lördagen..

2009-08-17 / 07:51:25
jo jag och martin åkte hem till emelie på lördagen, för att äta lite gott och dricka lite...

Isbell fick vara hos mormor, vilket hon tyckte va jätte roligt tydligen.. hon hade sovit jätte bra, och var ås snäll och go..
skönt.. hon behöver vara iväg så hon inte blir så främad.. visst får hon vara lite blyg, men när nån nära släktning kommer så ska hon ju inte börja stor tjuta...

Och martin och jag hade jätte kul.. fast martin blev väldigt full.. höll på att däcka i soffan så vi bestäme oss för att gå ut med zigge (emelies hund) så han kunde piggna till lite i luften.. det hela slutade med att han flytte upp emelie och skulle slänga henne i deras pool men han åkte också i hehehe med alla kläder på får jag lov att säga..
så sen fick martin sitta med emelies morgonrock på ig.. och den är lite hehehe..
vi skulle spela så det kan låta.. och martin började helt plötsligt att ulka, och sen spyr han över hela vardagsrums golvet... och däckar i soffan... hehe
jag fick städa upp det, sen sätt emelie och jag och snackade ett par timmar in jag fick martin i sängen.. och då piggnade han till och ville fortsätta... det ville inte jag =)=) klockan var väl tre på natten och började nyktra till... hehe..
men vi gick och la oss allihop...

hehe det var en kul kväll =)=) fast martin har lite luckor.. han kommer inte ihåg allt..

Idag ska jag handla, kolla på badtunna.. och hmm... boka en tid till barnmorskan.. ska kolla vad det är för fle på min mens...

orolig

2009-08-17 / 07:44:00
ja är lite oroligt... har inte fått min mens på hmm 6 dagar.. 6 dagar över tiden.. jag har aldrig innan i hela
mitt liv gått över tiden.. har gjort två gravvtest på olika dagar för att vara säker att det inte
är det..
men nix pix inte gravid, så vad är det då? ska ring barnmorskan och få en tid så de kan kolla upp mig..
det känns inte bra när mensen gör så här..
usch

plommon

2009-08-10 / 14:39:22
åt ett saftigt gott plommon som låg på köksbordet
Martin hade plockat det igår..
Tar inte många sekunder efter att jag hade ätit den så började de svida på tungan..
skit jag tål inte plommon..
magen är i obalans nu med.. inte bra... tungan känns lite svullen, och har en konstigt stickning
på ena sidan av ansiktet.. ska nog inte äta plommon flera gånger..
och kolla upp min allergi tydligen har jag börjat utvecka mer allergi mot andra saker... usch
inte roligt..

synd

2009-08-10 / 10:09:04
synd att man måste sätt lösenord på sin blogg. men vad ska man göra..
jag skriver för att få lätta mitt hjärta
men det vänds emot en..

jag orkar inte ens att försvara mig mot de kommentarer som skrivs.. även om det bara är en..

tänk er själva att alltid för höra att de inte tror att man kan ta hand om ens unge. att det inte litar på att man gör det bästa för ens barn.. det sänker en totalt..
varför ska de tro det.. va? det är inte jag som springer runt och umgås med konstiga människor.. usch jag ska inte hålla på mer, måste slå bort det..

men det blir en ny vända till soc igen.. jag menar, det kvittar ju hur mycket jag än diskutera med honom, för jag har ändå alltid fel. och gör alltid fel.. det är ju en himlans tur att N alltid är så snäll och lydig när han har henne... för hur skulle ha  annars göra?
Jga menar han fråga mig hur man få henne att sluta gnälla... så lite bråkig är hon nog hos honom.. sen har han själv erkänt att hon får göra lite som hon vill... just det.. ett barn som får som de vill.. brukar ju inte trots eller sånt! eller hur!

fy f-n

2009-08-06 / 15:01:30
för nathalias pappa..
jag frågade när han lägger henne för jag vill ringa och säga godnatt till henne.. det är väl inget fel i det.. har aldrig gjort det innan eftersom vårt förhållande har inte funkat så bra...
har alltid varit bråk mellan oss och då ringer man inte till den personen när man inte vill prata med honom...

men nu har det gått så lång tid att jag struntar i vilket om han blir sur för att jag ringer... det är min dotter och jag vill säga godnatt till henne.... Han menar att det har jag aldrig gjort innan, så varför skulle jag göra det för? och att han lägger henne när hon ska sova och inte en minut senare... vad är det för svar??

Jag var snäll och lät han hämta tidigare igår... skulle inte hämta henne försen imorgon men han fick hämta henne igår istället... varför ska man bete sig på det sättet..

man får ju verkligen lust att ställa upp för honom.. eller hans föräldrar för det är de som kör.. jag blir så arg och ledsen..
ursäkta mig men rövhål är vad han är...

helgen

2009-08-03 / 10:02:09
ja det har varit mycket denna helgen.. min lillebror fyllde 18 år.. grattis.. så vi var på kalas där och åt god mat och tårta.. även om det var jag som hade bakat tråtan.. man får ju hjälpa sin famlij =)
nej men det var jätte kul att träffa alla.. det är ju inte så ofta man gör det nu för tiden.. det är det enda som är så tråkigt med att ha flyttat så långt ifrån.. släkten..

På lördagen så följde emelie med oss hem. hon skulle sova över här till söndagen, vi skulle dricka och ha lite roligt..
och det hade vi.. hehe vi spelade lite rummy poker och sedan blev det kläd poker.. och för en gångs skull så vann jag!! jag!! kan ni tänka er det.. emelie och martin satt helt nakna och jag helt på klädd... haha.. martin blev av med klädern först... hihi.. det ville han kanske.. sen fick vi ju spela så vi fickkläderna på sig igen.. hhhaa

på söndagen så blev det kalas hos susanne.. och har ju också fyllt år.. jätte god mat och en god tårta som jag med hade bakat.. haha.. fick baka en massa tårtor men mums den är jätte god,... carlie tårtan ska jag kalla den för hehe...
var där ett par timmar men man var lite trött, hade ju lagt sig sent och upp tidigt man orkar
ju inte hur mycket som helst... och idag så har man kört med röjsågen, blev ingen klippning, det började regn och åska lite.. suck.. men jag fick ugnen rengjord iallafall.. det behövdes verkligen...

så nu blir det väl lugnt lite tv tittade.. ska nog glo på förhäxad.. vi håller ju på med den serien  nu...
japp ha det syns nästa gång, nu ska jag mata lillan..