till dagis för att lämna påsen, men det gör inget...

Lucian igår gick jätte bra... Nathalia ville ju inte gå in och byta om för hon har helt upptagen av att titta på alla de andra barnen och deras föräldrar så man skulle ju försöka leda henne med en hand på ryggen mot ingången.. och då självklart så trillade hon och började stor gråta.. hon har nån period där hon gråter som om livet vore slut så fort det händer nått.. det börjar bli riktigt jobbigt nu... Men förhoppningsvis så går det över snart.. helst innan hon fyller 5 nästa år...

Men hur som helst lucia linnet kom på glittret lika så och sen ut i tåget.. Det är så tråkigt att de ska det utomhus... varför inte inomhus i värmen.. vad roligt det ska bli när hon går i skolan och man kan vara i gymnasiksalen yes!! Man fick inte ta några bilder när de gick i tåget eftersom det stör barnen för mycket... men det blev jätte fint som man kan se på bilderna på min bdb...

Ska snart till babysim nu så det blir inte så mycket mer skrivande nu.. skriver lite senare idag istället..

Ska till kiroprakten med i eftermiddag.. skit vad man håller på med mycket nu känns det som..

nej nu måste jag snabbt slänga ner sakerna och maten till babysim...

________________________________________

Hemma igen och ser på criminal minds... gud vad hemskt... jag är så ledsen.. att de bara fick filma så...

hoppas han ta honom... skjut den j*vlen... eller slå ihjäl honom.. vilket grymt slut...

 

Baby sim gick föresten jätte bra.. isabell försöker nå kanten med en handen när hon är dyker under vattnet.. och hon är jätte duktig nu på att hålla fast sig i kanten med fötterna på väggen... jag är så stolt över henne... min duktiga flicka..

Nathalia sa här om dagen att hon vill lära sig att simma, jag blev jätte glad.. gick med henne på sim skola för ett år sedan men hon var inte alls redo och ville inte göra nått som simläraren sa.. Och nu den senaste tiden har vi tittat på livräddarna på bondi beach.. Och

jag har förklarat för henne att kan man inte simma så kan man drunka.. hon har ju fått se hur de rädda folk i nöd.. så hon har nu kommit fram till att hon vill lära sig simma så inte hon drukna... duktiga gumma...

Men hur ska jag nu få henne att våga cykla utan stödhjul.. Nathalia är ju inte den mest våghalsiga flickan jag känner =)=)

Ikväll är det idol... Har ingen aning om vem som vinner... erik har varit väldigt bra under hela säsongen medans calle har pendlat rätt så bra tycker jag.. Så det är svårt... Vi får väl se vem svenska folket röstar på.. jag kommer inte att rösta på nån då jag inte vet vem som är bäst enligt mina mått!!

 

igår som jag glömde godkänna inlägget...

2009-12-11 / 10:03:50

Inatt har jag drömt en massa mardrömmar... så hemska att jag gick upp strax före kl 6.. M var redan uppe han skulle iväg till jobbet kvart över sju.. Så man fick sitta uppe... Isabell vaknade kvart i sju så hon fick komma upp då.. Nathalia kom inte förren vid

åtta, och då åt vi lite frukost... sen vid halv nio var isabell så trött att hon fick lägga sig igen.. ja med för den delen.. jag sov med i soffan medans nathalia fick kolla på barnprogram undertiden.. så vet man var man har henne.. hahaha då hittar hon inte på nått bus..

Det är snart lunch nu även om man inte känner sig hungrig.. faktist så känner jag mig helt slutkörd.. man kanske håller på att bli riktigt sjuk.. Eller så är det bara för att man har sovit på förmiddagen vilket jag absolut inte brukar göra...

Tänkte nathalia och jag kunde göra varsin minipizza till lunch.. det är litet och gott.. har lite överblivna rester som skulle passa perfekt..

 

Sorgens dag

2009-12-09 / 17:28:29

Jag tänkte expremitera lite med färg och storlekar och

sånt i min blogg... har sett andra som gör det och det verkar lite kul

och annorlunda !

