handlat

2010-02-23 / 11:31:56
jag, martin och isabell tog en sväng in till kristianstad idag efter att vi hade lämnat nathalia på dagis..

svängde inom willys och handlade hem lite mat, sen en runda in cheapy och tittade vad de hade för roliga saker..
sen gick vi in till rusta och kollade på vilka tapeter vi ska ha i vardagsrummet... och martin gick på samma linje som´jag..



Så denna blir det... Det kommer att bli jätte fint.. men det kommer att dröja innan vi gör resten av allrummet där uppe.. sovrummet ska bli färdigt först...

Sista turen gick till biltema där vi köpte spolarvätska, torkablade och lite annat smått och gott.. en bågfil ville martin ha med och det fick han... Men vi glömde kopiera papper till byggnads... suck, varför har man inte köpt en kopieringsmaskin som man har här hemma... så mycket smidigare är det... suck...

Annars händer det inte så mycket... Har varit lite turbulent nu ett tag med soc utredning, famlijesrätten och polisen.. men allt har lagts ner.. vilket är skönt.. det är tråkigt att det inte funkade med famlijerätten, hade stora förhoppningar med det.. men men.. vi får väl se vad som händer längre fram...
För både nathalia och min egen skull hoppas jag att det löser sig på ett bra sätt..

fundera föresten på att ha denna tapeten som fondvägg i det lilla sovrummet... vad tycker ni?



inte skrivit

2010-02-13 / 08:35:49
förlåt har inte skrivit på ett tag.. men jag har jobbat och en massa annat känns det som..
brevidgången gick jätt fint... var lite trött i höften på kvällen men annars lugnt...
så nu får man se om de ringer in en nått =))

Matten håller jag på att tragla usch.. kommit till en del som är jätte jobbigt... skit... tycker verkligen inte om det... men på måndag kväll får jag lite hjälp av läraren.. skönt.. har lite sidor som måste göras innan jag är ifatt de andra eleverna.. men visst det är faktist lite kul ändå =))

De ringde från möbelaffären, mitt köksbord har kommit jippi!! två veckor tidigare än vad de sa =)) Så idag ska jag hämta det och martin får sätta ihop det..kommer ta lite bilder sen och sätta in på bdb...

Skit det hade snöat inatt... 15 cm fick vi.. sen har det blåst som bara den så det ligger i drivor på marken lite här och där.. =)) Så det är för martin att skotta haha.. stackaren...
Igår fick martin vara med när isabell simmade... ja han satte brevid inte i vattnet då.. men nån gång ska han vara i vattnet med henne...  Men han tyckte det var skönt att sitta i den varma simhallen.. skönt för ryggen sa han..

Isabell reser sig upp och går lite försiktigt runt saker nu.. skit vad det har gått fort för henne att göra det..
Nathalia simmar riktigt bra i simskolan,när hon vill och har bara en armskiva på varje arm.. men hon är så duktig.. min stora underbara flicka.. älskar mina små flickor =))

tuff vecka

2010-02-07 / 14:17:31

nästa vecka kommer bli tuff..
jobbar tre dagar plus att jag har börjat plugga matte B och eftersom man började en månad senare än de andra så får man ligga i lite.. har gjort lite här hemma.. men jag har fastnat så imorgon får man gå igenom det med läraren...
Ekvationer är väl inte svårt att räkna ut.. men det är en massa andra saker som man ska veta vad det är och hur man använder.. saker som man inte ens trodde fanns i matte.. Men men jag har hela terminen på mig att lära mig det.. så det ska väl gå hoppas jag haha..

M håller på att sätta upp gips och isolering på det nya rummet... Och han är nog klar snart.. bilder kommer på min bdb... det tar för lång tid att lägga upp dem här =))

Utom en sak har livet börjat gå åt det posetiva hållet... M kommer vara hemma ett tag nu.. eftersom det är för mycket snö på taken för att han ska kunna jobba.. härligt att ha hela famlijen samlad blir som en liten mini semester haha...

om två veckor firar vi isabell.. tänk att det har gått så fort.. =)) Jag fattar det inte... tiden bara springer iväg.. f-n vad gammal man börjar bli.. Nathalia fyller fem år i sommar.. helt otroligt.. Och snart kommer det en liten till.. inte många månader kvar nu... Och isabell hittar på nya saker och hyss varje dag.. är så roligt att se... ahha