jobb

2010-01-28 / 10:25:29
jaha.. då har man skaffat sig ett extra jobb på helgerna.. eller de ringer om de är vid behov av extra hjälp..
skiit man gled på en räkmacka in.. fan vad skönt...

det ska bli skönt att få komma ut och tjäna nån krona extra... Visst ska ha barn i maj.. men det är inga bekymmer.. känner mig väldigt pigg och det kommer nog hålla i sig...
Är så trött på att gå hemma och inte göra ett skit... och har jag tur vilket jag förmodligen har, så kommer jag kunna jobba väldigt mycket under sommaren och sedan ta det lugnt när sommaren är över.. Martin får gå hemma och vara pappa ledig undersommaren.. så kan han spara sina semesterdagar till vintern istället... =)) skönare att vara hemma då haha...

Så det blir brevid gång nu här i början av februari..och sedan är det väl bara att vänta på att de ringer in en..
Kände chefen sen tidigare och vi har haft ett bra samarbete så hon vill ha med mig.. vilken tur va!!

Sökt sommar jobb på sjukhuset med... men tror inte att jag kommer att få något... de brukar alltid gå till nån som har lite mer utbildning...  Jag är glad och det känns skönt att få göra nått annat än att passa ungar och hus haha

torsdag

2010-01-28 / 08:24:24
japp... det var äntligen torsdag.. eller äntligen... det är ju  inte fredag iallafall hahah

men ungarna och jag ska in till stan, ska till bibilioteket och lämna tillbaka böcker som vi lånat och låna lite
nya böcker..

Nathalia ska till simskolan sen i eftermiddag med.. tredje gången.. undrar vad hon kommer att lära sig denna gången... varje gång ser man att hon har lärt sig nått nytt... det är jätte roligt att se..

Isabell har börjat kollat in nathalia mer och mer.. vill göra som hon göra... Isabell är så söt när man borstar tänder på henne och nathalia står brevid och borsta sina... hon tokstirrar på nathalia.. det är ju bara jätte bra... så blir det nog inga bekymmer där med att borsta tänderna...

Har funderat på att man får ta med sig isabell in på toaletten när man ska kissa sen.. När isabell har börjat att gå.. då är det nog lite läge att börja med pott träning... eller att få hon intresserad för vad man gör när man sitter på toaletten.. haha

Ska hämta datan med idag.. det var batteriet som gjorde att den inte gick att starta.. konstig nog att det kan påverkar.. men vi kommer inte köpa ett nytt batteri nu.. det är för dyrt... vi kan klarar oss utan det... sen får vi hoppas att datan håller sig ett halv år minst innan den går sönder nästa gång..
Men det ska bli skönt att få hem den.. bräönna ut lite bilder.. sätta in bilder på bilddagboken... framkalla bilder till isabell album ska också göras.. Fixa med lite papper och ordna så jag lättare kan lyssna på min sång träning samtidigt som jag läser noter och andra antekningar...

Snart ska jag söka in på högskolan med.. vi får väl se hur det går.. vore kul om man kom in och fick en rejäl utbildning.. så man kan jobba med nått annat än äldrevård.. är ju mer intresserad  av sjukvård.. men det är svårt att komma in på sjukhuset.. mycket svårt

förskolor, skolor och fritids

2010-01-27 / 13:11:59
ja allt snurra runt i huvudet på en.. vad ska man välja och vilket är bäst..

det är ostrukturering på  Nathalias dagis så till hösten börjar hon på ny avdelning men nya kompisar och ny personal... eftersom de har byggt ut på det gammal så de på henne avdelning får plats på det stora dagiset...

Kruxet.. lärarna flyttar med, men de kommer inte komma på samma avdelning.. och från Nathalias avdelning så är det bara 4 barn med N som ska det stora dagiset... de andra ska till skolan..

Så nu kommer den stora frågan ha kvar henne på det stora dagiset eller flytta henne och isabell till dagiset som ligger runt knuten här hos oss, det blir ändå nytt för nathalia, har velat byta innan men eftersom jag inte vill byta dagis en gång till för nathalia och jag gillar verkligen personalen på dagiset som hon går nu så har hon fått vara kvar, men eftersom allt ändå kommer att skifta nu så är ju frågan, hur ska jag göra?

