marknad, simhall och stuga

2011-05-31 / 18:54:50
japp på torsdag är det kristihimmelfärdsdag... röd dag.. Martin är ledig..
och imorgon ska han på foirma fest.. ska lämna honom på jobbet havl 1.. sen får vi se när han kommer hem igen, om han kommer hem haha..

På fredag ska jag och barnen upp till Laholm, på förmiddagen tänkte jag att vi skulle åka till simhallen i Laholm och bada.. Emma och Pontus kommer följa med så jag kommer inte vara ensam =)

Sen blir det att intaga lite lucnh.. och sen till Våxtorp marknad.. det kommer flera kompisar dit, så jag får hoppas att man få träffa några iallafall =))
Parkera hos morfar, sen går jag bort till marknaden inte speciellt långt haha

Men jag funderar på om jag ska ta med mig ungarna och låna en stuga på Östra Stranden i Halmstad.. Och mysa med dem där uppe... Det vore härligt.. bada lite eller, nja i strand kanten iallafall haha.. isabell har aldrig varit vid havet, inte enya heller för den delen....

Men allt detta vore mycket roligare att göra om Martin bara vilja följa med, men det vill han inte, så vi får se om det blir nåt...

planering

2011-05-23 / 13:28:27
japp
det är mycket sånt nu... men jag är jäte glad...

det händer saker som är helt otroliga... jag fattar inte det bara... men polletten trillar väl ner nån gång.. haha

bygget är påbörjat igen... och det är också helt otroligt... martin kom jätte långt under helgen när han jobbade på huset...

Det känns jätte bra att det går framåt.. nu ska martin och jag bara arbeta på att göra saker ihop som ett par, mer än att sitta ihop i soffan och tittar påtv.. även om det är mysigt, så vill man ibland göra lite mer =)

men men... skolan går bra... snart är det sommarlov.. eller sommarjobb som gäller för hela pengen =) och sen får vi se vad som händer till hösten, men det ska bli intressant att se om man kommer in på nån utbildning, annars blir det nog en resa till boden för att utbilda mig där istället...

en månad går fort och sen vet jag..

rockabilly

2011-05-20 / 07:16:11
ja ikväll var det dags...

vill att martin ska följa med med mig dit, så jag hoppas att han ska göra det..
annars stannar jag nog hemma själv..

Hade nog velat hitta på nått med bara honom, och inte gå ut själv.. det är lite tråkigt när det blir så..
Jag menar jag villha han nära mig och inte vara skild ifrån honom mer än vad man måste..

Min underbara man.. jag älskar dig så mycket.. och nu är vi på bäg mot en strålande framtid... det såg väldigt mörkt ut ett tag men nu har det helt och hållet släppt och saker kunde inte vara bättre..
eller nja en utbildning eller fast jobb vore ju inte fel =))

haha nej kram på er nu... ska fixa ungarna till dagis!

slut betyg

2011-05-18 / 14:48:37
var inne hos stuidevägledare idag... villa gå igenom mitt slutbetyg som äntligen ska fixas...
och allt är okej.. skönt, ska bara bli klar på min power piont uppgift så är det fixat.. härligt.

idag var jag på skolan för ett test och information om en av de utbildningar som jag har sökt...
medicinsk sekreterare.. det verkar intressant men tufft.. en massa grekiska och latin som ska pluggas in.. kan man inte detta tillsammans med sjukdomläran, så kommer man inte få exsamen...

men de som går uti år har alla jobb.. och de som går första året har alla sommar jobb, så det känns som att det kan vara en bra utbildning, men samtidigt väldigt intressant...

vi får se, slutbetyget får de den 15 juni.. och man får besked runt midsommar om man kommer in på första omgången... men de är 86 kallade och det finns 26 platser... hmm...
ja kan inte göra mer än att hoppas...


Jag har köpte en ny klänning på blocket och jag hoppas att jag kommer att få den innan fredag eftersom jag hoppas att martin och jag ska ut på rocka billy kväll i båstad, med emelie och paul.. men martin är så osäker på om han ska med.. men jag håller tummarna..

hatar rubriker

2011-05-16 / 13:47:30

ja det gör jag faktiskt...
för när jag skriver ett inlägg kan jag avhandla flera olika saker.. och vad ska man då ha som kategori?

nu har jag gjort två prov i skolan, Excel provet i Programhantering.. tror jag får iallafall VG, men man ska inte ropa hej förren man är över bäcken.

