kläder och annat

2008-02-26 / 17:11:12


Har beställt nya gardiner till köket i Nymö och till Nathalias rum. Måste ju har fina
sommar gardiner... Har inte råd att köpa några påsk gardiner än..
Nästa år kanske... Då kan man kanske också köpa höst gardiner...
Snacka om att jag ska hålla på och byta gardiner... hehe.. Fyra gånger om året iallafall..'

Sedan beställde jag lite nya kläder från tro det eller ej, men från netto,.. hade jätte fina
och billiga kläder.. Fina toppar... och köpte två capri byxor... Blir skönt till sommaren.

Nej tror inte det var nått mer... Hmm... Jo köpte jätte fina fin skor till Talia. Hon behövde de,
men det har inte blivit av bara...
Den 7 mars ska Talia ta proträtt foto äntligen!! Sedan ska jag klippa henne kort.
Och hoppas att hon får tjock fint hår.. Fast mamma klippte
altid mig kort och mitt hår blev aldrig tjockt..
Snyft!! Kroppen blev det istället!!
HAHAHA

här är lite bilder

2008-02-25 / 18:59:42


273746-121
Nathàlia ut av nån anledning tycker om pefferoni... usch....

273746-120

Jisses vilken stor pizza.... Här har man mat i en halv vecka.... hehe

273746-119
Martin och Nathàlia leker med lera... de är jätte söta ihop!

273746-118
Man måste dela med sig... Det håller Nathàlia på att lära sig.. He he inte lätt
alltid med denna lilla mycket bestämda unga dam.

273746-117
Nathàlia ska göra e grimas... Efter en helg hos sin far kommer hon tillbaka
på detta sättet haha...

lycklig

2008-02-25 / 18:50:40
Idag när jag kom hem från jobbet så hade det kommit....

Utredningen från soc... jag skakade av nervositet när jag öppnade och började läsa bedömningen...

... men när jag hade läst färdigt så var jag överlycklig, grät lite till och med...

.... Det stog att min underbara dotter skulle vara boende hos mig och jag skulle ha ensam vårdnad...

...Nu är det bara att vänta tills man har varit uppe i tingsrätten och se vad deras beslut kommer blir.... Hoppas att de kan ta huvudförhandlingen den 14 april.. eller om det bara blir ett interremisktist beslut... Vore ju synd... Nu när soc utredningen ändå är färdig....

....Jag kan pusta ut och ta det lite lugnare.... Nathàlia Mamma Älskar Dig!!

igår och idag

2008-02-22 / 18:19:47

Igår kom martin hem helt underbart att ha han hemma. Men saken var den att jag hade köpt en cholkadtårta på duvanders, när jag var ute med en brukare. Denna tårta är helt underbart go.
Men när jag hade hämtat Nathalia och precis hade parkerat utanför min lägenhet
så upptäckte jag att jag inte hade tårtan med mig, den var borta!!

Skit fick ringa till jobbet och kolla om jag hade glömt den på kontoret, men icke ingen tårta.
Kom på att jag måste ha glömt den hos den brukaren som jag var ute med.
Så det blev att köra hela vägen tillbaka in till Kstad.
Men tårtan var där... YES!!

Så martin kom hem till mig och gick inte och duschade, jag fixade lite mat till oss.
Martin och Nathalia lekte med lera tills maten var klar. De är underbara!!
Gjorde Nathalia iordning för sängen och la henne.
Martin fick läsa igenom alla papper som jag hade angående soc. utredningen.
Sen pratade vi lite runt omkring det. Och sedan var klockan så mycket att det var dags att lägga sig.
Just det jag glömde vi hann med att äta tårtan med vispgrädde jätte gott.

Idag när vi vaknade så gjorde vi oss iordning och skulle åka till Nymö och ge hästarna och
kissarna mat, men innan vi körde dit, så tog martin med oss till ankorna...
haha när de såg oss komma och nathalia sprang skrikande anka, anka! mot dem.
Men de fortsatte emot oss i full fart. Och de var inte alls rädda för
oss. Gud vad roligt vi hade, och Nathalia och skrek och skrattade om varannat.
Ja dagen gick, följde med susanne in till kstad och köpte en skrivare till mig.
Och susanne köpte lite nya kläder som hon ska ha på wivis födelsedag
på söndag. Jag jobbar och kan inte vara med. Tyvärr.