Idag är det både sorg och glädje i luften... Det är 3 år sedan min pappa

dog... Och det har inte blivit lättare... man tänker inte så mycket på

för det gör för ont att tänka.. Jag har nog inte fått sörja klart...

När han dog hade jag det väldigt turbulent i mitt liv.. Hade separetat från

dåvarande killen och försökte hitta ett fungerande sätt med honom och vår

dotter, vilket inte var lätt...

Flyttat tillbaka ensam in i lägenheten igen, eller ensam jag har en tjejkompis

som fick hyra det ena rummet.. Alltid skönt att inte vara ensam..

Skolan höll på för fullt med praktik och prov, plus så jobbade man..

snacka om att man inte kunde ge sig den tiden att sörja... allt annat som fanns... det ångrar jag idag... borde ha tagit den tiden och strunt i allt..

Men pappa du är stort saknad... Och ditt äldsta barnbarn har börjat fråga

om dig =)

Berättade att hon brukade få sitta i dit knä och du gav henne vaniljkex.. Hos

dig var den enda som hon kunde sitta stilla länge hos.. Hos alla andra skulle

hon alltid sticka iväg... Jag saknar tiden med dig pappa... önskar att du aldrig hade försvunnit...

Lite glädje händer idag också, men det kan jag inte riktigt prata om eftersom det finns folk som inte ska veta det ännu.. Man får bara en massa skit isåfall

och jag fattar inte varför!! Men kommer förklara närmre senare..

Det ska iallafall bli kul idag på grund av detta =) Hoppas att det var fel sist.. hade varit underbart om det visar sig att det är vad vi hade hoppas på =)

Speciellt på denna dag !!

- - - - - - - - - - --

Isabell är så himlans söt... imorses så vaknade hon tio i 7 och höll på att snacka försig själv.. Men eftersom hon inte skrek passade jag på att blunda lite till... Vaknade till vid halv åtta och tänkte vad tyst hon är!? Tänder lampar och kolla i hennes säng.. då har hon somnat med huvudet ner i madrassen utan nappen.. och hon hade en riktigt söt liten put mun hihi... så underbart gulligt, tyvärr vaknade hon när jag öppnade dörren ut till köket, så jag hann inte ta nån bild på henne...

Är hemkommen igen och det blev vad som vad sagt innan, lite tråkigt... eftersom det är typ sista chansen nu... men men vi är väldigt glada ändå självklart!!! Allt var som det skulle och allt satt på sin plats, bättre kan det inte bli =)))

Har renast Ms gardrob nu... Eftersom han hela tiden frågar vad han ska ha på sig, (lite tjejaktigt faktist) och jag tycker jag har nog med att klä två ungar och mig själv.. Lite ska väl en vuxen man kunna =).. Men han pikar (på skolj) mig om varför jag inte hänger in hans kläder när jag har tvättat.. och det är för att den mannen har så mycket kläder att det är tokigt, jag vågar inte öppna hans del av garderoben ens.. men nu har jag soterat ut... ett helt berg med kläder och sockar blev det... ska slänga det snabbt så han inte kan lägga tillbaka saker... Jag menar M har kläder kvar sen han var 15 år!! Och han undrar också varför jag aldrig köper nått nytt till honom!! M har liksom 14 par byxer nu sen jag har slängt kläder.. och jag har 4 var av 2 är mjukisbyxor =) hahaha

men det blev riktigt fint i garderoben faktist.. skulle tagit en före bild men det tänkte jag inte på=)=)






Nej nu ska jag vila lite innan jag börja fundera på vad vi ska ha till kvälls mat!!

Förrsten här kommer en bild på vår nya bil som vi köpte för en månad sedan.. är lite sen av mig men men haha

 

lördag

2009-12-05 / 10:32:04
japp då var det lördag idag....

Susanne kom med gabriel  idag på morgonen ska passa honom till kl 13...
Städat bilen fick jag med gjort.. damsugat lite hastigt, så det inte ska vara så skitit för barnen att krypa runder i..