Och sen hade jag prov i språkvård och grammatik... nu skulle jag egentligen läsa klart min bok i engelska men jag ta en lite paus och skriver här först =)

Martin fick åka idag till jönköping och stannar till torsdag kväll.. skönt med extra pengarna men det är alltid lika tråkigt att vara hemma själv.. även om ungarna förgyller min värld, så är de inga som man kan prata med om vxen saker.. Och denna gången tog inte Martin med sig den ena datorn, så det blir väl inte mycket skrivande med honom på kvällarna tyvärr... På sms vill han inte skriva för mycket, jobbigt tycker han, det går fortare med msn..

Nathalia kommer hem idag, A ska lämna henne på dagis, så hon kommer vara där när jag ska hämta mina monster, underbart, saknar henne... Och hon ska få äta musig tårta ikväll... Hon var ju inte med på kalaset, så hon får äta ikväll när jag har lagt de andra barnen...

Nja nu får jag läsa klart min bok... men jag tittar nog förbi senare ikväll och skriver nått...
ja förresten höll på att glömma, en idiot på provet idag försökte fuska på förkortningar, han hade med sig en lapp som läraren såg.. suck.. synd att hon inte slängde ut honom direkt. men det hade kanske blivit för mycket bråk.. men gud vad pinsamt...
jag trodde att jag skulle dö och jag hade inte gjort nått... jag hatar verkligen konfronteringar, tycker det är obehagligt... om det inte är nån som riktigt tvingar mig till ett bråk, så undviker jag dem.. det är bäst så.. och inte lägga sig i vad andra gör, de har sitt eget liv... och jag har mitt =)

söndag

2011-05-15 / 20:08:37
japp har denna dagen gått...
haft underbart kalas för Enya även om hälften av Martins sida inte kom, men det gör inget..
rätt skönt att man inte var för många faktist =)
Fina presenter fick Enya... underbara unge. älskar henne!!!

Idag är jag trött och det har varit en hektiskt helg med... Martin hade tid på sjukhuset och det var ett posetivt resultat, underbart, denna oro som jag har haft har varit hemsk.. men nu är det bra skönt..
ingen mer oro.... bara beslutsamthet att bli frisk =)

En massa snack har det varit mellan martin och mig men det slutade posetivt iallafall.. härligt.. att det kan bli så mycket problem över så lite saker, det fattar jag inte... Men det slutar bra och det kommer bli ännu bättre..
hur det kommer jag inte säga än , men det kommer iframtiden =)

På onsdag ska jag till ett test för de utbildning som jag har sökt in på medicinsk sekreterare, och den 31 ska jag till karlskrona för en intervjuv till en annan utbildning som jag har sökt... Hoppas, jag håller mina tummar..



Bara en tanke slog mig idag, dessa idioter som lägger ner tid på att sprida skit... gud vad trist deras liv måste vara som inte har bättre saker för sig än att snacka om mig.. eller är man så intressant?? haha
Nä men ärligt, att man ska bli anklagad för en massa saker som man inte har gjort... det är för jävla tråkigt, men men... inga som jag umgås med så det skiter jag i faktist, har bättre saker att lägga min energi på..

Men om man får höra att nån snacka om en, på ett negativt sätt, så frågar ju den personen vad den syssla med? ifall om det är så att man nu inte har snacka skit !!

lämnad

2011-05-10 / 16:29:30
japp då är N lämnad, gick så där E skrek hela vägen fram och tillbaka.. inte roligt kan jag säga...

men men fick hämtat ut barnen skor som jag har beställt, härligt, de behövde verkligen sommar skor..
men till enya passade bara en... de andra skickar jag tillbaka..

ska prova isabells med, sen får vi se =)

Enya

2011-05-10 / 12:42:12
ja min lilla gumma, har nu fullt 1 år.. gud vad tiden går fort.. jag fattar inte det...

igår så tog jag henne i händerna så hon stod upp på golvet och hon tog flera steg faktist =) det kommer nog
igång snart , och hon äter vanlig mat nu... ingen burkmat längre, vilket är jätte skönt, det är många kroner som man slipper lägga ut =)

min underbara lilla bebis börjar bli så stor...

min lilla lilla bebis

tvätt

2011-05-10 / 12:38:52
ja alla denna tvätt..
man blir ju galen på den =)
men nu är nathalias täckte tvättat och upphängt.. ska slänga in resten av sängkläderna och lite andra kläder, man får ju passa på när vädret och bönderna tillåter att man kan
hänga ut kläderna

typisk

2011-05-10 / 12:32:31
ja allt är så himlans typiskt...

