vilken försumelse..

2010-05-11 / 11:51:15
.. jag ber om ursäkt till alla er som läser.. jag har inte uppdaterat på länge.... skäms lite..

Nu har jag äntligen fått min underbar efterlängtade dotter... trodde jag skulle gå över en vecka i tiden.. men icke... den 5 maj så började värkarna ganska försiktigt och långt emellan dem.. Men ju mer dagen gick, ju oftare kom värkarna, tills jag kände att nu får vi åka in och kontrollera hur öppen jag är igentligen..

Svärmor kom hit och passade barnen, underbara hon!! Fyra cm öppen och en buktande fosterhinna hade jag när jag kom in... Sen var det att suga lustgas till att min ryggbedövning skulle komma... Narkosläkaren hann precis lägga den och ge mig en testdos, sen kände jag hur jag var tvungen att krysta...
så jag blev precis snuvad på konfekten hahaha.. 8 minuter med krystvärkar och vattnet gick 3 min innan hon kom ut.. och hon höll ena handen på kinden när jag krystade ut henne  tydligen =)) det gjorde väldigt ont denna gången men gud vad skönt det var när va över...

Återhämtningen går jätte bra.. kunde väl alltid gå bättre... så fort jag känner mig läkt där nere ska jag börja med mina knipkulor igen.. för det behöver jag verkligen... Martin är jätte glad för sin lilla flicka som vi kommer att döpa till Enya.. Denna gången kände han sig mer delaktig och tyckte att det gick bättre än när vi fick isabell... Och jag håller med honom... Personalen var helt underbar, riktigt lyhörd.. Nattpersonal är mycket trevligare haha...

Nätterna går jätte bra, även om martin och jag är helt slut och trött.. mest trötta i kroppen.. det känns att man inte kan slappna av på samma sätt som man kunde när man fick isabell..  Eftersom isabell inte går än och är rätt så liten kräver hon mycket uppsyn, nathalia är ju så stor så det är lugnt med henne...
Men lilla enya är duktigt på att sova på nätterna än så länge iallafall
----
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: