glasögon

2008-08-29 / 11:17:23
var äntligen inne på en sida på nätet som tydligen ska sälja billiga glasögon..

ojda, billiga var dem.. typ mina glasögon i synsam kostar 4200 kr men här kunde jag
köpa 4 par glasögon för samma pris ..

kolla ni in dem med..

www.favoptic.se

nathalia

2008-08-25 / 15:40:05
.. nu är det gjort..

hon började på sin första ridlektion i lördags, hon tyckte det var jätte kul..
och den 7 september ska hon börja på simleks/simskola jag tror att hon kommer
älska det också..

skönt att äntligen kommit igång med lite aktiviteter för henne, hon behöver det... sedan har man ju
dagis och där får hon göra av med mycket energi.. 
fast hon spara lite tills hon kommer hem.. hehe

ska köpas bland annat..

2008-08-25 / 09:27:17


Dessa vill martin ha som babyvakt... De funkar till de också självklart.. Men jag tror att martin vill kunna prata
med sin unge från andra sidan huset!! haha



Detta babygym vill jag ha, har valt ut det för länge sedan, min mamma ska ringa till en kvinna
i halmstad som säljer sin billigt, så jag hoppas att vi får den....  det är så kul att få
kunna köpa hem lite saker till den lille.. även om det är ett par många månder kvar... hihi

babysitter med mångfunktioner

2008-08-25 / 09:22:37


Beskrivning
Fisher-Price - Newborn to toddler portable rocker babysitter.
Börja med att använda den som en stol eller gunga med låg ramprofil, mycket lämplig för nyfödda. Allteftersom barnet växer kan du enkelt göra om den till en stol där du kan fästa leksaker som inspirerar till lek. Därefter kan du göra om den till en gungstol. Enkel att vika ihop och med inbyggt handtag, så att du kan ta med den överallt dit du och ditt barn går! Kräver 1 D-batteri (ingår ej) + 2 knappcellsbatterier för hundleksaken (ingår) Ålder 0 månader +.

Utvecklingsriktlinjer: Använd inte i upprätt läge förrän barnet kan sitta upp utan att ramla framåt.

Bättre för barnet...
För komfort och säkerhet
Lugnande vibrationer och mjuka gungande rörelser vyssjar och lugnar barnet.

Mångsidiga, bekväma sitsvinklar som kan anpassas efter olika åldrar.

Stimulerar sinnena
Musik och skallror som aktiveras av barnet stimulerar hörseln.

Klara färger och mönster stimulerar synen.
Bättre för mamma och pappa ...
Kan användas länge - från födseln tills barnet väger 18 kg! Praktiskt för matning. Lätt att ta med sig! Dynan kan tvättas i maskin

Låter inte det super nice!! Men eftersom den är ny och finns förmodligen i affären en ganska lång tid, så är det inget som vi behöver köpa nu... men snart, tiden går fort!!

köpt..

2008-08-24 / 17:17:21
idag har vi köpt barnvagn och bilstol, jätte fina och passar till både pojke och flicka..



Det ingick en massa saker i barnvagnen, regnskydd, skötvätska, hjulskydd,
täcke och kudde, åkpåse, myggnät.. tror det var allt..




Denna bilstolen blir jätte bra till oss då vi har två bilar som vi brukar skifta mellan..
då är det bra att inte ha en fast del i den ena bilen, då kan man inte skifta..

arbetsförmedlingen

2008-08-19 / 14:23:17
idag har varit jobbig...

var på dagis med nathalia, det var inte så jobbigt, utan att efter dagis så åkte jag till arbetsförmedlingen för att skriva in mig. DEt var skit jobbigt , tog nästan 1 ½ timme ute i vänt rummet, och när jag väl var inne hos dem så höll nathalia ett jävla liv, det var nära att de hade skickat hem mig för att hon inte kunde hålla tyst..

