förhållande

2011-07-14 / 13:43:32

ja mitt och Martins förhållande har inte varit det lättaste den senaste tiden.. Det har varit väldigt turbulent och Martin har gjort slut två gånger på mindre än 2 månader...

Ja vad ska man säga innan sommaren kom så var vi på rätt håll, vi planerad att gifta oss och vi var båda glada.. eller tydligen var vi inte det.. Martin tyckte att jag tjatade och skällde för mycket på honom

och det kanske är mycket möjligt att jag gjorde det.. Men jag kände mig så ensam och så osäker på hans känslor för mig... Vilket gjorde att jag reagerade negativ på varje liten sak.. Men men vi löste våra bekymmer och lovad att vi skulle satsa fullt ut på vårt förhållande och vi skulle acceptera varanda som vi var och jag skulle få hjälp med min humör svägningar och inte tvivla på Martins känslor för mig.. Och vi skulle gifta oss som planerat..

Men så kom det fram för några dagar sedan att Martin inte alls vill gifta sig längre med mig.. Vilket känns väldigt tufft, men det enda som jag kände var att jag vill inte förlora honom.. Jag får lära mig att acceptera att han inte vill gifta sig med mig.. Men sen släppte han den stora bomben.. Att han inte vågar satsa fullt ut på vårt förhållande för han är rädd att jag ska såra honom..

Då knäckte han mig.. Detta kunde jag inte fatta hur han kunde göra så mot mig... Jag har gjort allt de senaste veckorna för att vi ska få det att funka, lagt ner hela mig själ, och litat fullständigt på honom när det gäller allt... Så när han har sagt att han inte vill vara med mig för att han var trött, han ville inte kela med mig för att han var trött.. så var det en lögn. Han drog sig undan för att han vill inte satsa..

Hur fan ska man få ett förhållande att fungera om det bara är en som satsa.. Jag trodde jag dog inombords jag fattar inte hur han kunde göra detta mot mig.. Så jag bad han att dra för jag ville vara ensam och jag klarade inte av att se på honom.. Och han gick till slut.. Och sen gjorde han slut med mig en gång till..

Jag visste inte vad jag skulle göra... Men det slutade med att jag bönad och bad han att komma tillbaka.. Vi kan fan inte ge upp detta förhållande utan att verkligen ha gett det en chans.. Det kan vi inte.. Och han lovar att försöka denna gången.. Så jag hoppas att han gör det verkligen...

För detta är sista chansen för oss.. sen flyttar jag hem till Laholm eller till Halmstad.. Har nog bättre möjligheter till jobb där.. eller så flyttar jag till bromölla och bor där tills jag är klar med skolan och sen till Halmstad...

Eller kanske flyttar jag till Karlskrona eftersom det är där som min skola ligger.. Det blir tufft för barnen men vad ska man göra... Det är bara att gillar läget, När jag väl har ett fast jobb så blir det bättre..

Men jag hoppas att det blir bra mellan mig och Martin för som jag har sagt innan så är han allt för mig... och det är han verkligen.. Annars hade jag inte varit kvar hos honom alla dessa år.. Och skaffat två barn med honom.. och jag hade fan inte sprungit efter honom som en patetisk idiot.. Han är allt för mig och det hoppas jag att han inser nån dag..

 

preventivmedel

2011-07-14 / 13:11:05

Japp nu är jag så himlan trött på detta.. bytte från kopparspiralen för jag fick fruktansvärd smärtor i underlivet... Bytte till cerazett tabletter eftersom mina föräldrar har haft blodproppar, så får jag inte ha vanliga p-piller...

Vilket suger, jag har gjort ett prov för att se om jag har nån risk för blodpropp och det har jag inte.. så jag borde kunna få vanliga p-piller... men men.. nu har jag istället mens hela tiden.. detta blir min 24 dag med blödning... Så det är fruktansvärt jobbigt och tråkigt.. Jag menar jag har inte ha ett normalt sex liv...

Även om det går bra att ha sex när man har mens, men jag tycker att det luktar konstigt, mensblod har en speciell doft, och den är inte sexig.. Så nu har jag bokat tid till gynläkare för att få en tid för att sterilisera mig.

Jag har tre barn redan och planerar inte att skaffa fler. Visst jag är ung. Och mellan mig och Martin vem vet vad som kommer att hända.. Om det tar slut och man träffar en ny som vill ha barn..

Det är ett stort steg det vet jag, men nu jag är trött på alla preventivmedel som inte funkar på mig.. Och kondom funkar inte för Martin. Han tål inte dem riktigt, får klåda efteråt så det är inte det bästa, har provat plast kondomer också men det är nått skumt med dem, de går inte att rulla hela vägen ner.. bara till halva av martins snopp. Vilket btyder att när vi hade sex och det gick för honom, så åkte kondomen av inne i mig, och det var inte roligt att fiska ut.. Och inte fan gör det nån nytta med kondom om den åker av inne i en ;))

Så torsdag nästan vecka ska jag träffa gynläkaren.. Och Isa ska till audionomen för att göra en sista koll på sin hörsel, men det kommer inte vara några problem med den det vet jag...

lååång ledig..

2011-07-01 / 16:44:03

härligt, är ledig nu lördag, söndag och måndag.. skönt, vara hemma och ta det bara lugnt =))

Och jag ska åka till mamma på söndag och köra grävmaskin och eventuellt prova lite andra maskiner med, får se vad jag kan få tag i. Grävmaskin är ju det svåraste kan man tycka.. Men att köra hjullastare och dumpers

är säkert inte heller så himlans lätt.. Skit trodde att Martin skulle komma hem tidigt idag, men nope det gjorde han inte..

Får ge mig iväg sen och köpa tvättlina, måste fixa hammocken och jag ska sätta in filterpumpen till poolen

och lägga på överdraget så det inte blir så smutigt... Sen fick jag Martin 31 års present idag med =) Hoppas att han blir glad för den =) Det är ifrån mig och ungarna.. Han ska få den ikväll.. skit det påminer mig, jag måste fan slå in den innan han kommer hem

 

Ciao!!

 

lösenord

2011-07-01 / 06:38:19
japp kommer sätta det på min blogg... det kommer bli ett privat bollplank för mig själv..
vet att jag inte har många som läser den, men det gör inget .. inte därför jag har den...

Men det är nån som läser och vill ha mitt lösenord, så säg till.. lämna gärna er egen blogg, så jag kan få läsa om er!!