M sätter upp Plåtarna nu på sidan av carporten.. Hoppas att han blir klar idag.. det vore jätte skönt...
Så man kan köra in och ställa bilen där.. Ja måste iväg och tvätta bilen med.. men det får bli i eftermiddag..

Stackars isabell inatt har hon varit så snorrig i näsan att hon har haft svårt att andas.. Fick sug näsan och ge droppar, sen fick hon en supp med för hon har varit så ledsen de senaste dagarna.. detär säkert fler tänder på gång... och hon ska inte behöva ha ont och sova dåligt på natten för detta... Sen sov hon gott och vaknade inte försen susanne ringde halv åtta på morgonen, så hon var nog trött...

Igår hade vi fredagsmys med nathalia, kollade på ice age 3 och åt lite chips... Den var det direkt i säng...får inte dra ut på säng för länge, eftersom hon gick och la sig jätte sent i torsdag när vi hade vairt på kalas.. och det märktes dagen efter kan jag berätta... hon var helt galen här hemma...

Nej nu får man väl börja förbereda för lunchen.. det blir nog pannkakor ungarna tycker ju om det =)=)

kalas

2009-12-04 / 09:18:09
ja igår var vi på kalas hos svärfar.. det var trevligt.. trots att jag och M hamnade i barn rummet med de lite större barnen... men M tyckte att det var lugnt och skönt.. och han kunde dessutom ha tvn igång, så han var nöjd..

Nathalia var faktist jätte duktig igår skötte sig nästan exemplarisk, det tog lite tid för henne att äta upp sin mat men annars var hon jätte duktigt...

Var hos kiroprakten med igår inne i kstad.. han gjorde en grundlig undersökning av min rygg och mina ben.. så jag ska träffa honom igen på tisdag.. så ska vi gå igenom undersökningen och se vad det visar för nått...
Han tryckte lite också.. men jag tycker ärligt talat att det inte har hänt så mycket.. jag hoppas att det inte är nått allvarligt bara..
HAde ju med mig isabell och nathalia... isabell satt på golvet och spydde ner allt kändes det som.. Nathalia sprang runder och snackade som en galning hahaha... Stackars kiroprakt man kan ju undra vad han trodde...
Och snart så kommer man har tre stycken små... det ska bli underbart men jag vet att det blir mer jobb...

Isabell har kommit in i ån sorts period så hon vaknar på nätterna nu runt 3 tiden och är verkligen ledsen och kan inte somna om.. så vi får lyfta över henne till vår säng så får hon ligga mellan oss.. Och det hjälper då domnar hon... Fast hon är tydligen på M om nätterna hahhaa... mig rör hon inte alls... inte vad jag känner iallafall.. Nej men perioden kommer att gå över om ett tag... vet om hon kanske vaknar och känner sig otrygg för att vi inte är där nära henne... Vem vet... men det kommer att gå över...

Isabells vaccination

2009-12-02 / 10:00:10
japp, idag ska det ske... sen är hela familjen vaccinerad förutom M... Men han är vuxen och bestämmer själv..

Igår var det körträning.. det gick jätte bra.. jag kommer ihåg sångerna lite bättre nu.. och man börjar lära sig den... Den 20 december är det julkonser.. Ska bli jätte kul och jag längtar dit...

Vad mer...jo har ju missat julkalendern men har spelat in den från igår så vi får titta på den idag när Nathalia kommer hem ifrån dagis..

Har lite kvar att julstäda här nere.. hallen där bak och toaletten.. sen ska alla golv dammsugas och torkas sen är det klart här nere.. och sedan är det ovanvåningen kvar.. Orkar inte ta allt på en enda gång.. utan delar upp det i etapper.. två rum om dagen typ.. Min energi nivå är inte den bästa just nu...

Funderar på hur jag ska gör med nathalias rum för att få henne att lägga sakerna på rätt ställe.. behöver en bra förvanings sak där hon kan ha små backar med bilder och text så sakerna blir rätt.. för det ser inte fint ut som det är nu på rummet... Men men det får blir en senare fråga när man vet hur det blir med M jobb...