För att sedan skicka dem till friskolan i trolle... där det inte kommer vara hälften så stora klasser som det är i fjälkinge skola.. det är jag nästan helt säker på att det blir bäst... Personalen på dagis sa att det bästa för alla barn är mindre klasser.. Och nathalia som behöver att det inte för stimmit runt omkring henne så vore det verkligen det bästa för henne.. Och självklart så ska min andra barn få samma möjlighet till bästa möjliga utveckling och inlärning när det gäller skola? eller?

 

saknad

2010-01-22 / 07:52:18
ja nathalia har inte ens åkt än.. och jag saknar henne redan... fast hon är lika sanbb som en sengångare =))

den senaste tiden har hon blivit lite mer vad ska man säga ta ut svängarna,  hon ska väl prova reglerna igen..
nödvändigt men inte så kul..

Ïsabell reste sig upp mot köksinredningen igår.. på fötterna men eftersom hon hade strumpbyxor på sig så gled hon bakåt hela tiden.. hhaha det såg så roligt ut..

Min kropp växer och växer... även om jag inte går upp nått i vikt vilket är jätte bra.. har en gräns på 10 kilo som jag inte får överstiga helst.. och nu är det 25 fulla veckor och jag ligger minus... skönt.. '
Fast sitället har jag märkt att känslen i armar och ben försvinner lite då och då.. vilket tydligen är vanligt när man är gravid... lite carpartunnelsymdrom...

Men det kommer att gå över när jag har fött ut ungen haha.. väntar på martin ska komma hem med min träningscykel.... hmm... men den kommer aldrig ju... snart 2 fulla veckor som man har väntat..
jag får väl hämta den idag efter isabelssbabysim... vill ju komma igång och göra nån träning här hemma..

Nathalia hade sin simskola igår.. det går jätte bra.. fast hon kräver lite väl mycket uppmätksamhet av simfröken som tyvärr inte kan dela sig i flera delar.. tack och lov är det fler föräldrar i vattnet som tar bra hand om sina barn så hon kan konsentrera sig på nathalia.. fast det blir ju lite fel..
Men nathalia kan simma relativt bra med flytskivor på armarna vilket jag blev så stolt över.. plus hon kan nu också duka ner under vatten och hämta upp saker på botten... det är nått som hon har vägrat att göra innan...

Men hon har väl morgnat mer nu och är redo för det... Längtar till sommaren så vi kan träna mycket med henne cykel.. Hon ska lära sig cykla utan stödhjul denna sommaren har jag bestämt mig för..
Min underbara stora flicka

3 årsdagen tillsammans

2010-01-21 / 08:44:17
ja den skulle bli jätte mysig.. ungarna var hos susanne och mattias
och martin och jag skulle ute och äta mat på en fin restaurang i Norje.. Men när vi kommer
dit så är det helt nersläkt.. Martin går runt byggnaden och kollar om det står nått..
De ska ha öppet enligt lapparna på dörren.. och enligt deras hemsida på nätet..

Började nästan gråta i bilen.. Körde tillbaka till bromölla och gick inom vår favvo pizzeria istället och åt en pizza
istället... var väl inte det romantiska som vi hade tänkt oss men det gick.. Martin var så besviken för han hade sett fram emot efterrätten på restaurangen.. Hehehe det är hans last..
Men vi fick en lite mysig tid tillsammans..
Och vi ska på lördag om pia inte har sitt kalas då ut och äta inne i stan istället mitt på dagen.. Nathalia är hos sin
pappa så det blir inte alla ungarna med iallfall.. isabell är rätt så tyst av sig så det blir lugnt och
inget stressande... =))
Så kanske man kan gå inom nån klädesaffär och titta lite hahaha

ett tag sedan..

2010-01-19 / 15:12:59
japp fick ju lämna inte datan på lagning... har en låne data nu.. hoppas att de ringer snart i dagarna så man vet hur man ska göra i framtiden... får man tillbaka den gamla? eller måste vi köpa ny.. kan de rädda min bilder och allt annat som man har sparat på datan.. hoppas hoppas...

Som jag skrev för ett tag sedan så fick jag och N pappa på famlijerätten för att kunna komma överens om hur umgänget ska se ut.. men det lyckades inte.. behöver inte gå in på detaljer direkt men.. när man får en massa hotelser och man inte kan hålla det man säger.. så känns det liksom inte lönt att fortsätta eller??
Det får vara som det är nu till vidare... Vem orkar bry sig längre, inte jag...'