Var hos wivi och nisse ett tag sedan och snackade Nathalia fick rida på en gunghäst.
Tyckte hon var jätte roligt. Fast när vi körde ut till Nymö igen på kvällen, så fick nathalia
styra bilen med Martins hjälp såklart på vägen ner till huset!! Gud vad hon skrattade...
Hon hade jätte roligt..


alltid vill de

2008-02-20 / 16:19:59
att man ska bära dem upp för och ner för trappor...
Talia började bråka och ville att jag skulle bära henne upp för trappan
brukar bli bråk om det ett par gånger i veckan annars går hon självmant.

Men visst är det jobbigt när man precis kommit från jobbet...

bolibompa

2008-02-19 / 18:46:48
hmmm första halvtimmen är väl oki med lite teknade filmer.. men den sista halv timmen så verkar det vara nått tråkigt program om olika djur... Jag tycker inte det är speciellt intressant.. Och nathalia är lite för gammal för att kunna förstå allt.. men hon tycker det är kul att titta på djuren iallafall...
hhehehe

Spola Carola och Razborka

2008-02-19 / 18:26:09

Hmm.. har följt melodifestivalen nu två helgen.
Vem tycket att för delfinalen var bra?? INTE jag iallafall
blev jätte besviken på Amy och Christer.. Usch skit låtar hela bunten...

Andra delfinalen var mycket bättre, men hallå Carola och Andreas!!
Spola carola och Andreas sjung själv.. Var det nån som tyckte att man kunde höra
något medans Carola skrek?? Eller ylade??

Usch nej
Och Razborka ska jag ju inte bara gå in på!! Hemska kvinna.. nån skjut henne!!!
Eller radera henne bidrag, hennes bidrag är ju helt sjukt!!

sjukan

2008-02-19 / 18:21:29
har varit dålig ett tag nu inte kul... har varit lite deppig med...
fast det kan ju bero på att man kommer få socialens utredning utredning nu vilken dag som
helst...
eller om jag har tur så kan man har fått utredningen till fredag kanske måndag.
Skönt att denna biten kommer vara slut. Sedan är det bara att vänta.
De ska ju ta ett interremistiskt beslut i hela den här saken den 14 april.
Men om socialens utredning ändå är klar så kan man väl ta huvudförhandlingen
när man ändå är där... Eller??

sovrummet

2008-02-18 / 07:02:53
ja.. tvingade martin i helgen att jobba på sovrummet i nymö... vi kom långt. Rev hel taket, valde ut bräder som han ska spika upp som reglar på väggarna. Vi tog bort det gamla golvet. och vi skrapade alla fogarna runt tegelstenarna plus vi fick plocka bort vissa stenar som var mycket dåig eller såg rent förjävliga ut.. Vet inte riktigt vad de har gjort med den tegel väggen. men vi får mycket att göra för att få väggen fin men den kommer bli jätte fin... Martin tog bort alla sprik och sandpapprade bjälkarna... Så frågan är ska man betsa bjälkarna först eller sätta upp gipsskivor först.
jaja det kommer vi väl på...
Nästa helg ska vi flytta lite fler kartonger, så man får väl packa lite till i veckan...

Mens

2008-02-18 / 06:53:14
Usch fick min mens i torsdag, satans vad ont i magen jag har haft.. kan inte fatta det...
Men nu har det gått över.. hade bara mens i 3 dagar, det är inte länge, men det är skönt
för det var ju som en stört fold som kom...

Så det blev inte mycket till sex för Martin och mig, det är ju inte det skönaste att ha sex när man är i lingonveckan... Varför kallar man det lingon veckan för? Ska man skämas för att man är kvinna... hhmmm,... NEJ!!
Jag är kvinna och jag har Mens!!

haha

ingen resa

2008-02-13 / 17:36:10
skulle åkt imorses till en vännina men hon messade och sa att hon hade jobbat natt så hon undrade om vi kunde ta det en annan dag... visst sa jag

martin min martin

2008-02-13 / 17:28:30
Du är de bästa i mitt liv,
du är solen som värmer mig,
stjärnan som jag tittar upp på och längtar efter att röra,
Du är hela mitt universum...
Älskar dig...
God natt sov gott

serier

2008-02-12 / 20:30:58
Fick mina nya serier och filmer som jag och Martin hade bställt
dessa fick jag.

1, MD House säsong 1
2, CSI Las Vegas säsong 1
3, Järngänget
4, Elvis Presley blue hawaii filmen tror jag det var
5, Johnny Cash 104 låtar i en special inbunden bok med 4 cd skivor och bilder och en historia.