N ska åka till sin pappa denna helgen, och på söndag ska jag har kalas för E som har fyllt 1 år. kl 13 kommer gästerna. så jag vill hämta N kl 10 för att hinna hem och fixa med saker innan gästerna kommer.

A frågar om jag kan köra N ner till honom så lämnar de henne på söndag. det går inte säger jag för jag är 4 ungarn som jag passar, och har två veckor kvar på skolan och en jävla massa arbete som ska lämnas in och 4 prov m.m. jag hinner inte lägga 2 timmar på körning en skoldag,
ungarna har varit sjuka som fan dessa tre senaste veckorna och inte fått vara på dagis, och M är inte hemma så han kan inte ta nån, så jag har missat jätte mycket skola.. och jag måste hinna bli klar...
annars hade jag väl kunnat köra..

men nej då säger A att han ska ordna så han hämtar N på torsdag kväll men då fpår jag inte hämta henne kl 10 på söndag... men gud hur kan man bli sur för det... herre gud!!!
jaja han gör som han vill jag kan inte hämta N på söndag eftermiddag eller på kvällen för vi har fullt upp med kalas, kör inte iväg från mina gäster för att han blir sur, då får jag hämta henne en annan dag som passar mig helt enkelt...
 men det är tråkigt att det ska bli så här, skickade iallafall att han kan hämta N idag om han vill och att jag kan möta honom i kstad om han tar bussen dit... så vi får väl se vad som händer..

1 maj

2011-05-01 / 11:49:33
ja då var det 1:a maj idag.. gud vad tiden springer fort.. om 5 dagar fyller enya 1 år..
min lilla gumma, du är helt underbar, fast en monster bor i dig titt som tätt *asg*

Valborg var jätte kul, firade min svågers son som hade fyllt år. Och sen på kvällen så körde jag till min mamma och lämna Enya och Isabell hos henne, mamma tycker det är jätte kul att ha sina barnbarn hos sig, och hon får gärna ha dem ofta ;) när man inte bor så nära så blir det ju att man inte träffas så ofta..
vill inte att mina barn ska vara främmande inför sin mormor..

Och jag begav mig till Hasslöv där jag skulle fira Zoffe och hennes bror Jonas. Blev självklart lite bålbränning men tomas och Camilla, mycket trevligt, och jag fixk träffa Ola (zoffes storebror) haha helt otroligt hade inte sett honom på säkert 9 år, så det var jätte kul.. Så det blev 4 alkoläsk, vilket räckte bra.. man behöver inte bli full...
Óla hade med sig tabletter som man skulle suga på som gjorde att saker smakade bra.. jag och zoffe delade på en tablett men tyvärr funkade den inte på mig.. mycket tråkigt för de andra hade jätte kul med att äta citron, grape och lök haha...

Lite senare idag ska jag hämta Nathalia, få hem mitt stora monster.. Gud vad jag älskar henne... Jag älskar alla mina barn lika mycket, men hon har blivit så stor nu, ska börja skolan till hösten, cykla utan stödhjul... min gumma helt underbar.. Och mellan adde och mig är det lugnt, vilket också är skönt. Att hålla på och ha bråk sliter på en som fan... Men det har funkat väldigt bra i 1 års tid nu, så jag hoppas att det kommer fortsätta så..


Och när det gäller min underbara man, så ja han är underbar. Vi har våra upp och ner gångar, vi bråkar.. Men nu sen han åkte iväg så har vi snackat mycket på msn och rett ut en massa saker, och vi ska ge vårt förhållande en ny chans, helt från början. och bara få mysa och göra saker ihop med varandra och familjen. Vi ska ha mer tålamod och vara mer öppna med våra känslor..
Så just nu kan inte livet vara bättre faktist.. Okej ett fast jobb vore ju inte fel hehe... men men man kan inte få allt..

kram på er!!