Isabell

2009-02-22 / 19:31:31
Här är  min underbara lilla dotter!!



3825 gram, 50 cm lång!

19 timmar tog det... Och ingen smärtlindring.. satans vad ont men det gick.. och hon är underbar..

hänig

2009-02-18 / 09:43:52
det är jag verkligen idag.. det började igår kväll tro jag..
har ingen ork, känner mig nere och ledsen..
måste vara hormonerna.. men jag vill inte göra nått.. jag vill bara sova rätt igenom denna dagen..

Vill bara gråta gråta gråta!!
kom ut lilla bebis så jag inte behöver bära på denna magen mera..

barnmorskan och sjukhus

2009-02-18 / 07:41:00
ja det blev en tripp till barnmorskan på morgonen för att kontrollera monstret i min mage som inte
vill komma ut..

Jag hade högt blodtryck, så hon skickade in mig till sjukhuset för en extra kontroll.. där vaar mitt blodtryck normalt.. kanske inte konstigt eftersom jag hade nog legat i en halv timme innan de tog det.. hehe..

kopplade upp mig till en CT för att ha koll på bebisen.. och allt var bra.. eftersom jag inte hade huvudvärk längre och ingen äggvita i urinen så skickade de hem mig.. annars hade de velat ha kvar mig... usch.. jag hatar att ligga på sjukhus.. fasar inför förlossningen när jag måste ligga där.. om jag inte går hem efter 6 timmar..

Men läkaren rekomenderde vila och att ta det lugnt.. hur ska jag kunna göra det när jag har en tre åring som kräver väldigt mycket uppmärksamhet.. Men förhoppningsvis så kommer bebisen ut snart så jag slipper gå runt och konka på den..

barnmorskan

2009-02-17 / 07:12:50
jaha då har man gått en dag över tiden.. och jag ska till barnmorskan idag..
usch.. jag tycker inte om henne...
undrar hur det går till nu när man har gått över tiden.. kommer hon undersöka mig?
kommer vi boka in en tid för igång sättning? eller hur funkar det?
hade varit skönt att boka ett datum för igång sättande.. så man har nått att inrikta sig på hehe-...

men det går nog inte bara för att jag vill det!!

sockar

2009-02-16 / 10:38:54
är det nått jag verkligen hatar så är det att köpa sockar till
Nathalia.. de blir alltid för små tycker jag.. precis som att de krymper så fort jag får hem dem... suck..

Fick köpa lite nya sockar idag.. de hon hade på sig igår var små och höll på att gå sönder.. jag skämdes..
så har sorterat ut alla sockar som inte passar och ska slänga dem... köpt 8 nya.. i lite större storlek än hon har.. så det gör inget om de krymper lite...

alla hjärtans dag

2009-02-14 / 15:45:16
började underbart..
Martin och jag älskade med varandra..
vilket självklart gjorde att jag fick värkar.. men det slutade efter en 6 timmar.. som vanligt...

Sen körde vi och handlade.. köpte god glass som vi ska ha att äta ikvä'll... mums...
Ikväll ska vi äta grillspett och potatis sallad med hemmagjord zatsiki.. ännu mer mums..
och kolla på melodifestivalen..

Nathalia ska få vara uppe länge idag.. nån dag i vecka måste hon få vara uppe längre... Så vi tänkte att hon skulle
få se melodifestivalen med oss...

Så denna dagen kommer att bli underbar.. en perfekt alla hjärtansdag dag.. hehe..
Fast ingen bebis.. det hade varit helt underbart ifall om den ville komma men det gör den inte... får nog vänta till
måndag..

dag 1

2009-02-13 / 08:17:41
och ingen bebis än iallafall.. inte ens den minsta lilla värk hade jag igår...
min magen har blivit hård flera gånger om dagen i ett par dagar nu.. så den förbereder väl sig..
men inget mer..

den lille trivs för bra i min mage för att komma ut haha..


idag kommer det en tekniker som ska kolla våra telefon ledningar.. telefonen ska kopplas in på måndag..
jippi...

sen när det är fixat kan jag ordna ett riktigt bra och snabbt internet =) för det jag har nu är så långsamt...

dagen B

2009-02-12 / 13:06:51
men ingen bebis vill komma ännu..

har varit jätte duktig idag.. städat hela nedanvåningen.. inklusive att damtorka och puts fönsterna i köket..
ja det fönster som Martin har bett mig att putsa..

det ända som händer är att jag har fått lite ont i höften.. men inga värkar.. suck...

ska ta och fixa en madrass till nathalias säng.. så hon får nån nu snart.. suck.. bara en massa arbete.. aldrig får man vila... haha

vet inte

2009-02-09 / 16:00:10
om man ska kontakta sjukvården...
jag tog en urin sticka nu precis.. den visar att jag har 1+ protein (äggvita) och 1+ blod..
Sen att jag har varit svullen i fötter och barnmorskan sa att jag var lite svullen i mina händer..
lite huvudvärk av och till den senaste tiden...

