inga svar

2007-07-31 / 10:25:50
Ringde ner till vårdcentralen idag... kollade min prover för jag har fortfarande ont i magen..kommer mellan jämna mellan rum... Men alla mina prover var bra.. leverproverna med... hmm... vad kan det vara då?? trodde jag hade gallsten men så var det tydligen inte måste nog vara stress mage...
jobb.. tingsrätt, vårdtvist och allt bråka med Adde kan ju vara det som spökar.. hmmm... jaaaa.... vad ska man göra.. nej ska försöka se om jag kan tvätta lite idag... så man får gjort en del..

Finalen i förhäxad

2007-07-31 / 09:19:01
Hmm snacka om att sista avsnittet är förvirrande... Blev jätte ledsen i Kill Bille Vol 2, avsnittet när alla dog förutom bille och piper.. snacka om dåligt slut.. Men piper fixade allt som vanligt och reste tillbaka i tiden och hämtade sin mamma, mormor...... och ändrade slutet till ett lyckligt.. där alla får vara med den de älskar och bilda sina familjer... underbart jag grät på slutet och hoppas att jag inom snar framtid är där de också är... Lyckliga utan några större bekymmer...
Tänka sig att man själv för bara 8 månader sedan trodde att man aldrig skulle kunna hitta den rätta.. mannen med stort K.. och sedan finna honom i bromölla.. för bra för att vara sant... vågar man tro på att detta kommer att hålla??
Med allt som ligger bakom mig så visst det finns en liten del av min kropp som inte vill tro på lyckan jag har med martin... men den krymper för varje dag och jag hoppas att det snart är försvunnen....för martin du är den enda för mig och mitt liv ligger i dina händer och mitt hjärta har du...

renovering

2007-07-31 / 09:08:09

Nu har vi revit taket i det rummet som vi ska ha som vardagsrum... vi ska ta fra takbjälkarna, tapetserar och lägga nytt golv, martin pratar om att vi ska ta och sätta renoveringsgips på väggarna så vi får släta och fina väggar att jobba med..
Vi väljer mellan två olika tapeter.. de är likadana men har olika färger... Får ser vad martin tycker bäst om... Rummet kommer att bli jätte fint.. jag är så glad att vi gör detta tillsammans..

Fast det var skit jobbigt att riva ner taket.. fullt med sot, damm och grus var det så amn såg ju hemskt ut när man var färdig...  Och martin smällde en bräda i ansiktet på mig.. det va inte meningen men jag fick ett jack och det blödde litet... =)

Ska köpa gips och reglar och skruvar och en massa andra saker som vi ska ha och köra ut det till nymö.. hmm när man väl ska hinna det...

Läkare

2007-07-27 / 09:42:25
Ska vara hos läkare kl 10.30 idag.. har haft ont i magen och och andra problem...  ringde hälsoringen och bokade en tid... sköterskan misstänker urinvägs infektion... får se vad de säger när jag är där ska lämna lite prover inte lätt... 

Förhäxad säsong 8

2007-07-27 / 07:01:03

Nu har man gått igenom halva säsongen.. Och visst jag tycker om den men det känns som om de drar ut på saker och demoner...  svårt att förklara....  men får se klart resten och då kommer  jag berätta lite nämre om säsongen och vad jag tyckte.. så vill ni inte veta vad som händer så ska ni inte läsa den andra inlägget jag kommer att göra.. =)
kram

sista minuten resor??

2007-07-24 / 20:43:50
Hmm.. har snokat runder på nätet och kickat på vad det finns för resor och vad de kostar...Hade varit kul att sticka iväg en vecka eller två med martin och nattis.. även om martin inte vill ha med henne hehe

fast det vill han igentligen... =)  han vill bara retas med mig... Hittade en resa till auzorerna på en vecka för 2500 kr per person gud vad härligt det hade varit om man fick resa iväg...

jaja man får väl försöka övertala sin man ....

Nathalias födelsedag

2007-07-24 / 20:38:02
Nathalia fyllde två år den 11 juli... jag har haft så mycket att göra att jag har inte haft tid att skriva något... Vi gjorde en massa saker under dagen.. vi åkte in till Kristianstad och Nattis fick rida på en ponny vilket hon tycket va jätte kul..

273746-23

Sen fick man ju svänga inom lekparken som fanns brevid... Jätte fin lekpark...

273746-24

sen gick vi på pyttedans.. det var väl lite kul... mammor och pappor skulle självklart vara med och nja det passade inte riktigt mig...
Nathalia kunde ju inte riktig följa med det som läaren gjorde eftersom hon ä en bestäm ung dam som gör lite som hon vill.. men hon sprang runt och dansa iallafall.... hehhe
273746-26

Nathalia rider sig mamma för fullt... =)

273746-25
Dansar runt i ring... i ring.. i ring..