Mattarp

2008-02-12 / 20:24:02
Ska åka till en tjejkompis och hennes son imorgon, det ska bli jätte kul har inte träffat dem på typ ett halv år..
De har köpt ett nytt hus med ska bli kul att titta och ser hur det ser ut..

gränslöshet

2008-02-12 / 20:11:21
Var och talade med en kvinna om Talias gräslöshet idag. Fick lite tips och ideer om hur man ska få henne att knyta an bättre...
Så jag berättade lite om hur jag gör när jag är med Talia. Hon tyckte att jag skulle fortsätta som jag gjorde bara vara mer tydligare med viss saker...
Så det blir man ju glad för.
Hon tyckte att det var bra att jag redan har tagit tag i att försöka vara med tydlig mot Talia. Och att jag hade förståt att allt inte var som det skulle.
Man gör ju sitt bästa för att ge sitt barn ett bra uppväxt och ge henne respekt och självsäkerhet.
Hos mig kommer hon alltid att ha ett tryggt ställe att bo på. Jag och Martin vill ge Talia allt vi bara kan.

Längtar tills jag och Martin kommer få barn, han kommer bli en underbar pappa. Jag ser ju hur han är med Talia.
Om man är så mot nån annans unge hur är man då inte mot sin egen..
Tack gud för min underbara dotter och särbo.

Febertoppar

2008-02-09 / 09:54:55
Igår på morgonen blev talia febrig. Gav henne febernedsättande hela dagen men hennes feber rubbades inte.. Hon vill inte äta eller dricka och hon kissade inte mycket. PÅ kvällen ringer jag inte till sjukvårdupplysningen. Kunde vi inte få i henne mer dricka så hon piggnade till skulle vi åka in med henne.
Så det var bara att väcka henne varje timme, få henne att dricka lite och kolla hennes tillstånd. Martin gav sig ut för att försöka hitta Ipren hos nån släktning. Eftersom vi kunde inte ge henne mer panodil...

Hans och Pia ställde upp och vi gav henne ipren sedan sjönk feber och kl 4 imorses så hade hon 37,6.
Nu på morgonen så hade hon 38,1 men det är lugnt nu.. Hon är jätte pigg sitt vanliga jag igen.. skönt.. Hon är lika glad som vanligt fast hon har blivit väckt varje timme fram tills 12 sedan varannan timme.

Idag ska vi vara hemma och bara ta det lugnt, läsa sagor, tittar på film och mysa...

fixade till

2008-02-08 / 19:26:22

var ute i Nymö idag och ställde in kartonger och lite andra saker i garderoben som vi har byggt. Måste ju röja upp så man kunde få iordning lite grann. Räknade ut att det är ju inte så lång tid kvar innan man flyttar.

Och sovrummet kommer ju inte vara f'ärdigt när vi flyttar dit så vi får sov på ovanvåning i allrummet ... hehe


Men det blev fint i Nymö.. Lite kartonger står framme men det är sånt som ska upp sen när vi bor där.. så det får står framme nånstans..

längesedan man skrev

2008-02-05 / 18:58:09
så här kommer en uppdatering.

fredagen 1:de
jobbade till 14.00. Hämtade de bårder som fattades till Nathalias rum. Annshopie undrade omjag vill gå fest hemma hos dem, så det gjorde jag hade jätte kul faktist... träffade en gammal arbetskamrat Sara heter hon.
Vid 11 så var jag trött och Martin kom och hämtade mig, ville inte gå hela vägen hem i mörkret, man kan aldrig lita på människor.

lördag 2:de
fick sova till kl9 skönt.. Sedan körde vi ut till nym´ö och Martin fixade klart Nathalias rum, jag körde och hämtade tvättmaskinen... sedan började vi rivningen av sovrummet där nere... Vi kommer få sova i allrummet där uppe tills sovrummet är klart. suck.. men men.. nästa helgen får vi ta och sotera bland alla sakerna som ligger på ovanvåningen så det blir fint.

söndag 3:de hämtade nathalia, susanne följde med. Martin fixade lite i deras kök så han kunde.. Men det gick bra.

måndag 4:de jobbedag, tror inget speciellt hände...

tisdag 5:de idag fick jag mitt jobbschema, äntligen.. fast jag fick bara 85 % sysslingsgrad, men de la ju om schemat.. man får vara glad för det lilla man får...
Så jag måste lägga in om semester också.. fyra veckor.. eller om man ska spara nått jag vet inte.. Men vill nog ha ett par veckor i Halmstad på östra stranden, i Martins föräldras stuga.. Härligt... Jag saknar den underbara staden...

så det var lite som har hänt mig...