det behöver inte vara nått.. men kan ju vara det... fast det inte är så många dagar kvar så kanske man ska
skita i det och fortsätta som vanligt..

hämtning

2009-02-09 / 08:13:13
ja nu ska det tydligen börja igen..
hämtade lillan igår, trodde att allt skulle gå jätte bra eftersom hennes pappa har varit på bra humör den senaste tiden..
men visst..
När jag kommer in börja han snacka om att jag kunde väl ha satt på Nathalia andra kläder i fredags när han hämtade henne på dagis.. Hon såg ut som en tattare tyckte han, hon kunde ju inte vistas ute bland folk kläd så där..
Men det var ju dina kläder sa jag, du hade satt på henne dem när du lämnade henne sist..
Jo men skäms jag inte att sätta på Nathalia dessa kläder till dagis.. nej sa jag det är dina kläder... vad skulle jag gjort.. byt på dagis när han kom??
 Faktist så sa de på dagis att hon hade en jätte fin mysig tröja sig när kom...
Han vet att jag inte sätter på henne min kläder när hon ska till honom eftersom jag inte får tillbaka dem.. Jag lämnade med en mössa för ett tag sedan.. kunde inte komma ihåg ifall om hon hade med den sig tillbaka.. Men han sa att han hade lämnat den.. visst jag hittade mössan där igår.. Han bara ljuger..
Och nu är jag upprörd... Sen böjar han tjata om att jag måste sköta hennes hygien hennes naglar är alltid smutsiga och detta har han dokumenterat.. och han kunde minsan anmäla det.. ja gör det sa jag och förlorade mitt tålamod och blev både arg och högljud.. Han slängde ut mig ur lägenheten sa att jag inte fick med mig Nathalia..
Smäller igen dörren väldigt hårt.. Går till bilen och ska ringa polisen.. Efter ett par sekunder öppnar han dörren och börjar prata om titta hur ledsen lillan mår, varför gör jag på detta sättet.. och säger till Nathalia att mamma är sjuk i huvudet..
Då skriker jag att så får du inte säga till henne.. går upp till trappan och säger till Nathalia att hennes pappa är en jävla knarkare.. jag var så arg att jag sket i vad jag sa.. Nathalia gråter och säger att hon vill till min martin.. så Martin går och ta henne.. Och vi kan sticka där ifrån, men först efter att han slänger ut dig att jag slå Nathalia (vilket hon tydligen själv har sagt) och att dagis sa till honom att de anser att hon mår dåligt..
Just det jag fick inte heller hämta henne före tre.. Bra då gäller samma sak för honom.. kl 3.. de brukar alltid vilja komma tidigare.. 

Jag grät hela vägen hem.. Jag har inget ork med detta nu.. herre gud jag ska föda om mindre än en vecka..
Jag har aldrig sagt till han om vad han gör fel när han har henne på helgen.. tycker inte att det är lönt att ta en diskution framför Nathalia.. Hämtning och lämning tycker jag sa ske så smidigt som möjligt.. Men det är tydligen bara jag som tycker det...  Men nu är det verligen slut.. jag har varit snäll och ställt upp men inte längre..  Han kommer baske med mig bara få ha henne på sin umgänges helger, inget annat.. inga extra dagar eller veckor.. inga stor helger, inget ting..
Och han kan inte gör nått åt det heller..

Jag är trött på att vara den snälla och tänker sluta vara det.. Vill han kunna stå och snacka skit om mig till Nathalia så kan han baske med mig får anledning att göra det med.. Han kommer att bli vansinig och hans famlij kommer att bli vansinig.. För självklart stackars Nathalias pappa han klarar ju inget utan sin familj..

Ska dessutom ta ett rejält snack med dagis.. Om de verkligen anser att Nathalia mår dåligt.. Jag tror inte att det tycker det, eftersom att då tror jag att de hade sagt nått till mig.. Men man vet aldrig, dagiset som Nathalia gick på i Bromölla ansåg att Nathalia var distanslös och detta sa de till soc när de kom och pratade med dem.. och då har jag varit på utvecklingsamtal där en vecka innan.. snacka om att jag blev ledsen och besviken..
Visade sig senare hos en familjebehandlare att Nathalia inte alls är distanslös.. skönt...
Men detta satte spår och man vill ha reda på direkt ifalll om de anser att nått är fel.. så jag som mamma kan lösa det..

stickers...

2009-02-08 / 10:38:17
.. ja vi håller på att sätta upp våra stickers som vi köpte..

fjärilarna gick jätte lätt.. med den stora saken som är i två delar.. jisses... vi gör bara halva.. orkar inte med allt krångel.. hahah... det är helt otroligt... stackars martin han står nu och pillar upp det på väggen.. jag får inte plats..

med det kommer att bli jätte fint när det blir klart..

sätter inte lite bilder senare...