Sedna var det dags att åka ut till Nymö och ha kalaset där... hade varit och dukat upp redan innan på dagen.. och maten va redan tillredd att var färdigt... Vi blev  rätts så många mamma bosse och emma va med från min sida.. självklart blir det inte så många från nattis släkt när jag bor så långt ifrån....

273746-27

Nathalia ska blåsa ut sitt ljus på tårtan...

273746-28
Här lyckades hon... hihi

Dagen var bra och kvällen slutade bra...

Luftkuddeland

2007-07-10 / 13:30:26
Vid Ekohallen i Fjälkinge så har jag i flera veckor nu kört förbi en massa hoptorn, så idag tänkte jag f-n, jag kör inom och ser vad det är.. det kanske är något som man kan gå med Nathalia på =)
Som sagt jag körde inom och joda det var något kul som man kan gå dit med sina barn... Men det va från 3 år... Nathalia blir två.. Kanske gå ändå, jag menar jag lämnar ju aldrig hennes sida.. Jag är en jäkla höns mamma.. men jag får se det kostade den del också... Kanske ska gå på andy's istället...
=)

www.luftkuddeland.se

Pyttedans

2007-07-10 / 13:26:27
Va inne i Kristianstad och skulle gå på pyttedans med henne... Det är någon dans som en danspedagog håller i för barn mellan 2 - 4 år..
Jätte kul tänkte jag.. Men vi kom lite försent... Dessutom var alla biljetter slut för idag, men jag bokade för imorgon istället... Nästan bättre då blir det på Nathalias födelsedag som vi går och dansa...
Ska inte glömma kameran och ska ta lite bilder så ni för se hur det hela gick till =)

Tivoli

2007-07-09 / 09:40:26
Igår på eftermiddagen åkte Martin, jag. Nathalia, Susanne och Mattias till tivolit inne i Kristianstad... Vi hade jätte kul iallafall Surre, jag och Nathalia. Killarna åker inte karuseller, Nathalia fick åka ett par stycken och hon tyckte det va jätte kul hon hade säket kunnat åka länge till... Hon va lite rädd för barn bergodalbanan hon tyckte det gick lite för fort i nedförsbacken.. men annars hade hon jätte kul =)

Susanne och jag åkte också ett par karuseller men efter den sista karusellen så blev susanne jätte illamående =) stackars henne... det är inte lätt att vara liten, hehe....
Nathalia somnade nästan direkt när vi hade kommit hem, hann typ bara att ge henne kvällsmat och svabba av henne lite sedan somnade hon.. det var kul att hon hade så mycket att göra att hon va trött och nöjd på kvällen =)

kram

Städat

2007-07-09 / 09:28:24

Igår var jag, Martin och Nathalia i Nymö och städade och ställde iordning huset inför hennes kalas på onsdag... Vi höll väl på i två timmar med att damma ställa undan möbler som stog ivägen, ställde undan porslin saker så Matilda och Nathalia inte skulle kunna förstöra dem =)


Ska bara laga maten imorgon och baka tårtan.. har en fin ide för hur tårtan ska se ut.. =) jag tror det kommer bli jätte bra... Ska sätta in en bild på tårtan när jag har baka den så ni får se hur den ser ut... det kommer bli jätte bra...

Jag hoppas att kakorna kommer hålla sig tills ondag...


Men det blev fint i Nymö och Nisse ska klippa gräset på tisdag så blir det bra också =)

Barn

2007-07-09 / 08:59:50

F-n vad jag längtar efter ett barn till.... Men Martin vill inte ställa upp... =(
Men man får ha förståelse för honom, vi har ju faktist inte varit ihop så länge och vi är inte ens förlovade än =)
Man kanske kan gör det på rätt sätt denna gången..  Förlova sig, flytta ihop, gifta sig (visst) och få barn...

Martin kommer nog aldrig att gifta sig.. iallafall inte inom de närmsta 5 åren... Så det får blir barn innan äktenskap om han får bestäma... Har ju visseligen en p-spiral som håller i 5 år =) så om man ska vänta?? Men Nathalia blir så ensam och bortskämd av mig!!
Hur svårt blir det inte för henne om hon får ett syskon när hon är typ 8 år... Snacka om att det nya syskonet blir ett sladdbarn.. eller om man ska vänta så det blir tio år mellan så räknas man som förstföderska igen och då får man kanske stanna två nätter på enkelrum igen =)
Jag skulle inte vilja dela rum.. Åkte hem en dag tidigare med lillan eftersom jag fick bara ha enkelrum i två dagar =)
hehe ...
bye

inget speciellt

2007-07-05 / 13:47:22
det har inte hänt så mycket sedan jag skrev sist... väntar på svar ifrån min advokat men han verkar inte höra av sig..jobbigt det är torsdag nu.. snart söndag....då ska nattis far hämta henne... jag vill ju kunna meddela honom att så blir det inte.. jag vill inte ha han bankande på min dörr...
hmmm...
får se om jag får tag på advokaten...