Då kände jag verkligen att jag skulle kunna ge henne ett kok med stryk... men det blev upp på rummet när vi kom hem istället... mycket bättre..
imorgon ska jag till arbetsförmedlingen igen, men då ska jag lämna nathalia på dagis, så jag behöver inte ha med mig henne, ska bara lämna in lite papper till dem. tusingen jag måste ringa facket för att se om de har min arbetsgivar intyg, trodde att jag hade dem hemma med de hade jag inte.... så för att slippa att ordna med nya eller det kanske är lika bra, men suck vad jobbigt...

skulle ha städat här hemma idag, men man är helt slut körd efter att ha väntat på arbetsförmedlingen... får städa imorgon istället. blir nog bättre, måste kopiera papperna på anställningsavtal så de får se dem.. suck vad jobbigt!

allt man måste göra

2008-08-19 / 08:11:43
suck... måste till arbetsförmedlingen idag, var ju stängd igår när jag kom..
har öppet till kl 6 idag. tråkiga är väl att det kommer vara fullt med folk och sitta där med nathalia
blir inte kul om hon inte är på väldigt bra humör idag.

Tyvärr kan jag inte köra iväg och lämna nathalia på inskolningen det är för tidigt, imorgon kanske man kan lämna henne helt... jag vet inte, men det hade behövs idag... Och nya papper till dagis som man måste fylla i... suck... det blir inte roligt...

Jag vill dessutom åka och bada.. ligga och plaska i varmt vatten vad härligt... Har anmält nathalia till ridskolan i kristianstad så den ska hon gå på lördagar, och jag försöker få in henne på minisim eller lekissim i bromölla... Det är nog inte lönt att ringa till kristianstad tror det är väldigt många som står i kö där... Eva skulle ringa om det fanns nån plats kvar till nathalia när hon hade pratat med de som stod i kö...

idag

2008-08-18 / 19:03:39
idag har varit både bra och dålig

nathalias inskolning gick jätte bra och jag tror att hon längtar dit imorgon...

mitt vikariat har gått ut och kommer inte att bli förlängt så om jag vill så kan jag fortsätta som timvikarie.
men jag tror att jag kommer leta annat, trivdes aldrig riktigt bra där.. Det är 6 månader till jag ska föda och om
det blir så så kan man ta ut föräldraledigt redan två mander innan så i värsta fall så får man gå på a-kassa eller timslita
fram tills födslen..

allt löser sig, känns skönt att vara fri från det jobbet inerst inne faktist...

Nathalias inskolning

2008-08-18 / 07:45:16
äntligen är det dags... nu ska natahalia få börja på det dagis som det var tänkt från början...
med de stora barnen... nu kommer man nog få se en stor förändring i henne utveckligen..

Nahalia har hela tiden fått gå med barn som är året mindre än henne. det gör ju jätte mycket för
hennes utveckling. Ja det kommer att gå jätte bra...

Ska träffa chefen idag och gå igenom mitt arbete, suck.. ja vi får se om jag får behålla det. På ett viss vill jag
inte ha kvar det, är inte riktigt nöjd med arbetssättet.. Fast på ett annat sätt är det mycket skönare
att ha ett fast arbete med fast inkomst, än attt gå som timmis... inte lika kul!!

Barn

2008-08-13 / 11:33:14
ja.. det är väl äntligen dags att komma ut med det nu!!

Martin och jag ska ha barn! Jag är i vecka 15 imorgon... det går fort...
Fast denna graviditeten har varit svår för mig, mått jätte illa och kräkt väldigt mycket..
nu har det typ gått över... Men istället så är jag så trött och när jag står upp eller sitter upp för länge
så börjar det snurra i huvudet, jag blöder näsblod och jag känner ´hur jag får ett tryck över bröstkorgen och
måste lägga mig ner, annars kommer jag att svimma.
Kan ju hoppas att dett kommer gå över så snart som möjligt eftersom jag vill jobba!!!
Var på jobbet i måndags med jag klarade inte det.. mådde för dåligt helt enkelt....

Med nathalia hade jag inga problem alls och nu, usch... det funkar inte alls... känner min inte glad över
denna graviditeten, hade kunnat slippa den nästan känns det som.... inte alls kul..

Men martin är glad och längtar, ja eller han tycker om att se mig mår dåligt... han skrattade när vi var på inskrivingen
och de skulle ta blodprov på mig... det tycker jag inte om usch... men men han är snäll mot mig för det mesta!!

Så nu får vi se hur lång tid det tar innnan jag skriver nått nästa gång!! byebye