Föresten.. inga värkar än iallafall..

samtal

2009-02-06 / 08:07:34
idag ska vi ha samtal på dagis.. det ska blir kul..
trots att hennes pappa ska vara med.. suck..
det kommer att ta många år innan jag känner ett lugn och ro inför honom..
man undrar alltid vad han ska hitta på..
Han är trevlig just nu.. men det brukar ändras efter ett tag.. precis som om han inte kan vara trevlig
en längre preiod..

jaja.. jag håller tummarna

köksbord

2009-02-05 / 13:36:54
tänkte visa vilket köksbord det är som jag har tänkt mig att vi ska ha



11.000 kr och då får man med 6 stycken stolar.. Visst är det fint..

nathalias madrass

2009-02-05 / 10:52:56
ja.. hon kissade ner madrassen.. och martin sköljde av den i badkaret.. vilket en skumgummi madrass ska tåla.. men
icke.. den började smulas sönder.. suck.. vad man blir trött på detta..

ska köra in och se om man får en nya madrass eller ersättning.. ja menar att så ska ju inte madrasser göra..
fast jag har lärt mig en läxa.. ha alltid på frotteskyddet även om du bara tvätta de andra lakana..

ny undersökning

2009-02-05 / 10:28:19
ja det skulle jag behöva, för mina ögon...
jag huvudvärk lite väl ofta tycker jag.. har märkt det speciellt när jag ser på tv eller läser..
Och det är ju då glasögonen ska hjälpa mig..
 
får kolla de sen i mars nån gång.. det är ju mer än två år sedan jag kollade dem sist.. så de kan ju ha blivit sämre.. eller kanske bättre.. haha.. nej knappast bättre...

Samtidigt tänker jag köpa nya glasögon.. finns en sida på nätet där de säljer billiga glasögon med bra kvalitet.. Har ett par gamla arbetskamrater som köpt sina där.. och de är hel nöjda.. Jag menar jag får ge över 4000 kr för min om jag har nu.. och där får jag ge 600 kr med glas.. ja.. suck om allt vore lika bra..

bebis

2009-02-04 / 12:07:18
.. ja den har inte kommit ännu ialla fall.. suck..
7 dagar kvar jag hoppas att den kommer den 12:de jag vill verkligen det!!

Jag har förberett lite på alla hjärtans dag.. det blir inget speciellt, har köpte en mjuk fin nalle till nathalia.. och ett kort till Martin.. Ska köpa presentkort till han och mig på möbelaffären.. Håller ju på att spara till ett nytt köksbord..
tror vi fick ihop en ca 1500 kr i julas.. Så 1000 kr nu och 1000 kr när vi firar förlovningen..
Sen fyller jag år och Martin fyller... hoppas kunna få ihop en del så man inte behöver lägga så mycket själv..


går nu varje dag och längtar efter den lille... Hade varit så skönt att få tillbaka sin kropp igen efter allt.. Kunna jaga efter Nathalia..hehe

jaha

2009-02-04 / 12:01:23
Igår så hade Nathalia tagit av sig byxor och trosor och kisat i sängen.. hmm.. Martin tog bort madrassen och
sköljde rent den.. Och sa till Nathalia att hon får stanna på sitt rum som straff..
Hon blev galen och fick ett raseri utbrott och började kastar alla saker runt i rummet.. Martin är riktigt arg på henne
och skäller ut henne.. då slutar hon med sitt raseri utbrott..
Strax efter bara ett par minuter ringer hennes pappa och vill prata med henne.. visst säger jag, och går upp med telefon till henne.. Och hon börjar gråta oh säger att Martin är arg på henne.. m.m... Och då säger han till henne, men lilla gumman ingen får vara arg på dig.

Då  reagera jag och tar luren och säger till honom att så kan han inte säga till henne. Han ska inte underminera mig eller Martin.. Jag berättar vad som har hänt, ja inte att hon kissat i sängen det hade jag missat Martin och jag hade inte hunnit prata ännu med varandra.. Då säger han att man kan inte stänga in så små barn på sitt rum.. det är elakt och de kan ta skada av det.. men hur starffa du henne när hon inte lyder dig?? Hon lyder alltid mig säger han så..

Jag förklarar att jag vet inte varför hon fick vara på sitt rum, men dörren var inte stängde så hon var inte instängd, bara att hon skulle vara på sitt rum, och att hon då började kasta sin saker på väggarna och dörrarna, vilket inte är ett acceptera betende.. Och att antligen får hon vara på sitt rum eller sitta i trappen i 3 minuter..  Hon måste ju förstå att man inte kan görapå det sättet.. Visst sa han jag skulle inte ha sagt nått, det var fel eftersom han vet inte allt...