Isabell utvecklas så fort nu så det känns som om man inte hinner med.. Hon drar sig upp mot allt nu.. allt som är intressant.. Ett par gånger har hon till och med stått upp på fötterna.. Krypa på alla fyra har hon börjat med idag.. inte mycket men det är på gång iallafall.. Och i söndags när vi var på kalas hos hennes kusin
så kröp hon upp för deras lilla trappa (två steg) från altanen inne i huset...
Det tog lite tid men hon lyckades till slut hon vögrade ge med sig hhaa

Nathalia har börjat på simskolan och det gick faktist jätte bra.. hon var mycket bättre
på att lyssna och göra som fröken ville.. Det är inte det att hon inte kan men hon är så uppe i varv att det är svårt att få henne att konsentrera sig.. Men gör hon bara det så kan hon allt.. Man blir så stolt över dem.. Fortsätter hon på detta sättet så kan hon simma till sommaren.. skönt.. slipper man oroa sig rent jävligt när man är och bada med dem... och hon vågar lite mer också när hon vet att inget kommer hända henne för hon kan simma.... Så i sommar hoppas jag att det blir många fina turer ut till landön och till ivö... 

 Vi fick raka av diva halva hår längde på hennes päls.. och det var inte det lättaste.. köpte lugnande tabletter och hon fick två stycken.. visst det gjorde mycket men inte helt.. Blev så snabbt man bara kunde.. och tvättning var det inte ens på tal om.. Nej får ringa vetrinären och fråga om det kan ge henne nått starkare lugnande så man kan tvätta henne och föna henne torr.. hennes päls behöver verkligen det... mer än ett år sedan vi köpte henne och vi har inte gjort nått.. det har inte behövs förren nu... så det blir väl bara att fixa det haha..

Datan

2010-01-13 / 14:33:03
Japp den har jag fått lämna in i dag på lagning. Den har slutat att funka igen. Så detta blir det sista jag skriver på minst två veckor. Om vi inte köper nått nytt, men tror knappast det. Det beror på vad som är fel på datan? Tyvärr så kan man inte låna svärföräldranas efter den är upptagen. Ha det och vi syns nån gång i februari. Haj

detta är sverige i ett nötskal

2010-01-12 / 17:42:31
ja verkligen om jag satt i regeringen och kunde bestäma lite saker så vore det att sätta en straffsats, dör den man har nu är helt och hållet fel...
speciellt när det kommer till barn...
Läs själva och säg vad ni tycker!!



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6414520.ab

en natt till..

2010-01-11 / 09:50:49
japp blev en natt till med samma mönster isabell bara grät och skrek..
lilla gumman har nu också fårr feber... 38,1 grader hade hon igår kväll och i morses hade hon 37,9..
Så det har blivit lite suppar...
Det konstiga är att hon faktist  relativ pigg på dagarna, hittar gärna på så mycket bus hon bara kan  =))

Man själv mår inte heller så bra.. När jag var på väg hem efter att hämtat nathalia hos sin pappa så började de bubbla och gör ont i min mage.. Och när jag skulle lägga nathalia så fick jag springa och spy.. och sedan så var det dags för att bajsa löst med... suck, ont i magen hade jag hela kvällen och har fortfarande idag.. Helt prickig i ansiktet efter att man fick hänga över toaletten.. Mina blodkärl spricker så lätt i ansktiet...
Så man ser ju hemsk ut nu också.. Sen har man legat i soffan mer än halva natten med isabell på magen som man hade ont i, eftersom M skulle upp och jobba, och han behöver verkligen sin sömn nästan mer än mat hahah... blir väldigt grinig när han inte får sova..

Så där är min natt.. och denna som kommer, kommer nig bli lika dan... Suck jag hoppas att jag kan sno till mig lite sömn när isabell sover.. vilket inte är lätt eftersom nathalia är väldigt vaken och pigg =))
Hon ska inte vara på dagis denna veckan heller, de håller på att bygga om så många barn är på smultronet nu och det blir lite kaos.. bättre hon är hemma och myser med sin famlij... men snart är det dags igen..

Hoppas smärtan i magen försvinner och isabell inte är förkyld närkvällen kommer så det blir en lugn natt...



väldigt sleten efter två nätters vakande...

åhh

2010-01-10 / 13:58:57
jag hade verkligen velat gå ut och dansa, dricka och festa lite... är ju lite svårt att
rocka loss just nu...
men om ett halv år då vill jag ut och träffa nytt trevligt folk

vilken natt

2010-01-10 / 10:38:22
isabell var lite förkyld igår men inget som verkade vara nått bekymmer... Vi la henne som vanligt vid 6.. och hon var trött och sov bra fram tills klockan var halv nio, då fick hon sin flaska med välling och sen var helvetet igång..

Hon bara skrek och skrek.. näsan var träpp men det kom inte mycket när man sög henne och dropparna jorde ingen större skillnad... Hon slumrade till ett par gånger men vaknade snabbt igen... Så när klockan var strax efter ett fick hon en ny flaska och en supp.. sedan sov hon från halv två ungefär till tio i fem... Sen var det nästan samma visa igen.. bara gråt och skrik.. stackars liten...

Och idag ser hon ut som en levande död.. ungefär som en annan känner sig =)) Hoppas hon mår bättre ikväll så man får sova...

Idag kommer min stora hem.. skönt... jag längtar efter henne jätte mycket...  Jag ska hämta henne kl. 6 ikväll

jobb

2010-01-09 / 12:59:47
ja då har man sökt ett jobb... Eftersom jag är mammaledig och kommer vara det länge till så kan jag söka jobb som jag verkligen vill ha.. som jag kan jobba med sen..
Annars ska jag söka in på högskolan.. så jag hoppas på det bästa... vilket det nu än blir...

JObbet jag sökte var på 62,5 % inte mycket men det räcker för mig... M tjänar ju väldigt bra med pengar =)) så man kan ju jobba lite mindre och vara därför barnen sen när de kommer hem ifrån skolan...

men det är ju om man får jobbet vilket man förmodligen inte kommer att få, eftersom det är väl 1000 andra till som har sökt det haha

skidskor

2010-01-08 / 11:11:53
ja jag hoppas att jag stavar det rätt =))

funderar på att ta nathalia till ishallen så hon får prova åka lite.. se hur det går... Fast det är kanske lite för tidigt för det..

Som jag misstänkte så är det kviv igen.. suck.. varför kan man inte hålla vad man har sagt.. Personen fick själv bestäma hur den ville ha det.. Men tydligen passar det inte nu... Utan personen vill ändra sig.. Sorry säger jag, vet hur mycket hjälp man har ifrån myndigheterna för tydligen har de missförstått personen eller så har de inte meddelat mig saker... hmm verkligen konstigt tycker jag... Men jag kommer inte att ge det som är bestämt är bestämt det är därför vi har tagit myndigheterna till hjälp för att lösa alla problem... Men jag undrar om det verkligen kommer att...

det funkar bra så länge det inte uppkommer några svårigheter... och gör det det så är det kört... Och det är det som jag vill lösa så att när svårigheter uppkommer så är det redan bestämt vad som ska göras eftersom vi har kommit överens om det innan... Nej nu går vi vidare..

Isabell förändras hela tiden jag vet inte hur jag ska hinna med.. Det går för fort tycker jag.. var är min lilla underbara bebis... Snart långt borta... hon bröjar snart skolan precis som sin stora syster.. jag vet itne vad jag ska göra... mina flickor blir stora och jag hinner inte med... Vill ha dem små mycket länge till..

läkning

2010-01-07 / 17:03:51
japp det var det dags för... för datans del =)) Har äntligen köpt ett virus program.. så det blev att åka hem och rensa ut datan på alla test variationer som fanns där och installera det nya..
Så nu ska datan spinna.. hahha

svängde inom djuraffären och köpte lugnande till Diva.. Ska raka bort halva längden på håret, ta alla tovor och tvätta och föna henne... så blir hon riktigt fin!!

Sen gick jag en sväng på stan och och handlade kläder på nameit till ungarna.. de reade ut lite och jag hade presentkort som ungarna hade fått i julklapp.. Så nu handlar man lite kläder till sommaren...

hormoner

2010-01-05 / 11:29:16
ja de spökar.. gråter, arg och glad det skiftar som bara den... hoppas det gör över snart.. det
 är jobbigt att ha dessa hormon svägningar..

arg

2010-01-04 / 19:04:20

argargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargarg
argargargargargargargargargargargargargargargargargargargarg
argargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargarg
argargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargarg
argargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargargarg
argargargargargargargargargargargargargargargargargargargarg