Jag berätta att hon har sagt flera gånger att han har varit arg på henne, men då säger jag bara att jaha varför blev pappa arg? Inte nej men lilla gumman han ska inte vara arg på dig bla bla bla.. det  är fel enligt mig.. Jag lägger mig inte i hur han uppfostrar henne när han har henne på helgerna eller vad de än hittar på det är deras saker, så länge hon inte kommer hem med blåmärken eller liknaden...

Han ringer ialla fall upp senare och får prata med henne.. då är hon lite lugnare.. Men så klart sitter hon och säger att hon vill bo hos pappa.. Men då säger han nått bra, men du bor faktist hos mamma.. Då blev jag glad.. Det är väl klart att hon vill bo hos honom när han skämmer bort henne de dagarna som hon är där.. och det unnar jag henne.. hon träffar inte sin pappa så ofta och när hon gör det blir det en massa godis och filmer och annat som barn tycker om.. klart hon vill bo hos honom..

Men när de hade lagt på tog det inte ens 10 sekunder, så klättrade hon upp i Martins famn och sa att hon älskade sin pappa Martin och satt och kramade Martin.. Det är synd att Hennes riktigte pappa inte får se det, eftersom det betyder ju att hon trivs hos oss.. vilket jag vet att hon gör.. Men nån måste hålla efter henne annarsblir hon helt sjövild..

Ja vi får se vad han säger på fredag, det är samtal på dagis då, så han hämtar henne på dagis efter att vi har haft vårt samtal med personalen..

förvånad

2009-02-03 / 08:07:45
min telefon ringde igår.. och det var Nathalias pappa.. blä tänkte jag och undrade vad han nu
ville..
Han var så trevligt så man höll på att spy nästan.. han undrade om jag inte skulle föda snart.. joda sa jag nästa vecka eller nästa igen.. ja han menar att jag kunde ringa honom när det var dags så kunde han ha nathalia ett par dagar så jag hinner vänja mig vid den lille..

Jag bara tänkte va?? vad är det med honom? Varför skulle han bry sig om mig över huvudtaget det har han aldrig gjort innan typ.. nja det är nått mystikt med det hela.. jag sa bara att jag får se, jag vet ju inte hur förloppet kommer att ske..

men det kommer gå bra efteråt med nathalia och den lilla.. jag menar vi är ju två vuxna så det kommer inte vara några större bekymmer.. om ett par veckor när sömnen tar slut.. haha.. då kan han få ha henne lite så man hinner vila upp sig hehehehe... Men jordens undergång är nog på gång efter detta samtalet...

Martin var lika förvånad som jag..

gud vad...

2009-02-02 / 15:57:52
man längtar tills den lille är ute..
då ska jag verkligen ta tag i min dotter.. har svårt att springa till och med gå.. så hon är och hitta
på en massa bus som inte jag ser.. Jag hör att hon gör nått men har så svårt att gå att jag
inte alltid går upp och kolla henne..

suck.. men snart då jävla.. hon passar på nu när hon vet att jag har svårt att gå.. samma med när vi är och handlar ibland.. Hon sticker iväg och springer runder mellan gångarna.. jag har ju inte en chans att ta henne..
vansinig blir jag då.. snart dags för ett koppel till henne om hon inte kan göra som man säger!!

söndag

2009-02-02 / 07:07:49
ja igår hände mycket.. de kom för att lasta på hästarna igår.. de lyckades inte första gången utan fick hämta
mer folk och en bil  till... Men sen gick det, fast då var vi inte hemma.. utan på väg till barndopet..
Så när vi kom hem så var det väldigt tomt i hagarna..
Stackars Martin han hade sig lite olustigt igår när han gick runder här hemma.. Men han är av samma åsikt som jag att de ska ha det så bra som möjligt med nån som arbetar med dem..

Ja var på dop igår igen.. haha det var Ella som döptes.. det var jätte fin som vanligt och prästen var lite krasslig..
Maten efteråt.. ja ingen som jag hade valt men det gick ner..

Martin och jag hade sex igår kväll.. vill ju bara att de ska komma igång men det hände inte mycket.. Jag hade lite värkar i 6 timmar sen bara försvann de.. suck.. jag längtar bara 9 dagar kvar nu typ.. till den tolfte sen får man hoppas att man inte går över tiden.. hahaha.. jag blir knäpp... vill bara ha ut min lilla bebis så man har att kela med!!

lasta hästarna

2009-02-01 / 09:30:35
idag kom en lastbil som skulle lasta hästarna...
det går inte så bra.. de vill inte alls.. jag tror inte att vi kommer få upp dem i transporten över huvudtaget..
de fick ge upp för denna gången..
de ska komma tillbaka senare med mera folk.. annars kommer de imorgon och försöker igen.. om de inte lyckas senare..